Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit ještě spalovací auto nebo počkat na elektro?

Od: corolla odpovědí: 43 změna:

Dobrý den,
jsem v situaci, kdy potřebujeme nové auto. Po spoustě úvah jsem zvolil Toyotu Corollu 1.8 Hybrid kombi, automat, rok stará, najeto 20tis km. Už bych pro ni jel, ale zžírají mě pochybnosti, zda to není krok vedle.

Když se podívám do ceníků, Golf stojí do 600tis, ID.3 od 750tis. Za mě je to blízko a když vím, kolik ušetřím na PHM dává to smysl už nyní.

Moje otázka je, koupit ještě spalovací na 3 až 5 let nebo počkat 2 roky na elektro za rozumnou cenu? Ano, jsem příznivec elektra a mám zásuvku u auta, takže nabíjení není problém. Stačí mi dojezd bohatě 300km.

Prodám za 5 let ještě spalovací za dobrou cenu nebo už o něj trh nebude stát?

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

6x
Zdravím, kupte co chcete, ale za mě je EV bouda na lidi. Do budoucna nás stát pumpne ať tak, nebo tak a úspora půjde dolů.

To je pravda. Stát si nenechá unikat příjmy. Takže až bude mít dostatek lidí elektro, tak i ta daňová zátěž se začne přesouvat. Proto ušetřit se dá nyní... za pár let už to nepůjde. Jako majitel elektra, tedy mohu jen doporučovat aby jste si kupovali spalováky :D

trtr
Nebojte i Vás pumpnou,například při likvidaci nebo výměně baterie.

trtr... už vás někdy pumpli při likvidaci Pb baterie? S lithiovkama je to stejný. Ty se prodávají. Jen hlupák je dá zadarmo :D

trtr
Nepřímo, ale pumpli.Baterku dáte do výkupu za 10-15Kč/kg a oni to otočí třeba za 2-3x tolik - olovo je "vzácné", i když eko fuj. To samé lithium a, dodnes není metodika k likvidaci, rozebrání EV, takže zatím se "pouze" skladují (alespoň v ČR).

Metodika není také proto, že každý si to bateriové úložiště řeší po svém. Což je problém třeba i v případě nehody elektromobilu. Olověné baterie jsou všechny stejné.

A co se týká Pb baterie, těch pár korun z výkupu mi nestojí za to, abych se s tím drbal. Prostě to nechám zlikvidovat na nejbližším místě, třeba zadarmo.

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Jestli máte přebytky z vlastní fotovoltaiky, tedy zbytečnou elektřinu prakticky zdarma, tak bych šel do elektra. Jinak bych si dobře spočítal, co mě bude stát provoz, protože finančně se při nabíjení doma ze sítě/na veřejných stanicích oproti spalováku většinou nevyplatí (na veřejných stanicích snad nikdy).

Ale vyplatí... Aktuálně cena na českém superchargeru 8,60 Kč/kWh, doma 5,15 Kč/kWh. Roční průměr mám 15,6 kWh/100km. Tedy mimo 1,34 Kč/km a doma 0,80 Kč/km. Servisně za 4 roky a 160tis km jsem v servisu ještě nebyl, když nepočítám pneumatiky. Jsou auta co jezdí ještě za méně, tohle je 4,8m dlouhý sedan.

2024

A na kolika budete, až Vám do té elektriky napočítají i daně co se platí ve fosilních palivech? To je téměř přesně 1Kč/km...

A čím více vás bude, tím je to pravděpodobnější (až jisté), že to musí přijít. I kdybyste nabíjeli výhrdaně doma a z EV, tak tu korunu na kilometr z vás nějak dostat stát musí, jinak bude v rozpočtu sakra chybět.

@2024 to budu řešit až taková situace nastane, ale neřekl bych, že ve výhledu 5 let se to stane. Aktuálně je snažší chybějící peníze vybrat zvýšením spotřební daně z fosilních paliv. Šetřím teď, neřeším co bude za rok.

2024

Z vašeho pohledu tomu "rozumím". Ale jinak je to takový EU socialismus v praxi.

