Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem v situaci, kdy potřebujeme nové auto. Po spoustě úvah jsem zvolil Toyotu Corollu 1.8 Hybrid kombi, automat, rok stará, najeto 20tis km. Už bych pro ni jel, ale zžírají mě pochybnosti, zda to není krok vedle.
Když se podívám do ceníků, Golf stojí do 600tis, ID.3 od 750tis. Za mě je to blízko a když vím, kolik ušetřím na PHM dává to smysl už nyní.
Moje otázka je, koupit ještě spalovací na 3 až 5 let nebo počkat 2 roky na elektro za rozumnou cenu? Ano, jsem příznivec elektra a mám zásuvku u auta, takže nabíjení není problém. Stačí mi dojezd bohatě 300km.
Prodám za 5 let ještě spalovací za dobrou cenu nebo už o něj trh nebude stát?
To je pravda. Stát si nenechá unikat příjmy. Takže až bude mít dostatek lidí elektro, tak i ta daňová zátěž se začne přesouvat. Proto ušetřit se dá nyní... za pár let už to nepůjde. Jako majitel elektra, tedy mohu jen doporučovat aby jste si kupovali spalováky :D
trtr... už vás někdy pumpli při likvidaci Pb baterie? S lithiovkama je to stejný. Ty se prodávají. Jen hlupák je dá zadarmo :D
Metodika není také proto, že každý si to bateriové úložiště řeší po svém. Což je problém třeba i v případě nehody elektromobilu. Olověné baterie jsou všechny stejné.
A co se týká Pb baterie, těch pár korun z výkupu mi nestojí za to, abych se s tím drbal. Prostě to nechám zlikvidovat na nejbližším místě, třeba zadarmo.
Ale vyplatí... Aktuálně cena na českém superchargeru 8,60 Kč/kWh, doma 5,15 Kč/kWh. Roční průměr mám 15,6 kWh/100km. Tedy mimo 1,34 Kč/km a doma 0,80 Kč/km. Servisně za 4 roky a 160tis km jsem v servisu ještě nebyl, když nepočítám pneumatiky. Jsou auta co jezdí ještě za méně, tohle je 4,8m dlouhý sedan.
A na kolika budete, až Vám do té elektriky napočítají i daně co se platí ve fosilních palivech? To je téměř přesně 1Kč/km...
A čím více vás bude, tím je to pravděpodobnější (až jisté), že to musí přijít. I kdybyste nabíjeli výhrdaně doma a z EV, tak tu korunu na kilometr z vás nějak dostat stát musí, jinak bude v rozpočtu sakra chybět.
Dobrý den, pokud nemáte FVE nebo možnost bezplatného nabíjení, tak náklady na palivo nejsou o moc nižší oproti hybridu. LPG vychází ještě levněji. Nicméně ušetříte na servisu, protože je tam méně věcí k údržbě. K tomu i za dálniční známku.
Ale celkovou nákladovost oproti stávajícímu vozu si budete muset spočítat sám i s ohledem na množství ročního nájezdu.
Toyota má kvalitní auta, pokud nezanedbáte údržbu, může vám bez problémů sloužit velmi dlouho. V okolí mám pár známých, kteří mají i přes 20let staré a stále dělají jen základní údržbu. Žádné fatální problémy s nimi nemají. I vzhledově vypadají stále dobře.
Elektro vs.spalovák má hromadu pro a proti. Bylo o to napsáno miliony článků.
Možná si zkuste na papír sepsat, co vše od auta očekáváte. A pak si dejte vedle sebe elektro/spalovák a porovnejte si, které z aut vám to bude splňovat.
Za 3-5let si myslím, že spalovák, zvlášť Toyotu, prodáte bez problémů
No taktika EU je patrně taková, zbavit se spalováků a díky green dealu poškodit přírodu zase jinak - posílení el. sítě bude draze vykoupeno, bude třeba postavit x elektráren nebo stávající rozšířit a zajistit dostatek energie přes den, přes noc pojedou "fény (mařiče)" a bude se to mařit, jinak to zkolabuje (určitě nebude nikdo řízeně "přikládat a ubírat z kotle", zasouvat či vysouvat regulační tyče).
