Jaky je rozdíl u poslední generace Renault Clio 1.0 TCE Lpg 74 kW před a po faceliftu. Líši se nějak v provedení motoru u obou? Jsou oba bez přímého vstriku a bez DPF? Tuto informaci nikde nemohu najít. Mám ho od nového a za dva měsíce najeto 10500 km a chystám se na mezivýměnu oleje. Moc se mi tam nechce lit ten 0W20 ale spíše 5w30 rn17, U predfaceliftoveho modelu tam měnili olej podle videi s YT se specifikací acea3 práve 5w30. Prohlídka je garantovaná až na 30 000 km to se mi zdá jako velmi vzdáleně na to na výměnu oleje proto si chci vyměnit olej sám předčasně.
Zrovna nahrada "vodicek" 0Wneco za jiny olej, za podminky dodrzovani "neLongLife" servisniho intevalu, je celkem casto diskutovane tema, tudiz je skoda seriozni otazku "odpalit" vykrikem o vejtrasce...
Před nedávnou dobou jsem sháněl nějaké informace o motorech Ford 1.0 a 1.5 EcoBoost a co jsem se tak dozvěděl, většina problémů s motory je dána nedodržením specifikace oleje. "Přeci tam nebudu lejt tuhle vodičku, dám tomu pořádnej olej a ejhle. Ovšem jak říkám nejsem motorář, ani od aut, nevyznám se v tom , jen říkám co jsem se z několika míst dozvěděl.
Pravdu díš jenyk, největší odborníci přes oleje jsou na různých fórech. Výrobce doporučuje "vodičku" aby ničil motory, i tady je jich několik. Já říkám zákazníkům co přijdou plni mouder z internetu, dávejte tam co doporučuje výrobce, pokud chcete motoru prospět meňte olej častěji a hlavně neprejíždějte. Nic víc není třeba.
Přesně tak, co jsem se tak dozvěděl, používat doporučené specifikace oleje, zkrátit intervaly výměny a tankovat na prověřených pumpách. Prý Orlen a Mol. Pak při normálním zacházení motor vydrží. Ale opět říkám, nedělám do aut a už vůbec nejsem motorář.
Jenyk, výrobce nepotrebuje životnost ale "eko", proto vodicky 0w20, intervaly 30kkm, chytry dobijeni apod. Nic z toho není pro auto ale pro výrobce a ekopredpisy. Ekoburty (ne vsechny) maji rozvodovy remen v oleji, tam nejde o viskozitu, ale pokud se olej s řemenem nekamaradi tak se guma rozpadá a kousky ucpou sací koš nebo se i rozpada ozubeni remene. Proto tam je jiný než doporučený olej velké riziko,právě pro rozvod a mazání. To nic nemění na tom že 0w20 vodička je z pohledu motoru kokotina. První výměnu bych dělal už po 3-5 kkm (zabeh=prvotni oter porad existuje), pak hustejsi olej splňující specifikaci pro motor a měnit po 10-15kkm. Tazatel asi nějakou 0w30(motor neznám a hledat detaily se mi nechce) 007 si protirecis, hajis výrobce a sám říkáš že měnit častěji je plus, to se navzájem vylučuje - buď jsou termíny nesmyslne natažený nebo zkrácení nemá význam. Je fakt,že v době hafo elektroniky bez olova, osekany antikorozní ochrany a max.uspory výrobních nákladů nový auto chcipne driv na tohle než na mazani motoru...
Termíny výměny oleje nesmyslně natažený nejsou, moderní oleje jsou stabilnější, zkracenim intervalu nic nepokazíš,elektronika v moderním autě je mnohem spolehlivější než dříve, antikorozní ochrana? Dříve a nyní? To memyslíš vážně, tohle srovnávat. Ale je pravda nejsem znalec fofo...jak jsem psal, odborníci už jsou tady.
U elektroniky je problém pájení bez olova a životnost spojů,víš co je cinovy mor. Ta elektronika je spolehliva prvni roky, pak spoje zacnou odchazet.. Hádej proc letadla a armáda pořád pájí s olovem. Výrobní náklady se snizujou co to jde, za rozumnou hranici. Antikorozní ochrana, porovnej třeba O1 a následný.. jde to mnohem líp, zinkovat zarove a nástřiky pořádně. Kdo si to po koupi nedodela tomu to za 10 let prohnije skrz. Longlife intervaly vypadaj hezky na papire,servisní náklady poloviční, úspora oleje 0w20 úspora paliva = víc eko.. a snížená životnost se výrobci hodí, místo jednoho auta prodá dvě. Např.1,3 JTD,3L oleje a 30kkm interval, to je ukázkový případ že ty oleje tohle nedavaj a životnost motoru se sníží na polovinu jen kvůli tomu (vydařený rozvod a vacky tam jsou klasika u všech co nemenili casteji) Ff1 rezne jak Ford,to není zrovna typicky případ že novější rezne vic, tam je to ojebany uz od zacatku...