 

hodnocení

5x
avatar vikos

Dobrý den, pokud nemáte FVE nebo možnost bezplatného nabíjení, tak náklady na palivo nejsou o moc nižší oproti hybridu. LPG vychází ještě levněji. Nicméně ušetříte na servisu, protože je tam méně věcí k údržbě. K tomu i za dálniční známku.

Ale celkovou nákladovost oproti stávajícímu vozu si budete muset spočítat sám i s ohledem na množství ročního nájezdu.

Toyota má kvalitní auta, pokud nezanedbáte údržbu, může vám bez problémů sloužit velmi dlouho. V okolí mám pár známých, kteří mají i přes 20let staré a stále dělají jen základní údržbu. Žádné fatální problémy s nimi nemají. I vzhledově vypadají stále dobře.

Elektro vs.spalovák má hromadu pro a proti. Bylo o to napsáno miliony článků.

Možná si zkuste na papír sepsat, co vše od auta očekáváte. A pak si dejte vedle sebe elektro/spalovák a porovnejte si, které z aut vám to bude splňovat.

Za 3-5let si myslím, že spalovák, zvlášť Toyotu, prodáte bez problémů

 

hodnocení

3x
avatar libor007
Já teď beru plyn. Předpokládám, že bude vždy levnější proti naftě/benzínu.

 

hodnocení

3x
Já bych ještě chvíli počkal až čínské automobilky stlačí předraženou cenu evropských elektroaut.

 

hodnocení

2x
Za mě bude ojetý spalovak daleko lépe a dráž prodejný, než elektro, to si s jetou baterkou bez zaruky koupí jen opravdový střelec a je otázka, kolik za to bude ochoten dát= aby pak prvního majitele nevyšel provoz na kilometr dráž, než na benzín... Elektrika i zdarma taky není tak úplně zdarma, ani fve nebyla zadarmo.
Já jsem odjakživa priznivce lpg, tam je návratnost instalace 1-2 roky a pak 1,2-2kc/km dle stylu jízdy. Jednou za 10 let výměna nádrže za trojku, na emise jezdím bez lpg příplatku, na revize dlabu, takže naklady navíc zanedbatelný. Jo vlastně ještě vymena lpg vstřikovačů po 200tkm, za pětikilo z vraku :)
trtr

No taktika EU je patrně taková, zbavit se spalováků a díky green dealu poškodit přírodu zase jinak - posílení el. sítě bude draze vykoupeno, bude třeba postavit x elektráren nebo stávající rozšířit a zajistit dostatek energie přes den, přes noc pojedou "fény (mařiče)" a bude se to mařit, jinak to zkolabuje (určitě nebude nikdo řízeně "přikládat a ubírat z kotle", zasouvat či vysouvat regulační tyče).

Dobře se prohlédněte dnešní přírodu a oblíbená místa, za 20 - 30 let už možná nebudou! Opět vyvstane otázka, nebylo lépe zůstat i nafty a benzínu (VIP budeou mít vždy). Stát jak bude tratit na palivu, tak začne šroubovat elektriku, dálnice postupně zpoplatní pro všechny (teď jen lákadlo). FVE na střechách taky čeká boom "regulačních" poplatků a dodatečného výpalného - s tím se už při dotaci počítá -> pěkně mi to dáš zpět i s úroky, hihi. Po ukončení životnosti panelů tyto budou zlikvidovány za nehorentní poplatky - nebezpečný odpad plný arsenu a dalších látek.

