Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čím lehce máznout kontakty pro zapalovací svíčky

Od: boban® odpovědí: 23 změna:
Na mé Alfě 156 poprvé od výroby! ( *smich*) měním svíčky. Některý konektory mají vůči sobě zelený nebo oranžový pudr, lehké oxidace.
Vezmu tvrdší plastový kartáč a očistíme to.
Čím to lehce máznout? Stačí obyčejna silikonová vazelína?
Ale jsem rád, že nemusím před demontáží čistit prostor, aby ne padaly sračky do valce, je čistý díky pryžové manžetě v červeným kroužku.
Díky
doplněno 04.07.25 17:04: Nakonec jsem zjistil, že tam nejsou původní svíčky, ale nějakej retard tam dal BRISK.
Výměnou svíček motor jede líp
Svíčky BRISK vypadaly takhle.
Na tyhle svíčky jela Alfa minimálně 10 let, tak ji mám dlouho.
Co všechno na tom autě posrali to je neštěstí...jsem 4. majitel

Čím lehce máznout kontakty pro zapalovací svíčky
Čím lehce máznout kontakty pro zapalovací svíčky #2
Čím lehce máznout kontakty pro zapalovací svíčky #3

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
04.07.25 12:36
hodnocení

4x
Ničím...

 

hodnocení

2x

Nemazat! Vyčistit a nechat nasucho.

 

km
hodnocení

2x

nechápu proč něčím mazat

 

bear
hodnocení

2x

U VAGu zapalovcí moduly mají už z výroby předmáznuto silikonovou vazelínou ty cecky z gumy.

Jednak se to lépe demontuje, neoxiduje a hlavně to dobře těsní proti vlhkosti.

Proto to tam je.

Pudr z té vazelíny z toho vznikne za x let vlivem teplot a degradací.

Stačí malá tubička a nepřehánět to s tou lubrikací.

Smysl to má.

bear

Tady je vidět, jak ten "předmaz vazelínou" dělá stroj u nových dílů zapalovacích modulů.

Jsou to ty tenké zelené proužky na vnitřní straně díry gumy.

Bez vazelíny to z izolátoru svíček skoro nejde sundat. Hlavně u motorů 20v a 16v, kde je svíčka s modulem utopená v hlavě a víku ventilů.

Čím lehce máznout kontakty pro zapalovací svíčky #4
hodnocení

Zajímavý pane medvěde *palec*
Je to nějaká speciální silikonová pro zapalování auta?
Bude stejně "speciální" jako třeba na brzdy, tou mažu všechno gumový nebo mokrý, včetně vodovodních kohoutků... Pulkilovka stojí kolem 4 stovek.
bear

Asi použili něco, co nepoškozuje gumu a má izolační vlastnosti vůči VN.

V náhradě bych použil silikonovou nebo ATE plastilube na brzdy.

 

k2
hodnocení

1x

Uz po 10 letech vlastnictvi auta vymenite svicky a auto jede kupodivu lepe, ale retard je dle Vas ten, co tam dal svicky Brisk. Mate zajimavy styl uvazovani a hodnoceni inteligence jinych...

k2

Ja nikde nehlasoval. A dekuji i za rozbor me osobnosti.

007cz
Nenazrál čas některé křupany skrýt...nadlouho?
bear

To není tak jednoduché.

Aby to nebylo vyvážené až moc skupinou slušných lidí, kteří jen tuší proti křupanům, kteří v tom jsou každý den a dokáží poradit.

Tazatel těží věcnou radu. Né vychování Gutha Jarkovského.

A pokud někdo vystupuje dle etikety slušnosti a ještě věci zná jako křupan, potom je to vzácný poklad.

Předělal bych křupany včetně sebe na slušné chování, nežli je zabanovat na úkor kvalitních budoucích odpovědí.

Ale jak toho docílit *co*

Když jsme u těch svíček,tak mne zajímá..při kolika se od novoty měly měnit svíčky na Felde 1,3 MPI 40kw..? Pokud by někdo věděl, tak prosím písněte;) Pak povím víc;)
007cz
Bear jaký vidíš přínos na plivancích bobana?
bear

Dej mu čas, vyroste z toho ;). Já bych zase jako k2 na nějaké "retardy" nereagoval. A technická stránka ... Brisk Tábor do Alfy? No souhlasím s označením bobana.

Na Feldě byl interval 60 000km. MPi mají obecně doporučované RC89PYC (nově značené OE145/T10) Champion. NGKčka trojbod nic moc i když jsou taky předepsané.

Ano..Byly tam ty Champion ještě s Logem Škodovky..Takže musely dát 102 tisíc..Loni jsem je otci měnil..ani nešly vytočit,jak byly přirostlé..1.majitel byl naposledy v autorizáku při 35tkm a druhá majitelka je určitě neměnila..koupili jsme to s 88tkm..a loni vyměněny při těch 102tkm..Takže tam musely být od výroby *smich*
bear

Závity svíček a´t už zapalovacích či žhaviček je vhodné mazat keramickou vazelínou. Taková bílá zubní pasta. Mám jednu od LiquiMoly. Doporučuji. Na teplotní čidla DPF a kyslíkové sondy taky supr.

Už jsem to tu někde asi psal, mám jednu zkušenost s NGK ve Felde 1,6 na lpg, byly naprd, po chvíli špatný starty a vynechávání. Tříbodový Brisky v pohodě. Ve fabii mpi i oktavce 1,6/75 taky. Do zahradní techniky dávám cokoli noname do 30 korun a taky to funguje :)
007cz
Na LPG jsou nejlepší výhradně jednobodové, ty nejlevnější brisk.

 

Taky doufám, že Brisk mi vydrží..Do Caravelle 2,8 VR6 T4 jsem je dal..Neboť jako jedni z mála uváděli, že jsou na benzín a i LPG..U ostatních "lepších" výrobců se informace hodně lišily a byly nejednoznačné..Takže zvítězil Brisk za pár korun..A doufám, že budou dobré...Opravdu nebylo lehký je na tomto motoru najít natož vyměnit *smich* I na vytažení utopených fajfek kabelů k nim bylo nutný koupit přípravek... *alene*
hodnocení

Strašně se nekteří divíte jak jste mi vytočili.
Mám známé na STK. Mohl bych dát pár drobných a nedělat si hlavu s autem co má přes 20 let.
Na svíčky jsem dlouho nemyslel.
Všimnul jsem si, že auto víc kouří.
Nesnáším když jezdí auta co kouří. Jezdim na kole a nechci otravovat cyklisty a další lidi žijící ve městě.
Takže výměnu jsem udělal s ohledem na ostatní
Hovno víte v jakým strašným stavu jsem auto koupil.
Lambda Bosch, váha Bosch, snímače Bosch a teď velké i malé svíčky, ty co tam patří
Dal do cajku Podvozek, brzdy.

 

hodnocení

0x

V průmyslu automotive se konatkty ošetřují nečím takovým: kondik.cz/...

Ale pochybuji, že budeš někde něco kupovat či shánět...

Pravdou je, že Brisky nejsou ořezanou tužkou v penále...

bear

Stejně jako Bosch jsou Brisky odpad.

Montuju jen NKG, BERU občas Champion

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]