Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tuning

Od: bery® odpovědí: 17 změna:

Už bych měl být na takovýhle nápady trochu starej, natož to ventilovat veřejně, ale nedá mi to :)

Dokázalo by tohle aspoň trochu přifouknout atmosferickej motor? Neumím spočítat, jakej to vytvoří tlak (někdo tady třeba jo?), má to průměr 7cm a tah 1200g, jestli jsem spávně pochopil. Že zatížení motoru altíkem s odběrem proudu silně vzůstá samozřejmě vím, to je řešitelný. Jde mi jen o ten tlak, jestli třeba řádově 0,1 bar nebo desetkrát míň ...

Díky


doplněno 09.07.25 00:36:

vi.aliexpress.com/...

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

Nevím co, ale musíš k přifouknutí adekvátně vystříknout víc paliva. Jinak změníš poměr a spíš ten výkon snížiš jako falešný luft.

hodnocení

Úplně mi to vypadlo, už jsem odkaz doplnil ...

Palivo není problém, u LPG tam pro jakýkoli režim fouknu kolik je libo na pár kliknutí, totéž předstih šoupnu o kolik chci.

Navíc předpokládám, že něco málo snad dokáže dohnat i benzínová jednotka podle váhy vzduchu a (aktuálně odpojený) řídící lambdy, snad teda má v mapě i pár % rezervu nad standardní hodnoty, aby si poradila s třeba 105% průtoku vzduchu - nebo přivře klapku a prostě zabrání pustit víc? Jde o 1,6 avu.

bear

Podle té velikosti to 30A nebere ani náhodou.

Na foto mě to připadá jak silněj větrák, který se používá u PC chlazení serverů.

Tohle je víc placebo pro rádoby pokusné kutily.

Můj názor je ten, že jsou to vyhozený prachy.

Možná to bude trošku fungovat ve velkých nadmořských výškách nad 1000m.

AVU má tuším dmychadlo do výfukových svorů. Možná jako pokus ho můžeš přepojit do sání a spínat ručně. Určitě bude silnější nežli tohle foukátko.

hodnocení

Ono podle popisu to snad právě má původ v nějakým serverovým větráku HP, nebo aspoň jsem to tak pochopil, neovládajíce angličtinu. Jsou tam uváděný různý proudy i příkony dávající vzájemně smysl. Jestli si to dobře vysvětluju, nižší hodnoty snad platí pro původní použití a vyšší pro modelářskej střídač. Ono jestli to sloužilo pro nonstop provoz, musí to mít mechanický rezervy, i některý slabší větráky při změně napětí zakolisaji a hned se zase vrátí na původní otáčky s jiným odběrem proudu. Tak jestli tenhle střídač to tam pere naplno a nekroti nijak otáčky, může to mít víc než z výroby.
Jinak ano, AVU má ten vyfukovej foukac, už na jeho vyzkoušení za tímhle účelem dlouho myslím, ale zatím jsem ho už dávno vyndal a používám na foukání matrací a podobně:)
Ten má i nějakej tlak, ale nemá průtok, takže by dokázal pomoct jen v nízkých otáčkách a výš by bylo potřeba ho bypassovat nějakou klapkou, aby neskrtil průtok.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ničeho stim nedocíliš kdysy sem něco podobnyho zkoušel na š 120 je to zbytečná práce

Zrovna u Š120 nevím, u formana LPG (karburátor) pomuhlo zvednout plyn a upravit předstih, pak i se sériovým motorem (skoro) se dal na rovince přetočit tachometr , bez změny plnícího tlaku vzduchu

Na 120ce s petikvaltem a o 2mm sniženou hlavou sem ten tachometr s kopce teměř taky otočil

 

asd1
hodnocení

0x
Elektrický turbo? Něco málo to přidá a váha vzduchu+ lambda by to i mohly změřit a adaptovat směs. Otázka kolik.. Odběr altiku ti zase výkon motoru ubere (1kW vetrak ti sebere ca 1,5 kW z motoru).. tohle nějak extra silný nevypadá, vhodnější to bude spis na ofuk řidiče v horku místo klimy :)
Klasicky turbo k pohonu využívá energii výfuku která jinak zmizí, te energie je navic hodne, tam to vychází mnohem líp..
Kdo si hraje nezlobí:) Samozrejme nejjednodušší předělání z atmo na oturbeny je výměna celého auta :)
bear