Dobře se prohlédněte dnešní přírodu a oblíbená místa, za 20 - 30 let už možná nebudou! Opět vyvstane otázka, nebylo lépe zůstat i nafty a benzínu (VIP budeou mít vždy). Stát jak bude tratit na palivu, tak začne šroubovat elektriku, dálnice postupně zpoplatní pro všechny (teď jen lákadlo). FVE na střechách taky čeká boom "regulačních" poplatků a dodatečného výpalného - s tím se už při dotaci počítá -> pěkně mi to dáš zpět i s úroky, hihi. Po ukončení životnosti panelů tyto budou zlikvidovány za nehorentní poplatky - nebezpečný odpad plný arsenu a dalších látek.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Tento bordel s tou drahou energií udržuje vláda a fosilní lobby. Kdyby politici chtěli zajistit levnou energii jak hlásají, jde to udělat velmi jednoduše-odstoupit z lipské burzy, kde se tvoří cena zobchodovanim pouze malého množství kontraktů a zbytek se podle toho obchoduje. Takový jeden statní obchodník by mohl byt u nás, státní CEZ by měl standardní zisky jako dřív a přebytky přes den by se dali jednoduše pouštět lidem jednoduchým sepnutím hdo do bojlerů, alektromobilu atd. Cena by byla stabilní a nízká, protože elektřina by se nemusela vyrábět dvakrát. V době přebytku místo toho aby to pustili lidem se vypínají velké fotovoltaiky - tady to občan platí poprvé, protože ušly zisk solarníkům a v noci to občan platí podruhé tomu fosilnímu lobby, protože teprve potom jim sepnou stykače na ohřev vody nebo běží nízký tarif pro dobíjení. Jenže vyvolávat v občanech strach, jak nebude elektřina se musí, aby se obhájila stavba zbytečného jádra a mezitím se vymlouvat na drahé fosilní povolenky. Česká republika dlouhodobě blokovala zákon o sdílení energie, platili se za to pokuty unii za nesplnění cílů, z našich peněz, tak stejně máme zakázané mikropretoky z balkonových fotovoltaik, kde v Německu není problém a ještě to Němci občanům ty panely zaplatí, protože to vyjde výhodné a to poslední co v zákoně chybí je bateriové úložiště, které opět narazilo na tvrdý odpor fosilní lobby. Místo toho tady vítězí vyrobená elektřina, kterou občan zaplatí a která se následně zmaří.
Za mě jednoznačně spalovací. Ale pokud to není nutné, nekupujte nic, protože teď je špatná doba na kupování aut. EV nikdo nechce a aby aspoň nějaké prodali, tak je musí dotovat a o to jsou dražší spalovací auta. Takže nové je předražené vše a tím pádem rostou i ceny ojetin.
