Nejste přihlášen/a.
Ono tam něco levého asi bude, že. Z příspěvku čiší jaká má být odpověď, jak je napsaný. Některé informace chybí, jiné jsou napsané fádně ,"černobíle" (co znamená "se mi zničilo"). Co se s autem novému majiteli stalo, přestalo jet, přece nemusí být tragédie, "dal ho do servisu" nebylo tam něco ošizeno, přeci, když se to bude prodávat a servis na to přišel, na co servis přišel. Jak v této situaci mohlo zaznít tvrzení "s novým motorem".
Napište s druhým motorem nebo opraveným motorem.
Nový motor má možnost dát 1% lidí a ani to ne, protože se prodávají polomotory (hlava nebo bloky).
Kupovat auto s nájezdem 320 tisíc kilometrů a ještě si pro něj jet ze Slovenska, to musí být nějaká extra specialita, ne?
Anebo to je "normální auto", pak ovšem muselo být za výjimečně nízkou cenu.
V obou případech, být zákazníkem, bych při prodeji buď stav opravdu důkladně zkontroloval (třeba i s pomocí odborníka), anebo bych ho přebíral s vědomím, že kupuji "polotovar" do kterého budu muset vrazit ještě hodně peněz. A kdybych věděl, že auto je rozsáhlé opravě motoru, musel bych počítat s tím, že uvnitř se ještě může skrývat nejedno překvapení.
Netroufám si hodnotit úmysly prodejce, ale odvážím se tvrdit, že právo je na jeho straně. Zvláště když kupující potvrdil, že auto přebírá v takovém stavu, v jakém je, a s příslušným nájezdem kilometrů.
Problém by nastal pouze v případě, že by existoval například novému majiteli dostupný protokol ze servisu, kde by bylo uvedeno, že auto má i po opravě problém X, který prodejce kupujícímu následně zatajil, a právě tento problém by byl u koupeného auta nyní odhalen.
Tak jestli šel tazatel do servisu s tím, že mu to mají opravit co nejlevněji, protože to chce prodat, tak servis to nějak poflikuje. Kdyby to servis udělal pořádně, tak nedostane zaplaceno s takovým vstupním požadavkem od tazatele.
Takže si tak trošku za to tazatel může i sám.
Kdyby to nechal opravit pořádně, tak auto nemusí prodávat, ne? A jezdí v něm.
Vám se vážně poškodil v desetiletém autě motor, což je dnes až na výjimky praticky totálka. Nový motor obvykle převyšuje hodnotu auta, ten jste tam nedal (ovšem i montáž nového motoru se dá zpackat), no a neznámý jiný starý motor je s vysokou pravděpodobností také vadný (Ten motor jste sehnal vy, nebo servis?). Tedy takovuto "opravou" (dokonce podle všeho ani neotestovanou alespoň několika sty km jízdy) jste se pokusil dostat auto na nějakou vyšší prodejní cenu. Vyrobil jste černého Petra, kterého jste poslal dál. Servis by se možná bavil s vámi, ale nebude se bavit s novým majitelem.
Hodně záleží na tom, jak přesně jste kupce informoval o problému, že vlastně kupuje auto bez motoru na součástky. V zásadě u těchto černých Petrů má stejně jako v té hře smůlu ten poslední, komu zůstane v ruce. Cena auta je příliš malá na to, aby se vyplatilo soudit, zvlášť když zde to zpravidla nejde bez znaleckého posudku. No a pokud už on nechal na autě udělat víc, než jen identifikovat závadu, tak má úplně smůlu.
Ovšem pokud on má více méně oprávněný pocit, že byl podveden, tak se vám tu hubu samozřejmě může pokusit rozbít, nebo nechat rozbít. To se ukáže, jaké má možnosti.
Tak buď máte fakturu z té výměny vy nebo jste ji dal kupujícímu takže není problém tu výměnu reklamovat. Jestli fakturu ani žádný jiný doklad nemáte tak to nemá cenu ani komentovat a dá se napsat akorát tak: dobře vám tak a to oboum. Vy z toho teda můžete pořád vylézt s tím, že nic platit nebudete a auto zůstane kupujícímu. Záleží co máte ve smlouvě snad vás nenapadlo tam napsat, že je v autě nový motor...
Můj pohled na věc: Je potřeba zjistit, proč auto nejede a pokud nejede pro závadu, na kterou jste upozornil, nemá pán nárok na nic. Na druhou stranu auto prodáváte ze zákona vždy se zárukou. Dohodnout si můžete pouze věci, které jsou v souladu se zákonem. Takže ať chcete nebo nechcete, tak jste prodal auto se zárukou a tato se nevztahuje na závady, na které jste ho upozornil.
Z toho jasně vyplývá, že např. pokud jste ho upozornil, že je nutné hned udělat rozvody a on mu prasknul rozvodový řemen, jste z toho venku. Naopak pokud máte ve smlouvě, že auto má nový motor a že je po celkové opravě, je to váš problém.
Docela by mne zajímal názor druhé strany, včetně dokladů o servisu před prodejem! Včetně toho jaká značka, model a motorizace a nakonec i za kolik se prodalo!
Osobní názor -vrazit do deset let starého auta s namotanýma 320 tkm 80 000kč a pak jej hned prodat mi přijde jako ojeb na kupujícího!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.