Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zpomalovací práh u baráku

Od: fandango odpovědí: 11 změna:

Zdravím, bydlím na sídlišti, máme tam troje parkoviště. To naše bývá neustále plný. Pak mám možnost jet na druhý, tam je takový zpomalovací práh/retardér. Chtěl bych vědět, jestli je pro auto větší záhul když na ten práh najíždím a asi ramena a tlumič se napruží nahoru, nebo když z něj sjedů dolů, což působí jako větší pecka když se auto zhoupne ale zase se zhoupne, takže by to mělo být méně stresové? Ve fyzice jsem nebyl moc dobrý. A najíždět nějak ze šikma? Může to zkrátit nějak životnost nápravy...třeba o 5 tisíc km?

Pak máme ještě třetí parkoviště, tam je takový nájezdový obrubník, je o něco vyšší než na fotce...foto zkresluje. Ten mě vytáčí možná ještě víc...ale je možná méně škodný? Co je menší zlo? A jakou rychlostí po nich přejíždět?


Zpomalovací práh u baráku
Zpomalovací práh u baráku #2

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

2024
hodnocení

5x
Jezdíte po našich silnicích? A řešíte jedno přejetí prahu za den navíc? To nemusíte...

 

km
hodnocení

3x

1/ vůbec bych to neřešil
2/ pro delší životnost najíždět pomalu

fandango
hodnocení

Takže myslíte, že ten nájezdový obrubník na spodní fotce je horší? Fakt je, že když na něj člověk najete a i sníží rychlost tak je to taková rana...ale rana od najetí, ne od podvozku.

km

z fotek nejsou poznat výšky

 

hodnocení

2x
Podle mě je větší rána při nájezdu, tam je ta síla krom tlumičů dána hlavně rychlostí auta a úhlem nájezdu a najet stovkou, můžete i něco urvat.
Já na retardérech moc nezpomaluji, jen těsně před ním krátce zabrzdím, aby se předek zhoupl dolů a při nájezdu na retardér už byl naopak předek zvedbutý.
fandango
hodnocení

Já se snažím projíždět v co nejmenší rychlostí, řekl bych klidně 10km/h ale zároven mám povolenou brzdu. Někdo mi říkal, že když se brzdí tak to auto se zapírá o silnici a je na ten podvozek vyvíjen větší tlak.

To ano, proto brzdím před prahem a kousek před ním brzdu pustím, aby se předek zvedal.

 

fandango
hodnocení

No a je lepší najíždět ze šikma nebo rovně?

Zešikma to sice míň kopne, ale zase víc trpí stabilizační tyčky a futra. I celá kastle se namáhá na zkrut a tím teoreticky rychleji rozvrže.
Jednou mi při zajíždění do zahrady přes obrubník v kopci praskl držák stabilizátoru, uvnitř auta to byla pěkná rána z podlahy.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Přejezd retardérů je to poslední, co bych na našich silnicích řešil. Pokud pojedete přiměřeně pomalu (ostatně proto tam jsou), nemá to na podvozek prakticky žádný vliv. Horší to je, když si retardéru nevšimnete a včas nezpomalíte. To si překousnete jazyk a tlumičům to také zrovna dobře neudělá.

Na retardér je snad lepší najíždět rovně, ale je to jen můj názor.

Nájezdové, ani jiné obrubníky vzhledem k typu svého auta neřeším, pokud nemají víc, než 25 cm. *frajer*

Typ auta je sluzebni auto :)?
Já do výšky, že se to dá přejet, neřeším kvůli věku auta:)
Brzdim jen pokud to je nutný, jinak zatnu zuby, abych si, jak píšeš, nepřekousl jazyk.
Brzděním se sice šetří podvozek, ale zase opotřebí brzdy a zvýší spotřeba, vyjde to nastejno.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]