Nejste přihlášen/a.
Začal bych změřením tlaků v klimě. K tomu potřebuji nějaké vybavení - v základu něco jako vi.aliexpress.com/...
Obvykle drobnou netěsností chladivo uniká až už to přestává chladt.
Chladivo je čisté médium. Trubky zanese jen vniklá vlhkost nebo nečistoty do otevřeného systému chlazení (třeba při neodborné opravě nebo autonehodě.
Pokud to aj syčí, tak je tam pravděpodobně na 98% fakt málo chladiva.
Je to vpodstatě plyn, kdy se rychlím rozpínáním při vytváření podtlaku za expanzním ventilem médium silně ochlazuje a za kompresorem, jak dochází ke stláčení, tak se silně ohřívá (proto je na kondenzátoru - tenkém chladiči vedro a pomáhá mu sahara (ten systém držáku s velkým elektrickým fukarem na čumáku auta).
Bez plynu tento jev není a tak se výparník neochlazuje a jen topenín proudí teplý venkovní vzduch.
Klimatizace funguje tak, že pokud je málo chladiva, tak je malý tlak a kompresor se vůbec nespustí a tedy vůbec nechladí.
Když z některé části jde teplý vzduch a z některé jde studený, tak to vypadá, že je vadný nějaký elektro pohon pro klapky míchání vzduchu.
Kdyby nešel žádný studený vzduch, tak může být problém v chladivu.
Když studený vzduch někde jde, tak tam chladivo je a výměník funguje. Problém je, že se ti ten studený vzduch nedostává do potrubí k řidiči. Takže máš potrubí buď něčím ucpané (což je možné pokud jsi něco montoval a zapomněl jsi tam hadru), nebo ti klapka neotvírá přívod studeného vzduchu. Může být zaseknutá klapka nebo nefunkční pohon klapky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.