Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka ABS

Od: joguba odpovědí: 13 změna:

Zdravím,potřebuji poradit,co se dá udělat se stále svítícím symbolem ABS. Pokoušel jsem se to řešit v autodíně,ale po napojení na na diagnostiku mi bylo sděleno ,že není vidět žádná chyba a tak nejde ani tento symbol vymazat. V dohledné době musí jít auto na STK a tak je to problém. Jedná se o Fabii 1 řady. Možná ,že se již někdo s tímto problémem setkal a dokázal by poradit.S pozdravem Joguba.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

10x

Změnit servis a opravit ABS.

 

bear
hodnocení

1x

Fabia 1 má velmi dobře a podrobně diagnostikovatelnou jednotku ABS/EDS/ESP.

Spíš se občas stává, že nechce komunikovat.

Většinou jsou na vině natavené pojistky na baterkovém boxu. Ona není viditelně přerušená, ale stačí do ní strčit a rozpadá se jak Vánoční pečivo.

Stačí vyměnit pojistky na boxu pro ABS. Stačí jen ty v rozmezí hodnot 40-80A

Servis neshledal závady, protože je ani nehledal a neviděl. Nějací trotlové zas.

Asi chybu hledali v motorový jednotce :) Třeba se dozvíme, na kolik ta "diagnostika" vyšla.

 

hodnocení

0x
Nejde jen o stk, ale reálně o bezpečnost. Svítící abs (nefunkční) neznamená, že to je totéž, jako by v autě vůbec nebylo (ve fabii ne vždy bylo). Verze s abs mají oproti bez abs silnější (bez omezovače) zadní brzdy a omezení má na starosti právě abs. A pokud nefunguje, při prudkém zabrždění se zablokuji zadní kola a auto roztočí...
bear

Přesně tak. Brzdy s ABS mají rozložení brzdné síly (tlaku) 50:50.

U aut bez ABS se kompenzuje ono roztočení smyku omezením tlaku mechanicky tzv. ventily propustnosti kapaliny pro zadní brzdy a je to i dle zatížení nápravy, kdy sednutí nápravy reguluje páčka pohybem na ventily do zadních brzd. Dalším omezením je i to, že se na zadek osazuje málo účiná bubnová brzda proti předku s kotouči. Díky tomu jsou síly předek a zadek 80:20 dle sednutí zadku naložení)

U aut s ABS se neřeší tlak, ale kompenzuje se ono roztočení přerušování brzdného účinku pomocí ABS

Takže auta s ABS bez funkčního systému jsou více nebezpečná na sněhu, vodě a jinak nestabilním povrchu

při prudkém zabrždění.

Jen malé dolnění některá auta bez ABS (nevím jestli i s ABS !) mají na zadní nápravě zátěžový regulátor. Ten dle zatížení zadní nápravy pouští více nebo méně tlaku do brzd.

asd1

Změnit servis, dát to někam kde nejsou lamy ale umí správně diagnostikovat (pokud svítí ABS tak je v paměti závad zapsaná chyba, na její vyčtení stačí i naprosto primitivní diagnostika za tři stovky z Alíka..). Obvykle vadný snímání otáček u některýho kola, kroužek, čidlo, kabeláž k němu. Diagnostika přímo vyhodí který to je... Nebo napájení a ty pojistky nebo kostry.

gumid 50:50 to fakt neni, stačí porovnat průměr kotouče a pístku předek/ zadek, je to ca 70:30 hrubým odhadem... Auta bez ABS podobně, jen měly zátěžový regulátor který nastavoval brzdnou sílu podle zatížení nápravy. Ovšem byl nastavený "na léto", takže na sněu zadek beztak brzdil moc (btw soutěžáky mají zadek silnější). Ten zátěžák na většině aut ca po deseti letech beztak zamrznul a nereguloval nic *smich* Celý ABS je beztak pro lamy co neumí brzdít. Stačí si zkusit rozdíl na sněhu nebo štěrku, auto s ABS jede furt. Jediný rozdíl že se kola furt točí, takže lama hodiny nedostane okamžitě, ale ani tak není možné brzdit a zatáčet současně, fyzika okecat nejde a guma přenese jen omezenou sílu, když se půlka vypatlá na zatáčení tak na brzdy zbyde jen ta druhá.

Asd: neposlal bys odkaz na nejakou5tu uni diagnostiku, co umí i abs, teda pokud zvládá i ostatní mimo koncern? Mám vag i vcds, to umí hodně, ale jen u koncernu a pak několik bluetooth a wifi adaptérků, co ale nejspíš umí jen motor (nebo s vhodnou aplikací i něco dalšího? Nevím).
Ale hodilo by se mi občas něco uni levnyho,co umí abs a pytle třeba u nějakýho Pažouta nebo Alfy, ale netuším co vybrat a zbytečně neutracet :( Díky
bear

asd1.. zátěžák jsem myslím naťukl, ale máš pravdu ve velikosti kotoučů. Není to 50:50 nikdy. ;)

bery... spolehlivej ebay nebo alik je ELM327 bílej OBD bluetooth a aplikace na android carscanner.

U VAGu to dokonce ve třetí generaci umí kódovat různé funkce včetně blbinek jako stagging (protočení ruček budíků před startem) nebo tapetu na infotaimentu rádia (RS tam má myslím logo a skály nebo to má asi design Scautů a RS tam má šachovnici),...atd

Dělám s tím i Nissana akorát je důležité přepnout komunikační protokol, ale to tě stejně trkne v aplikaci, kde tě se to ptá na auto. Jednou jsem tam nechal o3 a při komunikaci s Nissanem mi blikala palubovka a pocvakávali relátka a já zas čuměl jak puk, co se děje :)

alza.cz/...

Na pugy a ctr výhradně diagbox-lexia .Koncernová může ,ale spíše u nich nebude dobře fungovat. Osobně diagnostikuji jen nechanicky-co se projeví třeba při jízdě atd, pokud jiné pak jdu ke známému servismanu na ctr.

Zde je dobré čtení od tomto : citroen-club.cz/... nebo zde : peugeot-club.com/...

Bear: neměl bys konkrétní odkaz na tu aplikaci? Android carscanner je tak univerzální, že nacházím všechno a nic :( Bílou krabičku nevím jestli mám, ale posbíral bych nejmíň 6 různých a to by bylo, aby některá nebyla lepší než ostatní, když každá z nich byla podle popisku zrovna ta nejlepší:) Jen nemám tu správnou apku, všechny mám jen motorový.
Jinak když jsem kdysi modrej vag kabel pichnul do nějaký Alfy, byl to pro něj konec.
bear
bery2
Díky, tohle už mám v telefonu dávno a přišlo mi to "nějak horší" než Torgue, tak jsem to dál moc nezkoumal. Takže když si s tím pohraju, mělo by to třeba chyby abs vyčíst?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]