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Tento bordel s tou drahou energií udržuje vláda a fosilní lobby. Kdyby politici chtěli zajistit levnou energii jak hlásají, jde to udělat velmi jednoduše-odstoupit z lipské burzy, kde se tvoří cena zobchodovanim pouze malého množství kontraktů a zbytek se podle toho obchoduje. Takový jeden statní obchodník by mohl byt u nás, státní CEZ by měl standardní zisky jako dřív a přebytky přes den by se dali jednoduše pouštět lidem jednoduchým sepnutím hdo do bojlerů, alektromobilu atd. Cena by byla stabilní a nízká, protože elektřina by se nemusela vyrábět dvakrát. V době přebytku místo toho aby to pustili lidem se vypínají velké fotovoltaiky - tady to občan platí poprvé, protože ušly zisk solarníkům a v noci to občan platí podruhé tomu fosilnímu lobby, protože teprve potom jim sepnou stykače na ohřev vody nebo běží nízký tarif pro dobíjení. Jenže vyvolávat v občanech strach, jak nebude elektřina se musí, aby se obhájila stavba zbytečného jádra a mezitím se vymlouvat na drahé fosilní povolenky. Česká republika dlouhodobě blokovala zákon o sdílení energie, platili se za to pokuty unii za nesplnění cílů, z našich peněz, tak stejně máme zakázané mikropretoky z balkonových fotovoltaik, kde v Německu není problém a ještě to Němci občanům ty panely zaplatí, protože to vyjde výhodné a to poslední co v zákoně chybí je bateriové úložiště, které opět narazilo na tvrdý odpor fosilní lobby. Místo toho tady vítězí vyrobená elektřina, kterou občan zaplatí a která se následně zmaří.

 

makk
hodnocení

2x

Za mě jednoznačně spalovací. Ale pokud to není nutné, nekupujte nic, protože teď je špatná doba na kupování aut. EV nikdo nechce a aby aspoň nějaké prodali, tak je musí dotovat a o to jsou dražší spalovací auta. Takže nové je předražené vše a tím pádem rostou i ceny ojetin.

Spalovacím autům háže EU klacky pod nohy jak může, ale přesto si myslím, že za 5 let ho stále prodáte mnohem líp než EV.

 

hodnocení

1x
avatar stir

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Každopádně ti doporučuji sednout a vyzkoušet nějaké elektra. S tímhle rozpočtem si můžeš vybírat tři roky starší ojetiny nebo i nové sice menší vozy, například Dongfeng Box od 514tis. Čím později elektro koupíš, tím víc toho pak budeš litovat. Úspory jsou prakticky okamžité. Počítej ale s tím, že fakt nic neušetříš, protože budeš jezdit mnohem více. Ovládání jedním pedálem je vysoce návykové, ticho v autě také, žádné vibrace od motoru, ani žádný zápach spalin. S Teslou 3 dual motor jezdím okresky a město za 10-12kwh, průměrná cena za nabíjení 6kč. Nyní jsem teda na dovolené, ale už mám doma namontovaný-konečně dvoutarifní chytrý elektroměr se sazbou D27d , takže nabíjet budu o dalších 30% levněji cca 4,30kc. Jestli někdo tvrdí že to jsou náklady na provoz jako spalovaku, tak záměrně lže. Uvedena spotřeba je ale spotřeba jízdy, když budeš používat předehřev kabiny nebo predchlazeni v létě, nebo dog mod, kamery okolo celého auta při parkování, tak ten průměr celoroční může být 15 nebo i 17 a pro škarohlídy i 20kwh X 4,5 jsi pořád pod korunou na km. K tomu si spočítej oleje, filtry, brzdy, dpf a mnohé další věci, které vůbec neřešíš. Jinak pokud hybrid, tak určitě čínský. Ty jejich hybridy fungují jako elektromobil, kde elektřinu generuje spalovací motor který běží v nominálním maximálním využití a dobíjí baterii. Není nijak spojeny s převodovkou, kde jsou obrovské ztráty, motor běží jako u spalovaku a hybrid mu pomáhá jen rozjet, předjet, případně ujet pár km na baterii. Každopádně servisní náklady u hybridujsou daleko vyšší, malou baterii musíš dobíjet denně, abys jezdil úsporně a tím jak je malá, brzy se vycykluje. A bez jízdy na elektřinu není možná dosáhnout deklarované spotřeby. Automobilky ty hybridy dělají jen proto, aby si snížili flotilove emise a údržbu přenesly na zákazníky. Také je třeba brát v úvahu, že od letos se zavedou emisní povolenky z paliv, které budou každým rokem růst o 2-5kc na litru, ale dle vývoje cen povolenek to může být až 17kc z litru. Pak jednoznačně vyplývá, že jestli tomu tak bude, spalovací auto bude jen pro bohaté. Odhadovat cenu spalovacího auta po pěti letech proto nemusí byt vůbec důležité, protože spalovaky bude kupovat míň a míň lidí a dovolí si to jen nadšenci, kteří koupí litr třeba za stovku a budou zcela dobrovolně jezdit po servisech a platit drahou údržbu, aby mohli ukázat ze na to mají.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Já bych šel do spalováku, na elektro si vůbec netroufám.