Spalovacím autům háže EU klacky pod nohy jak může, ale přesto si myslím, že za 5 let ho stále prodáte mnohem líp než EV.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Každopádně ti doporučuji sednout a vyzkoušet nějaké elektra. S tímhle rozpočtem si můžeš vybírat tři roky starší ojetiny nebo i nové sice menší vozy, například Dongfeng Box od 514tis. Čím později elektro koupíš, tím víc toho pak budeš litovat. Úspory jsou prakticky okamžité. Počítej ale s tím, že fakt nic neušetříš, protože budeš jezdit mnohem více. Ovládání jedním pedálem je vysoce návykové, ticho v autě také, žádné vibrace od motoru, ani žádný zápach spalin. S Teslou 3 dual motor jezdím okresky a město za 10-12kwh, průměrná cena za nabíjení 6kč. Nyní jsem teda na dovolené, ale už mám doma namontovaný-konečně dvoutarifní chytrý elektroměr se sazbou D27d , takže nabíjet budu o dalších 30% levněji cca 4,30kc. Jestli někdo tvrdí že to jsou náklady na provoz jako spalovaku, tak záměrně lže. Uvedena spotřeba je ale spotřeba jízdy, když budeš používat předehřev kabiny nebo predchlazeni v létě, nebo dog mod, kamery okolo celého auta při parkování, tak ten průměr celoroční může být 15 nebo i 17 a pro škarohlídy i 20kwh X 4,5 jsi pořád pod korunou na km. K tomu si spočítej oleje, filtry, brzdy, dpf a mnohé další věci, které vůbec neřešíš. Jinak pokud hybrid, tak určitě čínský. Ty jejich hybridy fungují jako elektromobil, kde elektřinu generuje spalovací motor který běží v nominálním maximálním využití a dobíjí baterii. Není nijak spojeny s převodovkou, kde jsou obrovské ztráty, motor běží jako u spalovaku a hybrid mu pomáhá jen rozjet, předjet, případně ujet pár km na baterii. Každopádně servisní náklady u hybridujsou daleko vyšší, malou baterii musíš dobíjet denně, abys jezdil úsporně a tím jak je malá, brzy se vycykluje. A bez jízdy na elektřinu není možná dosáhnout deklarované spotřeby. Automobilky ty hybridy dělají jen proto, aby si snížili flotilove emise a údržbu přenesly na zákazníky. Také je třeba brát v úvahu, že od letos se zavedou emisní povolenky z paliv, které budou každým rokem růst o 2-5kc na litru, ale dle vývoje cen povolenek to může být až 17kc z litru. Pak jednoznačně vyplývá, že jestli tomu tak bude, spalovací auto bude jen pro bohaté. Odhadovat cenu spalovacího auta po pěti letech proto nemusí byt vůbec důležité, protože spalovaky bude kupovat míň a míň lidí a dovolí si to jen nadšenci, kteří koupí litr třeba za stovku a budou zcela dobrovolně jezdit po servisech a platit drahou údržbu, aby mohli ukázat ze na to mají.
Dokud nebudou kvalitní nové baterie, o kterých se letos psalo (nabití za pár minut, bezpečnost...) a bude se jezdit na tikající bombě, vyhnul bych se elektromobilu. Za těch cca. 5 let by měl být systém baterií někde úplně jinde. Prozatím to beru jako jezdit na soudku se střelným prachem.
@jmlc: O nových, zázračných bateriích čtu již minimálně 15 let.
Pravda, včera opět novinka (ve vývoji) baterie až na 1825km dojezdu a nabitá za 12minut. Jaký to příkon by musela mít ona nabíječka? Odhadem mi to vychází na min.1,5MW. Tuším, že takový příkon nemá ani celá naše čtvrť i když do toho započítám blízkou nemocnici.
Ono mi nejde o nabíjení za pár vteřin - ale každou chvíli se píše o bezpečnější variantě, která nehoří, nevybouchne...
Vzhledem k aktuálním výbuchům a problémům s bateriemi bych si opravdu počkal...
Stejně tak odmítám fotovoltaiku na střeše - spousta předražených tabulí bez řádných atestů, stovky firem na montáže a minimální zkušenosti... Velké firmy nestíhají a najímají si živnostníky bez ověření. Pak to hoří tam a onde.
Až bude v prodeji krytina / panel, bezpečný způsob ukládání bez zahoření, pak teprve budu řešit možnosti instalace.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Ono tady to rychlodobijeni je taková mantra na lidi ze spalovacího světa, kteří musí někam dojet a tam nejlépe rychle natankovat a nejlépe i rychle zaplatit a pak zase odjet zpět aby měli zítra ráno plnou. Jakmile si člověk pořídí elektro začne uvažovat úplně jinak, protože to auto stojí tady, tam nebo třeba v práci. Proč někam jezdit a nabíjet rychle, když auto 98% času stojí? Já jsem na DC nebijeni nabíjel jen dvakrát na superchargeru a to proto že jsem chtěl zkusit, jestli mam v aplikaci správně přidanou kartu. To bylo v Brně a podruhé v Bratislavě, protože jsem to chtěl zkusit i v zahraničí přes eurovou kartu. Taková zkouška na šest minut. Nabíjím jen AC, protože i ta dc 50kw nabíječka cezu u Kauflandu je moc rychlá. Člověk tam nikdy nepřijede prázdný a nechce nabíjet do sta, takže vždy tam dám AC 11kw a za nalup cca 40minut tam těch zhruba deset procent baterie přibyde.jj, s tou dobou mne to až tak netrápí.. na dlouhé cesty nejezdím a kdybych jel na dovolenou 500km, tam asi nějakou nabíječku najdu a budu tam spát... - ale pořád se mi zdá, že to 1) není moc ekologická věc vs. moderní nafťáky či hybridy a 2) to hlavní je bezpečnost... bojím se náhodného zahoření, výbuchů baterií.