Ale nikdo tady nezmíní degradaci olejů vlivem různých podmínek. Jak skutečně testují ty dlouhý intervaly. Jak degraduje olej když chladné a pak se zase ohřívá. Beztak dochází ke kondenzaci uvnitř, olej si bere "vodu" a ty kecy, že se zase všechna vlhkost z oleje vypaří při ohřátí oleje. To jsou kecy. Každej ti vmete do ksichtu, jak vydrží olej 40 tkm a podobný nesmysly. Odpovídá to reálnými provozu? Pochybuju. Je mi jedno,.co tvrdí výrobce. Na výrobě aut je založená velkým dílem EU ekonomika. Je pro ekonomy cílem mít auto 20 let?
Bratranci na Focus 2 se vyklepal plošný spoj. Hlásilo mu to kraviny. Chybu našel až několikátý týpek. Sám mu tvrdil, že pájení stojí za houby. U něj o to víc, na nizkoprofilovych kolech a cesty po vesnici.
Doporučený olej pro Vače auto : TotalEnergies QUARTZ INEO R-PLUS 5W-30 ; nebo alternativy : ELF EVOLUTION R-TECH ELITE FE 0W-20 a ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30 Více o náplních naleznete zde : totalenergies.cz/...
cliak
Renault začal doporučovat Castrol a specifikace je dána na 0W20 Castrol RN 17 Fe acea4 a já koupil 5W30 Castrol RN 17 acea3 stim že jakoby přecházím na častější výměnu oleje po 15tkm a né po 30tkm. Vyměním při 15tkm a při 30tkm se v Renaultu domluvim jestli nepokračovat už jen s tou 5w30. Případně po 1. garančce přejdu na výměnu oleje po 10tkm a bylo by.
Ale mně je úplně jedno jakou značku kdo doporučuje -pro mne je důležitá ON ( např pro mé auto PSA B- 71 2290 nebo FIAT 9.55535-S1, případně pak třeba MB-xxxxx) a norma ACEA a poté pak teprve viskózní norma to jest třeba OW20
Poviem to asi tak,aký je môj názor. Do prvých oktáviek sa lial olej 10 W 30 menil olej cca 15 000 a nabehali niektoré aj 1 000 000 km. Do nových lejú 0 W 20 ,interval na 30 000 km a životnosť motora výrobca udáva cca 150 000 až 200 000 km. Tak si vyberte,že čo asi bude výhodnejšie. Riedký olej alebo hustejší,kde každý teplotou ešte viac zriedne.
To ale není vinou oleje, že ten motor nevydrží,to že olej zřidne...není pravda, u oleje se udává takzvaná viskozita - tekutost. A to je právě to 0W-20 to u W je tekutost při 0 stupnich Celsia a to druhé číslo je tekutost při 100 stupnich Celsia, čím.je číslo nižší tím je olej tekutejsi a obráceně. Tohle se volí s ohledem na klimatické podmínky provozu motoru. Více rozsáhlé oleje jsou novější. V dávných dobách se používal olej na léto a olej na zimu. Důležitá pro chod motoru je výkonnostní norma předepsaná vyrobcem
Klidně bych přešel na 5w30. Jestli je uvedena jako alternativa. Mám to tak stejně na svém 3 válcovém litru od VW. Poprvé jsem dal původní olej 0w20, ale teď už 5w30 - výmena jednou ročně (nenajedu ani 15 tis. Za rok) Ta 0w20 vytekla z motoru jak voda, výrobce uvádí že se může zvýšit spotřeba při přechodu na hustší olej. Tedy je to asi hlavně kvůli nižším emisím. Někde jsem četl, že je pro motor lepší když je olej hustější, nesteče tak rychle do vany a některé části motorů jsou před startem lépe mazány než při použít té původní "ekovodičky" dává mí to smysl, zvlášť když nejezdím každý den.
Dával bych jen to, co předepíše výrobce Čísla před W a za W nejsou konkrétní čísla ale rozsahy. Studoval jsem to na olejîch Selenia Příklad Selenia Racing 10w60 -viskozita za studena i v 40°C- HUSTŠÎ Selenia 10W40-viskozita za studena i v 40°C- ŘIDŠÎ Prostě Racing "hůře" maže, hlavně v zimě , přestože má stejné "studené číslo" Hlavně tohle dělalo problém některým variátorem při častých startech. O širokorozsahovych olejích si myslím svoje Všechno je to složitější, sám nejsem expert,učím se...
P.S.: "Nestandardní výměnu"oleje dříve můžete požadovat - měli by vyhovět. Pokud ne, tak doporučuji ověřit, zda výměnou svépomocí nejpříjdete o "nějaké"záruční výhody (možná bude potřeba "formálně"potvrdit knížku v nějakém servise - razítko). Ten interval 30t km je smrt pro motor. Je potřeba měnit olej max po 10t - 15t km, u nového motoru i dříve, než 10t km, klidně po cca 5t km (ano, přesnost výroby pokročila, ale motory se standardně nezajíždí - takže povýrobní otěr se tvoří). -> je to trochu tah, aby servis měl práci (auto se tzv. "načne", a pak to začne).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.