Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Fabia 2 - náhlé zhasnutí motoru s kontrolkou baterie

Od: skodovka odpovědí: 21 změna:
Krásný den,
máme Škoda Fabia 2, 1.4 63kW, vždy o ni pečováno.
Dnes jsem jako vždy jel z obchodu, na kruhovém objezdu jsem přibrzdil a auto najednou zhaslo a svítila jen červená kontrolka autobaterie. Vyndal jsem klíč, nastartoval a normálně jsem odjel.
Auto startuje hned, žádná závada, kontrolka, nic nesvítí.
Na co se zaměřit?
Děkuji.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

skodovka
hodnocení

Omlouvám se za špatnou kategorii, již nešlo změnit po publikování.

 

vernon
hodnocení

0x
To může být plno věcí. Často sporadická závada, špatný kontakt něčeho, kdy za chvíli zase všechno normálně funguje.
Kontrolka nabíjení se samozřejmě po zhasnutí motoru rozsvítí, na tom není nic divného...

 

bear
hodnocení

0x

Najeto km?

Máte tempomat?

skodovka

Krásný večer, nemá tempomat, najeto 170xxx km.

bear

Není odvěci se zaměřit na brzdový a spojkový spínač. Blbě se to diagnostikuje a dělá to občas tyto nahodilé závady zdechnutí. Při dobržďování za tepla motoru. Spojka, brzda a umře...

Stejně tak slabá baterka, která by měla být min. 60Ah k vůli elektrohydroservu. Doporučuji EFB od Exide.

Baterku v tomto případě změřit pouze bezzátěžovým testerem na měření hodnoty EN normy proudu.

Ta slabší baterka by to mohla být taky, občas to blbě chytalo.Když jsem teď po měsíci stání dotlačil baterku do plných,chytá krásně

bear

Tam je problém i ten, že při startování padne napětí třeba k 9V na jednotkách a ty se resetují.

Pak chybí adaptace klapky a ta se špatně vrací do vychozí polohy, protože ji ještě nemá adaptovaanou jízdou nebo diagnostikou.

Ale častěji blbnou ty pedálové spínače. jednotka pak nepozná, kdy je vyšlápnutá spojka a brzda. Signály jsou do ECU motoru k vůli regulaci výkonu a i bezpečnosti, aby při nefunkčnosti EPC regulace plynového pedálu na servo klapky, aby nezůstal plnej plyn a šlo zabrzdit. Brzdový spínač nuceně vypne regulaci plynu, ať už je zmáčknutý jakkoliv. Další potřeba je pro tempomat. A brzdové světlo má svůj extra kontakt mimo. Spínač je dvojitej.

Opravdu se vyplatí koupit EFB baterky i když nemáš start-stop. Jsou kvalitnější a dobíjení je stejné.

Já jen teoreticky k té kapacitě/startovacímu proudu baterky. Podle mě na tom při běžícím motoru vůbec nezáleží a je jedno, jestli tam bude ošizena 40 nebo třeba 80ah agm. Dokud odběr nepřesáhne možnosti altiku, baterka se toho vlastně neúčastní, vše přes řemen táhne motor. A pokud odběr možnosti altiku přesáhne, napětí půjde dolů a pokryje to baterka. Každopádně altik jako proudovej zdroj už motor víc nezatíží, ať napětí padne na 13,5 nebo třeba 10v.
bear

Tam jde ale o to, že po startu s velkým poklesem vyjíždíš na trasu z neadaptovanou klapkou, která může takto zahaprovat.

Všechny Fabie 1 a 2 s klimou mají min. 90A altík, takže pak už je za jízdy opravdu jedno, zda je tam malá (špatná) či velká baterka.

To jo, neadaptovana klapka asi může chcipnuti způsobit, ale podle mě se adaptace samotným poklesem napětí při úspěšném startu neztratí, pokud motor chytil. Myslím, že kdyby napětí kleslo tak nízko, že by neudrželo paměť, neběžel by korektně už ani procesor a vše ostatní v jednotce, neotevřely se vstřiky, neskočila jiskra.
To spíš mě ještě jako možná příčina zdechnuti napadl egr, kdyby se včas nezavřel.
bear

Jenomže EGR je na těchto 63kW elektrickej a je dobře diagnostikovatelný včetně DTC kodů závad a vždy se objeví v ŘJ motoru s nějakou potíží, když je.

