Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poloosa na voze Citroen Jumpy

Od: jaroslavstuna odpovědí: 16 změna:
Na poloose neustále padá zajišťovací nerezová spona sedm mm široká manžeta je thermoplastová tudíž hodně festová a tu sponu vždy vyškubne potřeboval bych poradit kde seženu sponu která bude alespoň deset mm široká a dostatečně silná a aby se dala dobře stáhnout přípravkem k tomu určeným , nervy už mám z toho na pokraji zhroucení prosím o radu kde koupím nerez tuto sponu alespoň deset mm širokou ! Která mě osvobodí od zničených nervů Citroen Jumpy 2012 Moc děkuji za odpověď která mě od vás jistě potěší a dostane mě z infartového stavu díky tomuto problému s pozdravem Jaroslav Stuna

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na které poloose, na delší -pravé nebo kratší levé?Na kterém kloubu?

Stále nevíme o kterou úpoloosu a který kloub. Jen tak mimo dokonce jsem na několika autech PSA (např P405, 106, C-Xantia) na manžety poloos na vnější kloub (u kola) použil s úspěchem i opravný díl č.2 pro opravu raketoplánu, tj zdrhovací pásku šířku? žel nwn ale určitě ne 7mm ale užší protože ten spoj by na 10mm pásku drhnul o abs? kroužek? Vše drželo i když jsem to pod dosedacími plochami manžety neodmastil!

To můžu potvrdit, u favorita taky držela jak silná drcpaska, tak hadicová spona, aspoň na vnitřním kloubu s tím nebyl problém.

 

olin
hodnocení

0x

Nevím jak je řešena manžeta a mazivo poloos u Citroenu, ale u Felicie pokud se utáhla na manžetě ta menší spona co je už na poloose moc(neprotáčela se na poloose alespoň trochu) tak mi ta velká při zatočení volantem na doraz taky sjela i s manžetou z homokinetického kloubu. Stačilo tu malou sponu nedotahovat "na krev" a neměla by být mastnota na homokinetickém kloubu pod manžetou, kde je ten věčně padající stahovací pásek(logicky).

Mastnota podle mě nemůže vadit, klouby (teda jestli i u citroenu nevím) přece snad mají v místě spony po obvodu drážku, vybraní, takže sjet by utazena manžeta neměla mít jak.
Přesně tak.
bear

U Felicie byly dva typy manžet na venkovní homoklouby. Origo kloub pak měl ke konci výroby zápich a gumu s pérem ve vnitřním obvodu v místě, kde zvenku byla spona. Navzájem to bylo nekompatibilní.

Druhovýrobní manžety na origo poface kloubu občas měli tento problém.

Vyměnit druhovýrobní manžetu i s kloubem bylo řešení. A nebo koupit TF Press či Rubena origo manžetu pro origo kloubky.

Ale obecně. Je to rukama. Mastnota pod manžetou v místě spony vadí. Vazelína je totiž nestlačitelná, ať se spona stáhne sebevíc, tak prvně se vymačkává pryč a né přebytek vazelíny, který tam nemá být. Pak přebytek uteče, pryž se vrátí a je to celé volné.

Prostě špatný postup repase poloos.

Vadí to.;)

olin

bear-některý ty druhovýrobní homokinetický klouby měly opravdu nízkou drážku(čína), v porovnání s předchozím kloubem i o polovinu, s jednou takovou jsem se potrápil, než jsem sundal původní z auta a porovnal je. Člověk se pořád učí

bear

Dnes už má cenu koupit jenom Spidan *hi*. I SKF je naprd v poloosách.

Před lety jsem se nadchl pro Meyle, jak se ukázalo, chyba. Potom jsem objevil GKN Lobro a taky už jsem něco měnil znova snad po třech letech.

Tak samozřejmě je mastnota a mastnota, já neberu jako mastný kdž je tam přimo vazelíla, ale mastný že se to nevezme se třeba sprejem na odmaštění brzd ale jen otře hadrem. ale na PSA co jsem se setkal, tak s tím spadáváním nebyl problém. Feldy a další škůdky neznám, měl jsem jen rok stopátou kde jsem jen měnil motor a šrouby s kusem plechu opravil uložení stabilizátoru. takže tyto jdou mimo mne . Ale peu a ctr jsem už pár měl a opravoval. Nej pakárna byla když se mi na P405 z homokineťáku vysypalo jehličkové ložisko naštěstí to bylo v nádobě s TB a ne někde na ponku, takže vše zůstalo s benálem v nádobě.

JJ manžety spidan , s tím jsem se taky už setkal, že jsou nej.

bear

Já právě po těch zkušenostech otřu vnitřek rantlu manžety a konec obvodu kloubu hadrem namočeným v Acetonu. Aby to bylo dosucha.

 

Diesel:
Já po hromadě let každodenní práce s těsněníma nedám nic gumovyho nasucho, vždycky mastný, pokud je možnost, tak silikonový mazivo. Aby si to správně sedlo. Třeba o-krouzky někde suchý vůbec netěsní (když jsou navolno kvůli pohybu), jinde se zase říznou ještě při montáži dílů, když je to moc natěsno. Prostě všechno mažu.
A jehličky v homokloubu, to si pamatuju ještě i po skoro 20 letech, když jsem do feldy koupil nový vnitřní klouby a zjistil, že kříž má jinej tisicihran, takže jsem těch 6x 30 jehliček po jedný preskladaval, aby do nových kloubů použil původní kříže...
bear

V homokloubech jsou kuličky k vůli větším úhlům zlomení.

Jehličky jsou v tripoidním v prstencích.;)

bery2
Tak prostě v těch:) Umýt a znova namazat těch pár koulí ve vnějším je hračka.

Bear - hlavně, že vímo oč jde! Ale pravdu máš-mělo by se to nazývat správně protože to pak laika zůže zmást! Žel zde bohužel neznám spoustu termínů -mnohdy jen slangové názvy!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]