Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Díly na klimakompresor. Kde sehnat?

Od: jawacek350 odpovědí: 5 změna:

Ahoj,

řešil, prosím, někdo náhradní díly na klimakompresor? Kde shánět, objednat? Utíká mi chladivo. Mám nejspíš netěsnost kolem hřídele kompresoru a zřejmě je načaté i ložisko, poněvadž při sepnutí spojky vydával kompresor rachtavý zvuk.

Mám Citroen Xsara break 1.4i, ročník 2002 po FL

Děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Jestli rachtá tak bude v háji ložisko a ucpávky chcíply na vakl... Otázka jak bude do... vnitřek.

Spíš bych vzal novej, je od 4k.. Automaticky novou sušárnu a klidně i expanzní ventil...

CITROËN XSAR/...

úunik může být i jinde, spoje, prohnilá hliníková trubka, chladič nebo výparník.. V místě úniku hledej zelenej PAG olej, obvykle to tam je oblitý..

jawacek350
hodnocení

Děkuji za komentář a radu. Vím, že by byla jistota koupit nový kompresor, ale do tak staré kraksny se mi tolik peněz za klimu dávat moc nechce. Netvrdím, že to nakonec neudělám, ale hledám levnější varianty, proto jsem se ptal na těsnění a ložisko hřídele. A cokoupě jetého kompresoru? Loterie?

asd1

Jetej kompresor je hodně velká loterie, obzvlášť pokud delší dobu nejel, to pak neni ani tak loterie jako spíš jistota že vyschlý ucpávky nebudou těsnit...

Repas znamená sehnat ucpávky (firmy který k nim mají přístup je posilat dál moc nechtěj, přichází tim o kšeft za repasi), ložisko nebývá standard ale speciální, tj. jen ložisko bude stát ca 500 - 1000,-. Práce s tim, může být vylágrovanýho i něco dalšího a tim repas končí...

Reálně máš dvě rozumný možnosti, buď novej kompresor (a doufat že neni děravej chladič nebo trubky), nebo jezdit bez klimy.

 

k2
hodnocení

0x

U aut je klimakompresor bran jako 1 nerozebiratelny celek a automobilka k nemu dily nedodava. Tedy jedine patrat u vyrobcu kompresoru (v citroenu bych to tipl na kompresor Valeo?) ci firem zabyvajicich se jejich repasi.

 

hodnocení

0x

Dneska nic náhradního nekoupíš... Dříve se dala koupit aspoň spojka, ale k novějším kompresorům pokud spojku ještě mají nekoupíš ani tu. V dnešní době se opravitelnost již při tomto velikém množství druhů a výrobců kompresoru již neřeší. Kompresor je prostě celej díl. Je to ais nepříjemný pro kutily a kolenovrty, ale je to prostě tak... Ale kompresoru za hubičku bych se z vrakáče nebál... Ono nebývá u novějších typů ani zase až tak častá závada samotný kompresor, ale proporcionální ventil, který je dost choulostivý a bývá závada v něm. V dnešní době se dá (dal?) sehnat, ale problém je beztrestně vytáhnout ten starý bez poškození tělese kompresoru. A starý model jenom ze spojkou by fungovat mohl v pohodě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]