Navíc na 100% vždy rožne MIL žlutou kontrolku motoru.

Byl to jen takovej můj tip. Tazatel o vyčtení chyb nic nezmiňuje, jen, že nic nesvítí - což by podle mě ojedinělý případ zadrhnuti egr nerozsvitil.
Vycházím ze své 1,6 avu na lpg, kde mám sání pro egr místo z výfuku zavedený do airboxu pro možnost chudý směsi při nízký zátěži - někdy to mám takhle bezproblémově funkční, někdy egr při problémech s chcipanim odpojuju, mám právě pocit, jestli občas nezadrhne a motor tak nesfoukne nadbytkem vzduchu.
Ale pravda v tomhle případě je pravděpodobnost asi malá. Ohledně egr u 1,4/16V mám zkušenost jedinou, měnili jsme ho kdysi na kámošove 55kw a jak se ukázalo, zbytečně. Ventilu nic nebylo, ale trubka k němu byla naprosto zarostlá.
Ale pak opačnou zkušenost mám z MB 320cdi, kde se občas egr vůbec nezavřel, motor jel tak na poloviční výkon a turbo hučelo jak kráva, asi honilo spaliny dokola, už nevím. Žádná kontrolka nesvitila, vždycky pomohlo znova nastartovat.

 

 

asd1
hodnocení

0x
Když brzdis a máš zařazeny kvalt, tak musíš vyslapnout spojku...
skodovka

Děkuji za radu, ale tohle ten problém nebude, to auto ani necuklo, jako by najednou "umřelo", tma :)

asd1
Tak to co píše bear, + relé, signál z čidel např.snimani polohy kliky typu zlomený drát apod. Začal bych téma spínačem brzdy/spojky a baterkou + i prechodakama v kabelazi (kostry,lisovaný spoje koncovka-kabel = pokles napětí a kolaps ecu..)
baer

asd... Jo, máš pravdu. Na 63kw jsou dvě čidla. Jedno na víku ventilů pro vačku a druhé zezadu od poloosy kdesi do setrváku zezadu bloku na snímání kliky u domku ložiska za setrvákem.

Obě čidla dokážou zlobit i jen za tepla po ohřátí těch polovodičů HALL snímačů.

Kabely minimálně, ale nevylučuju.

 

hodnocení

0x

Ta samá motorizace,občas chcípne po současném sešlápnutí spojky a brzdy .Před křižovatkou když dobržďuju na spojce se zařazenou rychlostí ..Proč to dělá netuším.Zajímavé že na 2 křižovatkách pokaždé,ostatní jak kdy

skodovka

Děkuji za doplnění, zvláštní bylo, že to auto ani necuklo, jako by najednou "umřelo", tma :)

 

hodnocení

0x
Asi bych preventivně povyměňoval všechna relé, která se týkají napájení.

 

hodnocení

0x
Taky přidám teoreticky možnou příčinu. Třeba zanesený egr ventil by se teoreticky mohl občas seknout v otevřené poloze, což by motor na volnoběh neudýchal. Nebo zanesená škrtící klapka v kombinaci s plným zatížením klimakompresorem a do toho odběr serva.

 

hodnocení

0x
avatar amper

Taky se mi stalo, stejná motorizace. Sjížděl jsem prudký kopec, zařazeno za 2, bez plynu, mírné dobržďování. Pod kopcem křižovatka, obvykle jdu do zastavení, tentokrát ne, plynulý průjezd křižovatkou v minimální rychlosti, přišlápnutí spojky a přidání plynu... a nic. Auto zdechlo. Naprosto plynule, bez jediného škubnutí, bez zvukového projevu. Doklouzal jsem mimo vozovku, vypnul zapalování a znova nastartoval. Chytlo, jako by se předtím nic nestalo. Diagnostika nic, nula... Stalo se jednou, bude to minimálně čtvrt roku. Od té doby klid *nevi*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]