Až budou ty nové ohlašované baterie, které nebudou hořet a budou mít deklarovanou 10 a víc krát vyšší výdrž, pak o tom budu uvažovat.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Tak z toho samovolného hoření strach nemám. Nejvíce hoří hybridy, pak spalovaky protože stačí malá porucha na elektroinstalaci a tam ma co hořet, palivo plus olej. Nebo i v případě nehody blafne spalovak. Baterie jsou odolné a dobře chráněné a LFP nehořlavé články se dneska dávají téměř do všech aut. Mají více nabíjecích cyklů, jsou trochu jinak specifické oproti NMC, životnost bude prakticky stejná. Ekologicky to určitě smysl dává, protože baterie se vyrobí a teprve cca po třiceti letech půjde k recyklaci. Spalovak musí celých třicet let podporovat Rusko, aby mohl jezdit a ty jedy z výfuku nijak nezrecykluje, ty nejvíc ohrožují lidi ve městech a klima celkově, protože už při těžbě samotné se musí spalovat plyn, který je jako vedlejší produkt při těžbě ropy. A toho plynu se spálí tolik, že by to energeticky každoročně pokrylo celou spotřebu Afriky. Baterie dovezeme jednou a už tady zůstanou. Bohužel vláda odpískala stavbu továrny na baterie, lithium se také těžit nebude, tak se to koupi v Číně. Nicméně alespoň tu energii si vyrobíme doma a “zatím “ ji nemusíme dovážet, takže aspoň z tohoto zůstanou peníze zde. Jak čistá ta energie bude už moc neovlivníme. Částečně můžeme najít dodavatele který garantuje čistou energii a ty peníze půjdou do dalšího rozšíření, ale i jednotlivci můžou mít silný podíl. Už dneska běží komunitní energetika, takže kwh se dá koupit od koruny, nicméně vláda to udělala nevýhodné, kvůli neustálé navyšování ceny za distribuci. Pak už zbývá buď svoje fotovoltaika a nebo známé, co ji mají. Známá si nechala udělat zbytečně velkou a kolikrát volá, baterka plná do devíti, bojler už vře a už to nemám kam dávat, takže občas jedu k ní. No a najednou už ji to elektro smysl dává, tak třeba si dříve nebo později pořídí. Takže možnosti jsou různé a já až budu doma si zakalkuju spot, zda se mi to vyplatí či ne, protože v bytě spotřeba velká není a auto člověk přisosne jednou dvakrát týdně, zpravidla nabíjím od 3O-40 do 60-70%. Takže možnosti jak se dostat k levné energii jsou. Znám lidi co nabíjí jen v práci a zdarma, takže úplně bez problémů.Souhlasím hlavně s tou částí, že to má logiku v případě vlastní fotovoltaiky nebo nabíjení v práci - "zdarma" - resp. přebytky které bych musel vracet do sítě a tím ještě platit čezu.
Takže až budou lepší panely (cenově, kvalitou, bezpečností), koupím si k nim EV s výkonnější / trvanlivější baterií. Zatím mne prostě děsí ty články, že v okolí třeba 50km každý měsíc zahoří jeden dům z FVP, případně vybouchne koloběžka, vzplane hybrid či EV.
