Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spatne předepnuté lanko ruční brzdy

Od: boban® odpovědí: 12 změna:
Vypadá to že to mám
Celý problém byl v tom že ruční brzda při plném zatažení neměla sílu udržet auto z kopce dolů.
Samostav jsem vyzkoušel a funguje dobře, vyzkoušel jsem za pomocí dvou čár permanentní fixou na převodu samostavu. Samostav se hýbe to sešlápnutí brzdovýho pedálu.
Problém bude v příliš napjatem lanku ruční brzdy.
Na fotce kde je červeně vyznačená vzdálenost je vzdálenost k dorazu už hodně malá přestože páka ruční brzdy je dole.
Druhá fotka video z internetu zeleně vyznačená vzdálenost která je o dost větší a mechanismus má větší možnost roztáhnout čelisti a udržet auto i ve svahu.
To je podle mě celá příčina problému. Protože na druhý až třetí zub ruční brzdy šlo zadními koly otáčet ztuha ale 3. a 4, 5, 6 zubu se zdálo že je to pořád na druhém zubu. Protože už samotnej mechanismus byl na dorazu, přestože jsem za ruční brzdu tahal dál.
Ta červená vzdálenost byla ještě menší než teď, trochu jsem povolil lanko na ruční brzdě
Jsme 3.majitelé. nevím, jestli to lanko někdo utahoval aby tomu "pomohl"

Spatne předepnuté lanko ruční brzdy
Spatne předepnuté lanko ruční brzdy #2

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

To že je ta páka moc daleko už v pozici kdy je ruční brzda DOLE, vypovídá to že ani ten červeně označený čep který je na fotce (mnou zmáčknutý do bubnu) se nedotýká mechanismu páky obložení označeného zelenou barvou
Spatne předepnuté lanko ruční brzdy #3

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, abyste mohl seštelovat ručku, tak musíte nejprve "nacvakat" samostav a to několikrát, jedno sešlápnutí nestačí (hrubé nastavení je třeba - je lepší udělat ručně - natočit tak, aby bylo možné nasunout buben, ale další zub už je moc). Pak lze nastavovat parkovací brzdu - ideálně (školně) 1.a 2. zub mrtvý chod, 3. přibržďuje (rukou lze silou otočit), 4. zub drží (nelze otočit) 5. zub max síla, jinak takový ty ručky na 8. zub jsou jak to WRC (kolmice) *smich*

Bacha, kolikrát byl problém s aftermarket lanovody - jsou různé délky a je třeba je vhodně nacvaknout do držáků a vedení.

P.S.: Pokud má auto záťežový regulátor mimo (vetšinou bývá přímo v brzdovém válečku), tak je třeba tento prověřit na funkci, případně rozhýbat či vyměnit!

hodnocení

Tady ruční brzda celou dobu vlastnictví focuse fungovala už na 1.zubu, kdy šlo kolem už otáčet hůř.
Mě nenapadlo že na prvním zubu to má být ještě mrtvý. Holt se do toho někdo hrabal a nevěděl co dělá. Proto už i při ručním brzdě v pozici dole byly páky v bubnech napružený a auto nedrželo na ručce v kopci.
Mám v PDF knihu Jak na to Ford Focus ale tam jsou zadní brzdy jenom kotoučový
Díky za zájem o můj problém
hodnocení

trtr
Nechci zpochybňovat tvoje znalosti ale jsi si jistý že na prvním a druhém zubu má mít brzda mrtvý chod?
trtr

Zdravím, takto se to obecně učí a i dělá - maximálně lze ještě o zub ubrat a maximum je na 4. zubu, ale níže ne. Počkej na uživatele bear. Když ručka jde na 3 zuby je to blbě, když na 10 zubů, je to blbě.

 

asd1
hodnocení

0x

Vyfoť to celý..

Pokud samostav funguje správně a je správně nastavený, tak moc utažený lano (šteluje se u páky ručky) by znamenalo brzdění i při povolený ručce, kolo by nešlo odbrzdit.. Na 1. zub brzdit může to vada neni. Páka by neměla jít zatáhnout na víc jak ca 8. zub, Povolená ručka = kolo se točí volně (roztočíš rukou a udělá ideálně 5 otoček), na ca 3. zubu by už rukou nemělo jít kolem otočit.

Od 2. zubu dál pořád stejný, to je divný.. Nemáš špatně L a P stranu? Co to je za obložení, sedí číslo dílu pro pro auto/ motorizaci? Ideálně najít podle VIN např. na catcar.

Pokud samostav při šlápnutí na brzdu cvaká tak se nastavuje, nenastaví se naráz ale postupně... Jak moc je vyjetý buben (změřit nebo aspoň jak moc má vyjetý rantl)

hodnocení

asd
V Jak na to Ford Focus píšou že kolem nesmí jít otáčet až na 4. zub, ale to je na kotoučový brzdy, o bubnech tam zmínka není.
Ale jak píšu - lanko ruční brzdy jsem povolil hodně a furt nemá vůli. Při sebemenší pohybu ruční pákou nahoru je vidět, že hned zabírá za páku paken.
Díky za zájem
asd1

Máš správný lanovody? Taky kontrola čísla dílu podle auta/ VIN...

Pokud neni vůle ale furt tahá za páku tak je moc krátký..

trtr

Dobrý point je to přeměření bubnů (ještě že to někdo vzpomněl) + ty lanovody prověřit - mohou být nevhodné délky, případně někde je kolize, nebo je "napínák" lan deformován, nebo konce lan špatně zasazeny (možností chyb je dost).

hodnocení

Jo jo, bubny jsou dobře vzpomenutý, jsou mírně za hranou, ALE ruční brzda už auto ve svahu z kopce udrží, i při mírném přidání plynu na 1.stupeň.
Takže Hlavní chyba byla v tom co jsem psal že i když byla ručka zcela dole tak pakny byly přibližně v polovině své dráhy a tím při tažení za ruční brzdu už nemohli vykonat tak velký pohyb že by to brzdilo.
Jednoduše bylo příliš předepnutý lanko ruční brzdy. TO BYL HLAVNI PROBLÉM
Jeros pravděpodobně že nějaký týpek se to vlastně před náma nebo jo známý kompenzoval horší funkci zadních brzd d tím že předepnul lanko. Místo nalezení skutečného problémů někde v bubnech (možná bylo už moc opotřebený obložení... nevím) předepnul lanko až moc, tím znemožnil mechanizmu fungovat od "nuly" a fungoval od 50ti procent cca. Jenomže aby mechanismus fungoval A pořádně se celý mohl opřít do bubnu taky potřeba aby páka vykonala celý pohyb
hodnocení

Na první pohled je to třeba nepochopitelný ale páka se musí rozepřít celým pohybem už od nuly.
Celý je to strašná píčovina, neřekl bych, že to budu hledat tak dlouho.
Všechno je to o tom snažit se pochopit co nejvíc jak co funguje mechanismy a nejenom hýbat nářadím a rukama. Ale je jasný že na dálku se hodně těžko radí.
Celý to byla strašná kravina. Samostav funguje dobře. Takže to malý ozubený kolečko samostavu se NEMA.otacet,.jak říkal trtr,.i gumidek. Ale v tom videu se mu to kolečko snad na 100% otáčí, nejsem slepej
hodnocení

Obě dvě strany brzdí pocitově nastejno -zkoušeno rukou a brzdou na 3-4 zub ruční brzdy.
Teď to funguje jak má

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]