Tak v době puštění turbínky relátkem odbudí altík a vykompenzuje to :)

hodnocení

1kw větrák sebere z motoru skrz altik určitě vic, než 1,5kw, při plným buzeni a většinou ne zrovna optimálních otáčkách odhaduju účinnost do 50%, aspoň podle teploty:) U tohohle píšou snad 340w nebo kolik, takže by to ubralo svým provozem tak 0,6kw, ale to je řešitelný současným vypínáním buzení altiku, který by i samo o sobě v některých situacích maličko pomohlo. Nemyslím to jako trvale spuštěný, to by bylo ekonomický kontraproduktivní. Jen zase teď s příchodem veder a používáním klimy, která ten 1,6 motor v nízkých otáčkách úplně zabije, takže ji na každej rozjezd v kopci vypínám, vymýšlím, jak tomu trochu pomoct.
hodnocení

Než jsem to dodatlil, předběhls mě:) Mám z regulátoru externě vytaženou diodu pro zvednutí napětí, takže už takovou přípravu pro přerušení buzení:) A kontak na dotazu pedálu taky.
bear

Jakože kickdown pedálem plynu ovládat zatižitelnost altíku :-D? Dobrej tuning :)

Jenom aby na převodovce vydržely nejty na diferáku :). 1.6kám prdaj. :)

forum.skodahome.cz/...

hodnocení

Tolik aby to urvalo nejty to snad nepřidá:) Taky jsem se o ně jeden čas obával, ale tady u 2001 už jsou snad ty zesílený, jinak by myslím už byly dávno pryč (přes 430tkm). Pridanej kontakt "kick down" jsem používal na různý pokusy s obohacením nebo zvýšením signálu z váhy vzduchu, ale aktuálně na to nic zapojený nemám, takže je k dispozici pro další pokusy :)

 

 

hodnocení

0x
Plnohodnotné elektrické turbo má kolem 2 kW. I kdyby toto těch 300 W mělo, tak je jasné, že to dovede přidat jen dost málo a jen na nízkých otáčkách. Pokud tedy dokážete obohatit směs a nepodpálíte ventily.
Na druhou stranu, kdo si hraje, nezlobí, drahé to není, zkoušet to budete beztak v nějakém vraku, tak proč si nepohrát. Třeba zjistíte, že potřebujete tak 8 paralelně, tedy i silnější altík.
V každém případě doporučuji to natáčet a dávat na YT, třeba vás to proslaví a koupíte si za to pak auto s turbem. ;)
bear

yt je toho plnej



hodnocení

A co tam říkají, je to k něčemu? Angličtina mě minula :( Jinak fukar na listí vyzkoušet klidně můžu, ale tím mi přijde zbytečný trávit čas, má sice zbytečně velkej průtok, ale na úkor tlaku, ten má minimální.
hodnocení

Tak jsem si to pustil s tutilkama, to druhý video i pobavilo:) Ten vetráček, jestli měl jen tu viditelnou vrtulku vystřiženou z plechu, byl dopředu marnej. A jestli jsem dobře pochopil, ty aku fukary na listí, který mají průtok, ale postrádají tlak, zapojený nesmyslně oba paralelně, desetinu přidaly. Kdyby je dali za sebe, v nízkých otáčkách by to už snad muselo nafouknout nějakou trochu viditelnou bouli na průběhu kroutaku.
Ještě tady mám odstředivej ventilátor z 50kw plynovýho turbokotle, ale je na 230V a je mi líto ho kvůli pokusům zprznit předěláním na nějakej 12V motorek.
Jinak on jakejkoli ventilátor, když bude dimenzovanej na větší prutok, než je potřeba, nebude tlačit dobře. Při škrcení výstupu tlak do určitýho bodu stoupá, ale jak se to uzavře moc, vrtule se nemá do čeho opřít a běží napůl naprázdno, což podle mě splňují zrovna ty 2 paralelní fukary.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]