Nejste přihlášen/a.
Vážerní, obracím se na na dobré duše, které by mně mohli sdělit, kde hledat problém nefunkčního autorádia, které bylo odpojeno spolu s příslušnými věcmi jako palubní kamera i navigace. Toto odpojení je dle sdělení firmy povinnosti při prováděném servisu auta. Předem, při sepnutí zapalování klíčkem rádio bylo slabě podsvícené, když přesto nehrálo. Provedl jsem pro jistotu výměnu pojistky na radio o síle 7,5, odpojil jsem baterii nejméně na 3 hodiny jak mi bylo servismanem po telefonu sděleno,když ani po tomto čase rádio nenaběhlo. Co je nyní podstatnou,že při seopnutí klíčkem se rádio samo plně rozsvítí, nehraje, a co je paradox, že na vypnutí nereaguje samotný vypínač. Tedy jak vypnout tak zapnout. Rádio reaguje na vypnutí jen vypnutím zapalování klíčkem. A že jsem zkoušel hmatem všešchny možné spínače na volbu stanic, tak i přilehlé podél displeje...Do doby předání vozidla do servisu bylo rádio plně funkční ...Prosím, najde se dobrá duše ve věci poradit? Předem 1000x děkuji, byť si za to nikdo nic nekoupí. Ano, jen tu jen morální kredit pro zoufalce jako jsem nyní já...,Navic, když dost často potřebuji propojení telefonu s rádiem... Ze Zahrady Čech děkuje Karel, coby býv. fotbalový a hokejový sudí známý po fotbalových štacích...
Zkusil jsem vložit obrázek rádia v Dacii.
Hergot to je ta hlavní a strašně důležitá informace - Karel, coby býv. fotbalový a hokejový sudí známý po fotbalových štacích...
. No jo.Víkend-doba vycházek.Sys snad promine,ale nešlo nereagovat .
Kdo ví co jste s tím při odpojování a znovu zapojování dělal.
Pro nick oleksiv. Ten odkaz jsem dal úmyslně, již proto, že v řadách lidí přes fotbal mám řadu přátel, kteří dělají do této problematiky.Je jproblém, že o nic teďf nevím, takže tato forma.Pochopili mí rádcové? A nejen Vy. A že ten odkaz, "kdo ví co jsem s tím připojováním dělal" jen dokazuje jedno...Že bych neuměl zapnout rádio? Díky za tuto pochybnost.Další netřeba...
Takovejch písmenek a přitom jsme se vůbec nic nedozvěděli. Už ta část s tím odpojením mi přijde divná, protože neznám žádný servis, který má čas vytahovat rádio, aby ho odpojil...
Vážený nick "mathew".
dovolím si opětovně poznamenta, že při převzetí auta jsem měl odpojenou jak palubní kameru, tak navigaci, vč, hlavního napájení. A když jsem po opětovném připojení kamery i navigace před odjezdem ze servisu, zjistil jsem nefunkčnost autorádia. To bylo jen slabě podsvícené a nefunkční! A když jsem dnes, tj.,19.7. dopoledne volal do servisu s otázkou co je s autorádiem, bylo mi sděleno, že vždy před prováděnou opravou vypínají jak rádio tak i přiopojené věci. Viz u mě kamera a navigace. Takže nechte na hlavě. Já nemáim zapotřebí pouštět do éteru kraviny, navíc když jsem na tyto věci laik... A že tento mechanik mi poradil, abych odpojil baterii nejméně na 30 minut..., Co víc chcete dodat? Beru vždy korektní a slušné jednání! Takže prosím, odpuste si tyto nemístné poznánky. Karel
Já nemáim zapotřebí pouštět do éteru kraviny, navíc když jsem na tyto věci laik...
Karle, jako fotbalový sudí pouštíte do éteru kraviny.
Nikoho totiž nezajímá co jste a kde jste hrál a soudcoval, když se ptáte na auto.
Vaše auto nepopíšete, ale Vás už známe. Ovšem odpovědi fakt, že jste fotbalový sudí nijak nepomáhá.
A hokejový...
Vložení obrázku se očividně nepovedlo takže to bude chtít zkusit znovu. Jestli je to origo rádio tak ho určitě nikdo kvůli běžnému servisu neodpojoval, ale akorát vypnul. Obvykle se zapíná zapínacím tlačítkem a nebo se podrží tlačítko hlasitosti.
Jinak jste to evidentně nepochopil jinak by tady nepřibyla další hromada písmenek, ze kterých se opět nedá nic zjistit. Teda pardon už aspoň víme, že je to Dacia...
