Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Půjde to rozebrat?

Od: doutnak® odpovědí: 26 změna:
Ahoj..Rozebíral někdo čerpadlo na rotačce TDI 81kw AVG? Začalo mi téct nahoře pod víkem-druhé těsnění odshora.Tohle jsem nikdy nerozebíral,tak nevím, jestli musí čerpadlo ven,anebo to jde udělat na autě? Díky za rady;)
doplněno 30.06.25 08:04: Dočetl jsem se o "prasárně",která prý funguje..Neslyšel o tom někdo? "Pokud teče čerpadlo u dieselu,tak se do nafty přidá nitroředidlo a nechá se to klapat na volnoběhu" ..Těsnění nabobtná a téct to prý přestane..Hodlám to zkusit! Auto už je opravdu "na dojetí kolem komína"..Takže do repase čerpadla se mi logicky nechce..Na tom aute už je moc věcí špatně a investice jsou nesmysl..Jezdím jenom 10-20 km od domu..nechávám ho kvůli tažnému a stk má do konce roku..

Půjde to rozebrat?
Půjde to rozebrat? #2

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

2x

Netuším, ale můžeš prozkoumat dílenské příručky ;).

epowering.cz/...

motor-mechanika a vyber 81kW (případně 66kW)

hodnocení

Díky..Já holt neumím asi hledat *nevi*
bear

Na 66kW a v oddělení vstřikování (tedy ne mechanika motoru) je toho asi nejvíc v tom PDF.

Teď se koukám do etky a hledám ti to těsnění.

hodnocení

Nemám Pc,tak to zkouším přes telefon..Snad se tam dokoušu *smich*
bear

Koukám, že asi problém. Čerpadlo etka bere jako nerozebiratelný celek. Takže díly na repas asi nee. Možná jinde.

Půjde to rozebrat? #3
bear

Repasní sada

skoda-dily.cz/...

hodnocení

Paráda, díky moc..

 

hodnocení

0x
Dočetl jsem se o "prasárně",která prý funguje..Neslyšel o tom někdo? "Pokud teče čerpadlo u dieselu,tak se do nafty přidá nitroředidlo a nechá se to klapat na volnoběhu"
Doutnáku, to je to tak složitý rozebírat? Já to ještě nezkoušel, nevím
007cz
Mít ty vaše káry nohy tak vám nakopou pr...
hodnocení

Bobane..rozebiral jsi to? Jestli jooo, tak dej radu,dík;)
Nerozebiral. To s nitroředidlem mi nejde do hlavy.

Je to jednoduchý,zadřeš plno dalších věcí že už neřešíš blbý čerpadlo

hodnocení

Neřešte to,jen jsem o tom četl..Myslel jsem třeba 3 deci ředidla do 5-10 litrů nafty..

 

hodnocení

007 cz...ať mi tu pr*el klidně nakopou,proč néé? Mám to hodit do šrotu, tak jak to je? Anebo zkusím experiment? V čem je problém?
007cz
Než to po tom experimentu hodíš do šrotu tak si doufám po sobě uklidíš ty loužičky nafty a kontaminovanou zeminu. Nebo ti nakopou ještě i sousedé.
bear

V čem je problém?

V hloupém uvažování. Můžeš i aditivovat motor a převodovku pískem (pokud tedy tím nitroředidlem nebylo původně myšleno jen umýt z venku to čerpadlo, tím by se totiž mohly spáry zablemcat a díky nitru lépe ty blemcy nasáknout do těsnících papírových těsnění nebo toho klingeritu či co).

hodnocení

Motor už taky pěkně prolínal..tam pomohla přísada do oleje a půl roku bylo sucho..převodovka neteče, do serva jsem tu přísadu dal taky-přestalo téct
bear

To je ovšem přísada.

Jako když do hovězí polévky přidáš pepř a sůl pro lepší chuť.

Nitroředidlo není přísadou.

To je jako do hovězí polévky nalít projímadlo.

:)
Ale tady to má fungovat naopak :)
Podle mě, jestli to ředidlo skutečně pomůže, tak jen na chvíli (na prodej přes bazar), než se vypaří a zbytky těsnění se definitivně rozsypou. A načne to i další do té doby funkční těsnění...

 

hodnocení

0x
Mělo by tam být čerpadlo VP-37
Tady je video demontáže.


Na trhu jsou aditiva do nafty, která změkčují a regenerují těsnění, a jsou šetrnější než nitroředidlo
Třeba tohleto:
Liqui Moly Diesel Leck-Stop – (Diesel Leak Stop)
Wynns Diesel Stop Leak
Xenum Diesel Leak Fix
Fungují tak, že obnovují pružnost starých těsnění, typicky za pár desítek km. Cena je kolem 200–400 Kč
doplněno 01.07.25 08:30: Snad by tam měli jít zapnout i titulky. Jinak jsou tam asi nějaký pružinky a různý kraviny tak rozebírat opatrně a mít přitom zapnutý mobil a nahrávat video ať Ti nahrává co se ti děje pod rukama. Poznamenvat vzájemnou polohu dílků
hodnocení

Díky..i za video*palec2*
Já bych jenom takovej příklad, co jsem si teď vzpomněl obecně k těm aditivům pro změkčení těsnění...
Když mi na oktavce po 20+ letech tekl olej kolem ventilového víka, nepomohla by ani svěcená voda, to těsnění se úplně rozpadalo na kousky.

 

hodnocení

Ventilový víko je jediná věc, kterou jsem přetěsnil už před časem *smich*
Šlo to rozebrat?
007cz
Rozebrat to není až tak velký problém, horší je to složit. Tím víkem na čerpadle se nastavuje volnoběžná dávka, bez nastavení bude motor na volnoběh tarokovat. Je potřeba vag a vědět jak na to.
hodnocení

Mám tam jiné čerpadlo než je ve videu,ale skladba bude uvnitř nejspíš stejná..Nechce se mi do toho rozebrání..Teď na to stejně nemám moc času a hlavně nervy *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]