 

2024
hodnocení

0x

Tak pokud máte takové hrozné dilema, pak si kupte PHEV a je to vyřešené.

Na druhé straně, pokud Vám stačí "dojezd bohatě 300km", pak Vám určitě zcela postačuje i ten elektrovehikl.

 

aiou
hodnocení

0x
Dobrý den,
Vaše úvahy jsou velmi racionální a jste zjevně v situaci, kdy obě volby – Toyota Corolla Hybrid i elektromobil – mají své dobré argumenty. Pojďme to rozebrat z více úhlů:
---
✅ PROČ JE TOYOTA COROLLA HYBRID DOBRÁ VOLBA NA 3–5 LET
1. Nízká spotřeba a osvědčená technologie
Corolla 1.8 Hybrid kombi má v reálném provozu spotřebu 4–5 l/100 km, což je výborné i proti elektromobilům, pokud vezmeme v úvahu vyšší pořizovací cenu těch elektrických.
2. Ověřená spolehlivost a likvidita
Toyota má pověst velmi spolehlivého vozu. To znamená nižší servisní náklady a vyšší šanci na dobrý prodej i za 3–5 let. Pokud se elektromobily v té době rozšíří, lidé budou pořád hledat „levné, bezporuchové, úsporné“ vozy na přechodné období.
3. Menší riziko ztráty hodnoty než u nových EV
Elektrická auta zatím ztrácí hodnotu rychleji, zejména kvůli rychlému vývoji. Corolla z druhé ruky už velkou část hodnoty ztratila, což snižuje riziko.
---
NA CO SI DÁT POZOR – MOŽNÁ RIZIKA
Regulace a měnící se vnímání spalovacích vozů
Za 5 let může být ve větších městech omezen vjezd aut se spalovacím motorem. I hybridy mohou být „na odstřel“, pokud legislativa zrychlí přechod na elektromobilitu.
Trh s ojetinami se může rychle změnit
Pokud se do dvou let masově rozšíří levné elektromobily (např. čínské značky jako BYD Dolphin, nebo evropské vozy typu VW ID.2), může to srazit zůstatkovou cenu hybridů.
---
⚡ CO KDYBYSTE ŠEL ROVNOU DO ELEKTROMOBILU?
Máte zásuvku, jezdíte zřejmě rozumné denní trasy a akceptujete dojezd 300 km – jste ideální kandidát na elektromobil. Jenže:
ID.3 není zdaleka tak prostorný ani cenově výhodný jako Corolla z druhé ruky.
Cenově rozumné elektromobily přijdou kolem 2026–2027 (VW ID.2, Renault 5, Peugeot e-208, Citroën ë-C3, možná i Tesla „Model 2“).
Ceny EV na trhu ojetin stále klesají, takže za 2 roky byste mohl koupit třeba ID.3 nebo Enyaq o 200 tisíc levněji.
---
SHRNUTÍ – CO BYCH UDĚLAL VE VAŠÍ SITUACI:
Pokud potřebujete auto teď a máte rozpočet do cca 550–600 tisíc, Corolla Hybrid z druhé ruky je velmi rozumná volba na přechodné období (3–5 let).
Pokud není extrémní časový tlak, můžete:
Počkat 6–12 měsíců, během kterých půjdou ceny ojetých i nových EV dál dolů.
Zvážit levnější nové EV (např. MG4, BYD Dolphin, Dacia Spring – záleží na vašich požadavcích na velikost a kvalitu).
Zůstatková hodnota Corolly bude za 5 let určitě rozumná, zejména pokud udržíte nízký nájezd a dobrý stav. Bude pořád žádaná jako úsporný a spolehlivý vůz.
výtka
Upozornění od sys milancukrar 25. 06. 2025 12:04:09
! Pravidlo Z12: je zakázáno vkládat strojové odpovědi (umělá inteligence, chatbot atd)