@jmlc: To Vás děsí správně. Kolega co zpracovává PBŘ staveb je z baterií a FV zcela "nadšený". Asi bude třeba zpracovatele požárních norem přesvědčit, jak je to vše bezpečné a super, aby na těch neustále přitvrzujících normách netrvali.
Jestli to takto půjde dál, bude musel mít každé parkovací stání pro EV a každé bateriové úložiště "katapult", který je v případě požáru "vystřelí" nejlépe 1000m od nejbližší budovy. A to opravdu zase tak moc nepřeháním.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Tak panely nehoří, nemá co. Co by se mělo kontrolovat každé dva roky jsou spojky pod nimi, protože požár když už je, tak kvuli ním. Koloběžka opět zase nemá termoregulaci baterie, často se přehřívá a trpí otřesy, lidí je často nabíjí na plno a co to pak má v horku dělat. Elektrokola už jsou na tom lépe. Hybridy souhlas, ty hoří 4x více než spalovaky. Ev nevím kde u vás shořel, já vím jen že v garáži domu shořel Peugeot, ale právě od té koloběžky, která se tam nabíjela. Zajímavé že baterie elektromobilu byla netknutá a funkční. A jeden shořelý Ev byl v ČR ten jaguár, ale výrobní chyba na baterii a na všechny jaguáry byla svolavacka na výměnu baterie. Majitel už to nestihl. Je spousta nehod elektromobilu, ale žádné kvuli nehodě neshořelo. Jágra vzala mnohatunova tramvaj v e-kia a sám pak řekl, že mu zachránila život, protože jet spalovakem, auto bude napul. A jestli je něco jako tikajici bomba, to je právě ten plyn, nestává se to často, ale když už, tak člověk nemá šanci. U Ev má aspoň čas vytáhnout děti a věci z kufru a než se to projeví naplno, může to trvat deset i více minut, dle hasicu, navíc auto se samo zastaví nebo upozornění na displeji. A je s podivem, že lidem v garážích vadí právě elektrické auto, které téměř prakticky nehoři a spalovaky nebo mnohem nebezpečnější plynové či hybridy si tam parkujou.
Díky všem, snažím se na to dívat střízlivě. Zhodnotil jsem propad auta za první roky a vychází mi, že roční Corolla kombi ztrácí hodnotu méně než 5 letá ID.3, kterou bych raději resp nejraději ID.4, ale ta je mimo moje možnosti.
Takže: koupím Corollu a budu počítat, že ji prodám za 2-5 let podle vývoje trhu. I když se bude v horizontu 5 let zdražovat PHM o 30% vůči dnešním cenám, stejně bude se spotřebou 4,5L/100km ve výhodě a snad i dobře prodejná.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Od VW nic. ID3 se mně zvenku líbila, ale uvnitř vypadá jak favorit, samé levné plasty. Výkon a spotřeba nic zajímavého, ale hlavně infotainment absolutně nezmáknutý. To samé řada 4a 5, když už tak sedmičku. Po softwarové stránce má do Tesly daleko, ale auto už vypadá k světu, ovšem i spotřeba je světová a cena také. Účinnost u VW pokulhává a Tesla se jí vzdaluje čím dál víc.
tu spotřebu bych bral s rezervou, stačí vyjet na dálnici a vše je jinak
pokud jde o obyčejnou corollu, do té se mi nasedá jako když lezu do vany, C-CROSS bude lepší a rav-4 ještě lepší
jinak dobrá volba, jednička spolehlivosti, v americe má nějaký taxikář najeto jedním aurisem přes 1 200 000 km a značku si nemlže vynachválit
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Trávě teď si za tuhle nechávám dovést z Německa Teslu přímo od Tesly, modelový ročník 2023, záruka do konce 2027, záruka na baterii tuším do 2031, najeto 1800 Km.
Nechci se do toho montovat. Ale u té Tesly bych se zamyslel kdo a proč to prodává, když to je skoro nové auto.
Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou
Pokud baterie dlouho nestála vybitá nebo plně nabitá, proč ne. To se dá ověřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.