Pro nick mathew - je škoda času reagovat na takovéto hloupé a navíc ironické odkazy. Jinak, logika je pro vás dost problkémová věc. Napovím, kde a proč by servis měl "vytahovat" pro odpojení? Raději již nebudu reagovat na tyto trapnosti. A že mi tito "rádci" alias mechanici od Forda nestojí za to. Karel
Ano máte pravdu, nemá cenu reagovat na hloupé dotazy, kde tazatel ani na 7. pokus nezvládl napsat s jakým rádiem má problém a co se dělalo za servis, že se muselo odpojit.
Pro nick mathew - I když nerad, ale přesto odpovím! Byť by se v daném servisu vyměňovaly gumy, "odpojují" elektrozařízení jako je např, rádio a další zaříztení- viz např. palubní kamery či navígaci. S určitostí "rádio" ponechávají rádio tak, jak je od výrobce vložené do palubní desky. U kamery i navigace tyto odpojují od rozbočovače, vč. odpojení hl. zapojení do rozbočovače. Tohle pochopí i ten s IQ houpacího koně, než aby zde dělal ze sebe chytrolína... RTo za A, Za B, nemám zapoitřebí se dotazovat na tyto odpojení, když o nich ani nevím, když přebírám vozidlo.l A že nejsem sám, kdo se s tímto postupem setkal, jak jsem se doslechl od svých přátel... Takže prosím, chovejte se s odkazem na slušnost a korektnost. I tato vaše vyjádření o něčem svědčí...Karel
Ten servis co odpojuje rádio kvůli gumam bych chtěl vidět. Nepletete si odpojení a vypnutí? Já bych řekl, že ano a co je to za rádio jsme se stále nedozvěděli
pro nick mathew - Za jedno.Sděluji to, co mi bylo technikem na dotazu k nefunkščnímu rádiu řečeno! Tedy, ODPOJENO! Pochopiliu mní rádcové? K otázce typu rádia, které je vloženo výrobcem do palubky.
Za jedno? Zajdi si na jedno.
Nepochopili a určitě bude lepší, když si to vyreklamuješ s technikem a nebudeš se tu vztekat.
K vůli gumám se baterka a ani rádio neodpojují.
Na odpojení kamery stačí vytáhnout USB káblík z kamery nebo z CL zásuvky.
Kdyžtak si to nech vysvětlit kamarády, kterým to dáš číst.
A Dacia neosazovala jeden model rádia. Normální člověk uvádí rok, model auta, výrobce už známe a púřípadně výbavu. Hloupější dokáží dát fotku, kdy to z ní poznáme.
Pro nick boban. Díky za zjevný odborný pohled na věc! Zkusím to sdělit parťákovi, kteý je ochoten za mnou přijet. Jinak dodám, jak se zde jeden chlapík dotazoval na typ auta a typ rádia, mohu sdělit, že jde o Dacii MCV, Typ rádia mohu zkusit naskenovat a snad i vložit do příspěvku zda se to podaří...
Zatím jste nedal typ autorádia a obrázek se mi neukázal,ale nechce to náhodou k uvedení do provozu autorádia nějaký kód? Ostatní se může řešit potom.
Obrázek pořád nevidím.Možná by stačilo napsat typ autorádia.Pak by se snad i dalo dohledat jestli to rádio nepotřebuje k funkčnosti zadat jen kód který jistě znáte.Někdy bývá napsán na ,,těle,, autorádia nebo v dokumentaci k rádiu.
ten obrázek vložte jako odpověď na svoji otázku.Uložen v Pc ho snad máte.
Jsi přihlášený? Snad jsem četl, že obrázky sem mohou dávat jen přihlášení (ale možní to bylo na jiné poradně).
pro nick yarda1 - když bych nebyl přihlášený, tak bych zde ani neexistoval...Jinak díky za váš odkaz na ebastlirna..cz kam se zkusím obrátit. A co se týká typu vloženého rádia výrobcem do palubky u Dacie, nemám nikde možnost jej zjistit, když mám navíc dojem, že podstatou bude kdesi odpojený vodič od rozvodů pojistek. Navíc je zde k rádiu pouze odkaz na jednu pojistku o síle 7,5, kterou jsem byť nebyla přerušena, pro jistotu vyměnil... Jednu věc přesto ještě přidám. V daném servisu jsem byl od doby zakoupené Dacie jiýž 3x, když je zde i prodejna vozidel, kde je právě i firemní servis. A že doposud jsem neřešil problém s nefunkčním rádiem... Jinak byť se v této době dělala oprava vozidla ve spodní části, je pro mě stejně nepochopitelné sobotní sdělení, že se pro jistotu odpojují spotřebiče. Navíc jsem se nezmohl ani na dotaz sdělení možnosti rádio zprovoznit svépomocí již pro fakt, že bych jak vidno čekal na tuto záležitost u servisu dalších 14 dnů... A o tom je ten celý problém. Takže to všem, co uzpochybňují můj doatz. Věřím, že najdu dobrou a hlavně pocftivou duši, která mi dokáže poradit. Nikomu podobný případ přesto nepřeji...