 

tm
hodnocení

0x
Ač se to většině populace v ČR nelíbí, uvažujete správným směrem. V západní Evropě se EV prodávají ve velkém, jen zde je opět problém. Norsko - nákup EV ve velkém... samozřejmě dotace... zde budeme poslouchat, že je tu na elektřinu moc velká zima... jasně, jsme teprve v plinkach. Dobíjecích míst málo, drahá elektřina atd. Udělejte si FVE a nemusíte řešit, kolik stojí elektřina, benzín atd.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Dokud nebudou kvalitní nové baterie, o kterých se letos psalo (nabití za pár minut, bezpečnost...) a bude se jezdit na tikající bombě, vyhnul bych se elektromobilu. Za těch cca. 5 let by měl být systém baterií někde úplně jinde. Prozatím to beru jako jezdit na soudku se střelným prachem.

chip.cz/...

2024

@jmlc: O nových, zázračných bateriích čtu již minimálně 15 let.

Pravda, včera opět novinka (ve vývoji) baterie až na 1825km dojezdu a nabitá za 12minut. Jaký to příkon by musela mít ona nabíječka? Odhadem mi to vychází na min.1,5MW. Tuším, že takový příkon nemá ani celá naše čtvrť i když do toho započítám blízkou nemocnici.

Ono mi nejde o nabíjení za pár vteřin - ale každou chvíli se píše o bezpečnější variantě, která nehoří, nevybouchne...

Vzhledem k aktuálním výbuchům a problémům s bateriemi bych si opravdu počkal...

Stejně tak odmítám fotovoltaiku na střeše - spousta předražených tabulí bez řádných atestů, stovky firem na montáže a minimální zkušenosti... Velké firmy nestíhají a najímají si živnostníky bez ověření. Pak to hoří tam a onde.

Až bude v prodeji krytina / panel, bezpečný způsob ukládání bez zahoření, pak teprve budu řešit možnosti instalace.

Třeba takové sci-fi... facebook.com/...

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Ono tady to rychlodobijeni je taková mantra na lidi ze spalovacího světa, kteří musí někam dojet a tam nejlépe rychle natankovat a nejlépe i rychle zaplatit a pak zase odjet zpět aby měli zítra ráno plnou. Jakmile si člověk pořídí elektro začne uvažovat úplně jinak, protože to auto stojí tady, tam nebo třeba v práci. Proč někam jezdit a nabíjet rychle, když auto 98% času stojí? Já jsem na DC nebijeni nabíjel jen dvakrát na superchargeru a to proto že jsem chtěl zkusit, jestli mam v aplikaci správně přidanou kartu. To bylo v Brně a podruhé v Bratislavě, protože jsem to chtěl zkusit i v zahraničí přes eurovou kartu. Taková zkouška na šest minut. Nabíjím jen AC, protože i ta dc 50kw nabíječka cezu u Kauflandu je moc rychlá. Člověk tam nikdy nepřijede prázdný a nechce nabíjet do sta, takže vždy tam dám AC 11kw a za nalup cca 40minut tam těch zhruba deset procent baterie přibyde.

jj, s tou dobou mne to až tak netrápí.. na dlouhé cesty nejezdím a kdybych jel na dovolenou 500km, tam asi nějakou nabíječku najdu a budu tam spát... - ale pořád se mi zdá, že to 1) není moc ekologická věc vs. moderní nafťáky či hybridy a 2) to hlavní je bezpečnost... bojím se náhodného zahoření, výbuchů baterií.

