Nejste přihlášen/a.
Dobré dopoledne,
Zakoupila jsem auto Hyundai I30 rok výroby 2015, po prvním majiteli nájezd aktuálně necelých 55tis kilometrů.
před dvěmi měsíci se poprvé objevila chybová hláška "check exhaust system" na displayi. Dle rad a informací na internetu jsem tedy auto vzala na delší projížďku aby se DPF vyčistil. Následně chybová hláška na pár týdnů ustala. Cca po 3 týdnech se obejvila znovu a rozsvítila i kontrolku motoru. Autorizovaný servis nacenil výměnu na 100 tis, řešila jsem tedy reklamaci. Než se však reklamace dořešila, po dvou dnech jízdy chybová hláška zhasla a problém se další 4 týdny neukázal.
Minulý týden hláška vyskočila znovu a znovu rozsvítila kontrolku motoru. Zajela jsem tedy na dekarbonizaci a nechala filtr i motor vyčistit (z důvodu problémů v diagnostice nebyla chyba vymazána), po čištění ale chybová hláška sama zhasla.
Nyní se mi ale vždy po delší jízdě (cca 15-20km) opět rozsvící hláška "check exhaust system".
Jsem už poněkud zoufalá, dle internetu by chybová hláška nezhasla v případě poškození filtru, naopak by hlásila problém i nadále. Auto nemá problém s výkone, není ani zvýšená spotřeba nafty. Motor zní tiše - nehučí.
Navíc mě mate, že se chybová hláška objeví vždy při delší jízdě.
Jezdím spíše delší trasy 25 km minimum, kratší trasy jen zřídka když jedu nakoupit něbo něco vyřídit (1x - 2x týdně), vždy následované trasou delší min 25km.
Je tu někdo kdo by zvládl poradit na co se zaměřit?
Rozumím, děkuji za radu.
Ohledně jízdy při vyšších otáčkách už vím. Pouze mě mate ona chybová hláška která vyskočí vždy po těch 15-20 km.
Neměla jsem představu co se týkalo delky jízdy potřebné pro vypálení DPF jelikož se informace různí
Lidi, kupovat diesel, který najel 5 tisíc km za rok není dobrý nápad, ale naprosto špatný. Já bych to prodal a koupil na daný účel benzín třeba nějakou Mazdu nebo Toyotu.
Jestli chcete nějakou relevantní radu tak by bylo dobré napsat co píše diagnostika.
Dobré dopoledne,
diagnostika nejdříve napsala: účinnost filtru pevných částic je pod mezní hodnotou.
Následně chyba sama zmizela s tím, že se auto projelo a filtr vypálil. Při dalším nájezdu a znovu zobrazení chyby byl motor vyčištěn dekarbonizací a nyní Diagnostika nevykazovala žádnou chybu, (pouze vyskočí hlášení "check exhaust system" na displeji vozidla jak je zmíněno.
Samozřejmě je v plánu auto znovu zavést ke známemu a napojit na diagnostiku, zda se něco neukáže teď. Ale žádná chybová kontrolka na ŘJ aktuálně nesvítí.
Takže tam bude příliš nízký diferenční tlak = "děravej"/ rozpadlá struktura = saze projdou "dírama"? Kromě filtru bo to mohla být i chyba měření = čidla tlaku, kabeláž k nim... Pokud filtr tak ano = novej...
Na základě vašeho podnětu jsem vzala auto do jiného servisu na diagnostiku znovu.
DPF nepracuje správně, vše ostatní neukazuje žádné vady ani nespouští žádné chyby. Oprava je již v řešení.
Děkuji za radu.
Delší trasy si představuji tedy mnohem delší. S těmi co popisujete je ideální benzínový motor. Pokud to auto nemá stočený tachometr, tak bylo celou dobu používáno na velmi krátké vzdálenosti, což pro DPF je špatně. Nevím proč si lidi s tak malým nájezdem kupují naftu s DPF. Zkusil bych tu reklamaci pro skrytou vadu. Ale pokud je to z nějakého většího bazaru, tak se vám vysmějou. Na diagnostice jste byly v Hyundai? Tam mi vždycky řekli i z kolika procent je DPF plné.
Dobrý den,
už jsem to psala o několikl zpráv výše, ale názory na "delší trasu" se mi různí od chvíle kdy jsem situaci začala řešit. 25 km je moje minimum, zcela běžně najednu během půl roku 10-13 tis km.
Auto jsem koupila ve větším bazaru, za dobrou cenu vůči nájezdu, teď jsem již samozřejmě chytřejší a vím, že jsem se měla na DPF více zaměřit a klást mnohem agresivnější a náročnější otázky. Co se týče diagnostiky - ano byla jsem v Hyundai - tam mi bohužel neřekli nic směrodatnějšího než fakt, že oprava bude za 100tis minimum. Reklamace již proběhla a skrytá vada byla uznána autobazarem.
V nynějším servisu bylo auto na diagnostice znovu a v tuto chvíli už vím, že filtr nepracuje správně. Oprava je v řešení a jediné co mě v tuto chvíli mrzí jen skutečnost, že jsem do tohoto servisu nejela ihned při prvním ukázání chyby. Nemám problém s pravidelnou údržbou i čištěním DPF, bohužel pro mě, byl DPF poškození již při koupi od předchozího majitele.
Pozn. auto prověřeno a sedí všechny technické prohlídky i servisní prohlídky. Nájezd je skutečně 55 tis. km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.