Nejste přihlášen/a.
Zdravím,potřebuji poradit,co se dá udělat se stále svítícím symbolem ABS. Pokoušel jsem se to řešit v autodíně,ale po napojení na na diagnostiku mi bylo sděleno ,že není vidět žádná chyba a tak nejde ani tento symbol vymazat. V dohledné době musí jít auto na STK a tak je to problém. Jedná se o Fabii 1 řady. Možná ,že se již někdo s tímto problémem setkal a dokázal by poradit.S pozdravem Joguba.
Fabia 1 má velmi dobře a podrobně diagnostikovatelnou jednotku ABS/EDS/ESP.
Spíš se občas stává, že nechce komunikovat.
Většinou jsou na vině natavené pojistky na baterkovém boxu. Ona není viditelně přerušená, ale stačí do ní strčit a rozpadá se jak Vánoční pečivo.
Stačí vyměnit pojistky na boxu pro ABS. Stačí jen ty v rozmezí hodnot 40-80A
Servis neshledal závady, protože je ani nehledal a neviděl. Nějací trotlové zas.
Přesně tak. Brzdy s ABS mají rozložení brzdné síly (tlaku) 50:50.
U aut bez ABS se kompenzuje ono roztočení smyku omezením tlaku mechanicky tzv. ventily propustnosti kapaliny pro zadní brzdy a je to i dle zatížení nápravy, kdy sednutí nápravy reguluje páčka pohybem na ventily do zadních brzd. Dalším omezením je i to, že se na zadek osazuje málo účiná bubnová brzda proti předku s kotouči. Díky tomu jsou síly předek a zadek 80:20 dle sednutí zadku naložení)
U aut s ABS se neřeší tlak, ale kompenzuje se ono roztočení přerušování brzdného účinku pomocí ABS
Takže auta s ABS bez funkčního systému jsou více nebezpečná na sněhu, vodě a jinak nestabilním povrchu
při prudkém zabrždění.
Jen malé dolnění některá auta bez ABS (nevím jestli i s ABS !) mají na zadní nápravě zátěžový regulátor. Ten dle zatížení zadní nápravy pouští více nebo méně tlaku do brzd.
Změnit servis, dát to někam kde nejsou lamy ale umí správně diagnostikovat (pokud svítí ABS tak je v paměti závad zapsaná chyba, na její vyčtení stačí i naprosto primitivní diagnostika za tři stovky z Alíka..). Obvykle vadný snímání otáček u některýho kola, kroužek, čidlo, kabeláž k němu. Diagnostika přímo vyhodí který to je... Nebo napájení a ty pojistky nebo kostry.
gumid 50:50 to fakt neni, stačí porovnat průměr kotouče a pístku předek/ zadek, je to ca 70:30 hrubým odhadem... Auta bez ABS podobně, jen měly zátěžový regulátor který nastavoval brzdnou sílu podle zatížení nápravy. Ovšem byl nastavený "na léto", takže na sněu zadek beztak brzdil moc (btw soutěžáky mají zadek silnější). Ten zátěžák na většině aut ca po deseti letech beztak zamrznul a nereguloval nic Celý ABS je beztak pro lamy co neumí brzdít. Stačí si zkusit rozdíl na sněhu nebo štěrku, auto s ABS jede furt. Jediný rozdíl že se kola furt točí, takže lama hodiny nedostane okamžitě, ale ani tak není možné brzdit a zatáčet současně, fyzika okecat nejde a guma přenese jen omezenou sílu, když se půlka vypatlá na zatáčení tak na brzdy zbyde jen ta druhá.
asd1.. zátěžák jsem myslím naťukl, ale máš pravdu ve velikosti kotoučů. Není to 50:50 nikdy.
bery... spolehlivej ebay nebo alik je ELM327 bílej OBD bluetooth a aplikace na android carscanner.
U VAGu to dokonce ve třetí generaci umí kódovat různé funkce včetně blbinek jako stagging (protočení ruček budíků před startem) nebo tapetu na infotaimentu rádia (RS tam má myslím logo a skály nebo to má asi design Scautů a RS tam má šachovnici),...atd
Dělám s tím i Nissana akorát je důležité přepnout komunikační protokol, ale to tě stejně trkne v aplikaci, kde tě se to ptá na auto. Jednou jsem tam nechal o3 a při komunikaci s Nissanem mi blikala palubovka a pocvakávali relátka a já zas čuměl jak puk, co se děje
Na pugy a ctr výhradně diagbox-lexia .Koncernová může ,ale spíše u nich nebude dobře fungovat. Osobně diagnostikuji jen nechanicky-co se projeví třeba při jízdě atd, pokud jiné pak jdu ke známému servismanu na ctr.
Zde je dobré čtení od tomto : citroen-club.cz/... nebo zde : peugeot-club.com/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.