Až budou ty nové ohlašované baterie, které nebudou hořet a budou mít deklarovanou 10 a víc krát vyšší výdrž, pak o tom budu uvažovat.

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Tak z toho samovolného hoření strach nemám. Nejvíce hoří hybridy, pak spalovaky protože stačí malá porucha na elektroinstalaci a tam ma co hořet, palivo plus olej. Nebo i v případě nehody blafne spalovak. Baterie jsou odolné a dobře chráněné a LFP nehořlavé články se dneska dávají téměř do všech aut. Mají více nabíjecích cyklů, jsou trochu jinak specifické oproti NMC, životnost bude prakticky stejná. Ekologicky to určitě smysl dává, protože baterie se vyrobí a teprve cca po třiceti letech půjde k recyklaci. Spalovak musí celých třicet let podporovat Rusko, aby mohl jezdit a ty jedy z výfuku nijak nezrecykluje, ty nejvíc ohrožují lidi ve městech a klima celkově, protože už při těžbě samotné se musí spalovat plyn, který je jako vedlejší produkt při těžbě ropy. A toho plynu se spálí tolik, že by to energeticky každoročně pokrylo celou spotřebu Afriky. Baterie dovezeme jednou a už tady zůstanou. Bohužel vláda odpískala stavbu továrny na baterie, lithium se také těžit nebude, tak se to koupi v Číně. Nicméně alespoň tu energii si vyrobíme doma a “zatím “ ji nemusíme dovážet, takže aspoň z tohoto zůstanou peníze zde. Jak čistá ta energie bude už moc neovlivníme. Částečně můžeme najít dodavatele který garantuje čistou energii a ty peníze půjdou do dalšího rozšíření, ale i jednotlivci můžou mít silný podíl. Už dneska běží komunitní energetika, takže kwh se dá koupit od koruny, nicméně vláda to udělala nevýhodné, kvůli neustálé navyšování ceny za distribuci. Pak už zbývá buď svoje fotovoltaika a nebo známé, co ji mají. Známá si nechala udělat zbytečně velkou a kolikrát volá, baterka plná do devíti, bojler už vře a už to nemám kam dávat, takže občas jedu k ní. No a najednou už ji to elektro smysl dává, tak třeba si dříve nebo později pořídí. Takže možnosti jsou různé a já až budu doma si zakalkuju spot, zda se mi to vyplatí či ne, protože v bytě spotřeba velká není a auto člověk přisosne jednou dvakrát týdně, zpravidla nabíjím od 3O-40 do 60-70%. Takže možnosti jak se dostat k levné energii jsou. Znám lidi co nabíjí jen v práci a zdarma, takže úplně bez problémů.

Souhlasím hlavně s tou částí, že to má logiku v případě vlastní fotovoltaiky nebo nabíjení v práci - "zdarma" - resp. přebytky které bych musel vracet do sítě a tím ještě platit čezu.

Takže až budou lepší panely (cenově, kvalitou, bezpečností), koupím si k nim EV s výkonnější / trvanlivější baterií. Zatím mne prostě děsí ty články, že v okolí třeba 50km každý měsíc zahoří jeden dům z FVP, případně vybouchne koloběžka, vzplane hybrid či EV.

2024

@jmlc: To Vás děsí správně. Kolega co zpracovává PBŘ staveb je z baterií a FV zcela "nadšený". Asi bude třeba zpracovatele požárních norem přesvědčit, jak je to vše bezpečné a super, aby na těch neustále přitvrzujících normách netrvali.

Jestli to takto půjde dál, bude musel mít každé parkovací stání pro EV a každé bateriové úložiště "katapult", který je v případě požáru "vystřelí" nejlépe 1000m od nejbližší budovy. A to opravdu zase tak moc nepřeháním.