Jak chápeš tuto reakci kolego?
Co si máme představit pod "odpojením rádia"? Jak a kde ho odpojili? A jestliže se v tom neorientujete, proč nepožadujete uvedení do původního stavu po tom, kdo to odpojil?
Pro nick tomkk -. ano, zcela logická úvaha. Je tu jedno "ale", a o tom to bohužel je. A raději se o tom zde zmiňovat nebudu. Když, tak i zde paltí, "tady to máš a starej se"... Jinak i zde platí klasika "dodo". Pro ty co neví, tak napovím, "dodělej doma"...,
Hádal bych, že u některých rádií může stačit odpojení akumulátoru (případně odpojení na delší dobu) a paměť v rádiu se vymaže a musí se znovu nastavit (když jsem měnil akumulátor u svého auta, nejdřív jsem zavolal do servisu, jesti mohu, ubezpečili mě, že u mého auta se nic nestane). Jak jsem jen četl, některá autorádia jsou chráněná proti alternativně poctivým spoluobčanům, že se do nich musí vložit nějaký kód - já jsem se s tím nesetkal, tak nic bližšího nevím. Zkus se zeptat třeba tady ebastlirna.cz/... Ale určitě budou chtít vědět typ rádia.
pro nick yarda1 - již jsem se zde o tom zmiňoval. V soboru dopoledne na telef., dotaz mi mechanik poradil, abych nejméně na 30 min. odpojil baterku. Takže jsem jí nechal raději odpojenou 3 hodny, když následně po zapojení se displej u rádia klasicky osvítil, ale jinak rádio bylo nadále nefunkční.Nereagoval ani klasický spínač. Rádio jsem vypnul pouze otočením klíčku v zapalování pro jeho vypnutí... Prostě žádná reakce ani po hmatatelných volbách navoiených stanic... A že mi v podstatě jde o možnost připojení radia na mobil...Tohle snad chápe každý... Karel
Od toho jsou přepěťové ochrany, které se krokodýly na baterku cvaknou před svářením, aby se neodpojovala.
Baterie je připojena paralelně k ŘJ.
Je tedy jedno, zda je nějaký transil připojen k ECU nebo k baterce.
V serii jasně, ale normální zdravá auta nemají moc velké přechodové odpory, pokud fungují, jak mají.
A jednotky jsou většinou nejblíže baterie k vůli úspoře drátů a zkrácení tras vedení el. svazků a eliminaci ztrát ve vedení.
1. Ten bludný proud není tak tvrdý.
2. Transily mají i ŘJ komfortu i ECU motoru a rádia předřazeny tavnou pojistkou v serii. Nestává se, že by se přepálila nebo nestihla to a odešla některá řj, pokud jsou tam ty kleště na baterce.
3. Svářeč má dobře ošetřenou kostru, jinak by jeho práce stále za ho*no, takže moc toho mimo nepoteče
Ale zbytečná debata. kdo chce, použije ochranu a kdo nechce, tak odpojí baterku a vyzkratuje si poly pro lepší pocit.
P.S.: Pokud dojedou po vlastní ose, tak zhlediska ukostření zdravá jsou, jinak by ani nenastartovala. Drobný přecho´dák je zanedbatelný.
Požadujte po autoservisu navrácení všech funkcí autorádia do původního stavu.
Máte doklad, že jste dal do servisu rádio plně funkční?
Jako že by byl při předávání auta do servisu "předávací protokol" a v něm vyplněná plná funkčnost rádia, jo? Tak v takovém světě bych asi nechtěl žít...
Proč?
Musí být vyplněna příčina opravy - a to zřejmě nebylo rádio, tedy před odevzdáním do servisu muselo být funkční.
Pane sudí, při převzetí vozidla máte vozidlo zkontrolovat a případné vady a škody na vozidle vzniklé v servisu, máte reklamovat ihned.
Neřekl jste, co přesně jste po servisu požadoval aby opravil, autorádio se odpojoval o zden konektoru snad jen dávno před 20 lety, když zkracovalo K linku a nešlo diagnostika
Vážený pane , docela se bavím při čtení dotazů a odpovědí . V případě , že radio svítí a nehraje , tak je potřeba vložit kód do radia a mělo by začít fungovat . Určitě ho máte někde v manuálu pro radio při zakoupení auta uvedený a pokud ne , tak by v servisu měli umět tento kód najít/načíst a rádio zprovoznit .
Že se neukazuje na displeji nic , nemáš ale nikde napsáno , tak zkus odpojit všechny konektory od radia ,prostřikni je třeba kontoxem a znovu konektory zapoj ,zkus to třeba 2x po sobě .To se mě stalo taky a po prostřiknutí se asi nějaký přechoďák v konektorech odstranil a displej začal makat a kód šel vložit . Pokud to nepomůže , tak pak už nevím co by to mohlo být .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.