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Tak panely nehoří, nemá co. Co by se mělo kontrolovat každé dva roky jsou spojky pod nimi, protože požár když už je, tak kvuli ním. Koloběžka opět zase nemá termoregulaci baterie, často se přehřívá a trpí otřesy, lidí je často nabíjí na plno a co to pak má v horku dělat. Elektrokola už jsou na tom lépe. Hybridy souhlas, ty hoří 4x více než spalovaky. Ev nevím kde u vás shořel, já vím jen že v garáži domu shořel Peugeot, ale právě od té koloběžky, která se tam nabíjela. Zajímavé že baterie elektromobilu byla netknutá a funkční. A jeden shořelý Ev byl v ČR ten jaguár, ale výrobní chyba na baterii a na všechny jaguáry byla svolavacka na výměnu baterie. Majitel už to nestihl. Je spousta nehod elektromobilu, ale žádné kvuli nehodě neshořelo. Jágra vzala mnohatunova tramvaj v e-kia a sám pak řekl, že mu zachránila život, protože jet spalovakem, auto bude napul. A jestli je něco jako tikajici bomba, to je právě ten plyn, nestává se to často, ale když už, tak člověk nemá šanci. U Ev má aspoň čas vytáhnout děti a věci z kufru a než se to projeví naplno, může to trvat deset i více minut, dle hasicu, navíc auto se samo zastaví nebo upozornění na displeji. A je s podivem, že lidem v garážích vadí právě elektrické auto, které téměř prakticky nehoři a spalovaky nebo mnohem nebezpečnější plynové či hybridy si tam parkujou.

 

chorydnes
hodnocení

0x
Záleží taky kolik toho najezdis...u Toyoty je servis po 15tis km, cena +-5tis, da se dohledat přesně na webu. Jinak to servis moc nepotřebuje, když pominu závady, co servis vpodstate opravit neumi, jako vrzajici okna*smich*

 

corolla
hodnocení

Díky všem, snažím se na to dívat střízlivě. Zhodnotil jsem propad auta za první roky a vychází mi, že roční Corolla kombi ztrácí hodnotu méně než 5 letá ID.3, kterou bych raději resp nejraději ID.4, ale ta je mimo moje možnosti.

Takže: koupím Corollu a budu počítat, že ji prodám za 2-5 let podle vývoje trhu. I když se bude v horizontu 5 let zdražovat PHM o 30% vůči dnešním cenám, stejně bude se spotřebou 4,5L/100km ve výhodě a snad i dobře prodejná.

Od VW bych bral jedině ID.5

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Od VW nic. ID3 se mně zvenku líbila, ale uvnitř vypadá jak favorit, samé levné plasty. Výkon a spotřeba nic zajímavého, ale hlavně infotainment absolutně nezmáknutý. To samé řada 4a 5, když už tak sedmičku. Po softwarové stránce má do Tesly daleko, ale auto už vypadá k světu, ovšem i spotřeba je světová a cena také. Účinnost u VW pokulhává a Tesla se jí vzdaluje čím dál víc.

 

paveldvorak
hodnocení

0x

tu spotřebu bych bral s rezervou, stačí vyjet na dálnici a vše je jinak

pokud jde o obyčejnou corollu, do té se mi nasedá jako když lezu do vany, C-CROSS bude lepší a rav-4 ještě lepší

jinak dobrá volba, jednička spolehlivosti, v americe má nějaký taxikář najeto jedním aurisem přes 1 200 000 km a značku si nemlže vynachválit

 

hodnocení

0x

Osobně bych šel v této chvíli do spalováku, elektromobil jedině jako druhé auto.

Nicméně píšete, že auto potřebujete teď. Tak ono není moc co řešit, co bude za 2 nebo více let...

 

 

hodnocení

0x
avatar rumicek

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Trávě teď si za tuhle nechávám dovést z Německa Teslu přímo od Tesly, modelový ročník 2023, záruka do konce 2027, záruka na baterii tuším do 2031, najeto 1800 Km.

yarda1

Nechci se do toho montovat. Ale u té Tesly bych se zamyslel kdo a proč to prodává, když to je skoro nové auto.

Pokud je to přímo od Tesly, tak to bude nějaká předváděčka.

Počkej na elektro, spalovací už neprodáš za 5let pod cenou

Pokud baterie dlouho nestála vybitá nebo plně nabitá, proč ne. To se dá ověřit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]