Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jake koupit auto, pripadne nechat puvodni?

Od: zetr odpovědí: 24 změna:
Dobrý den, jdu si pro radu.
Mel jsem vzdycky smulu na auta, vetsinou bud odesla nahle nebo byl velmi drahy servis. Po poslednim aute jsem jezdil asi dva roky takovou starou plečkou za par tisic a setril penize. Pred pul rokem jsem koupil za 300.000 ojetou Octavii 2019 v plne vybave a v hezkem stavu. Nekolikrat jsem si pred koupi ji nechal overit, servisne byla v poradku, ovsem par much bylo (kotouce, cidla apod.), vse jsem nechal postupne opravit, jeden mesic pet tisic, druhy mesic 12 tisic a minuly mesic jsem nechal udelat nove pneu a svicky. Jenze diagnostika ukazovala spatny vstrik, tak jsem chtel po dovolene nechat dodelat vstriky.
Jenze co cert nechtel, pred 2 tydny praskl vstrik a odpalil vetsinu motoroveho prostoru.
Cena opravy predbezne neco mezi 70-100 tisici, protoze se musi udelat kompletni generalka. Penize na to mam, jenze co ted.
Ziju sam, prijem mam dobry, jenze porad tolik penez je dost.
Kvuli oprave musim sahnout uz do svych rezerv a tak moje rezervy spadnou na 100k.
Otazkou je. Mam si auto nechat po generalce a doufat, ze uz me nic hrozneho nepotka, nebo se ho mam zbavit. Jenze co pak koupit? Rozhazovat nemuzu donekonecna. Takze mam par variant.
1. Auto si necham, budu doufat a jedu dal.
2. Auto prodam, s utrzenymi penezi budu mit rezervu asi 350 tisic - vemu si operak a nove auto (jenze vysoka splatka)
3. Auto prodam, rezerva 350k a vezmu si auto od meho otce, stary superb ale v poradku, dobry technicky stav a budu setrit zase nejaky ten rok, rok a pul a az budu mit alespok 100k zpatky na rezerve, za zbytek bych koupil treba novou Fabii v zaruce a klid
Hodila by se mi rada a vas pohled na vec. Na jednu stranu, jsem sam 100k rezerva je dostacujici, ale ja se obecne necitim komfortne takhle a auto potrebuji i kvuli praci.
Celkove bych byl vic v klidu, kdybych mel tech 200-300k bokem a pak holt opet setril na nejake nove auto.
Diky

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
FIAT CROMA COMBI MULTIJET 1.9 110kW
Vůbec bych neváhal. Pro tebe v cajku.
Super italský motor
Slušnou pořídiš za 80 tKč

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Dobrý den.

Zeptám se možná nelogicky, nicméně z ekonomického pohledu je to jiná... Přemýšlel jste o kombinaci kolo-taxi-půjčovna?

Kdo chce opičku, musí mít na banány. Pokud si koupíte auto za 50tis, těch 300 vám na servis bude stačit na 2-3 roky (resp. na delší dobu, protože díly budou levnější, kurvítek méně) ... ale nebudete mít naleštěnou starší šáde před domem no...

A nebo ta půjčovna či taxi - když si spočítáte servis, pojištění, dobu v servisu, starosti, platby za údržbu... - netuším váš roční nájezd, ale často si lidi neuvědomí, že takto by ušetřili velké tisíce...


doplněno 23.06.25 18:49:

Rozumím...

Lidé kupující auta se dělí vlastně do 3 skupin.

1- koupí "starou plečku" - nicméně v dobrém stavu. Ceny těch vozů jsou cca. 50-100tis, teoreticky generální servis po koupi 20-30tis - a jezdí.. jezdí, jezdí.. někdo najede 30t, někdo 150tis km. Řeší se jen servis ohledně brzd. Podmínkou je auto, které je jednoduché...

2- koupí si nové, protože na to má nebo ho to živí a může si ho odepsat (DPH, servis) a po ukončení záruční doby prodá, resp. koupí nové a starší dá protiúčtem

3- něco mezi - nechtějí "plečky" a rádi mají i výbavu, ale nemají na nové a auto je neživí (není živnostník ani majitel firmy) - takže zaplatí 100-500tis za ojetinu, kterou skupina 2 neservisuje (nemá potřebu, koupí si místo servisu nové) nebo od skupiny 3, kterou už nebaví krmit toto auto plné kurvítek a pošlou ho dalšímu.

Rada?

Já bych auto s problémem prodal s tím, že doložím stávající servis - a koupil bych si plečku, která ale dokáže jen se základním servisem najet dalších 300tis km.

zetr
hodnocení

Rozhodne kolo/taxi vyuzit nemuzu, ne dlouhodobe. Auto me i svym zpusobem zivi. A nepotrebuji nalestene faro, finance na to vzdycky mam, co se tyce servisu, jenze casto je to pak na ukor toho - tenhle mesic pade na servis, misto pade na dovolenou treba
zetr
hodnocení

Stejne to musim nechat opravit, protoze bez toho je auto nepojizdne a nemozne prakticky prodat za normalni penize. Takze opravu stejne zafinancuji. Pak zalezi zda si tedy 300k z prodeje nechat na ucte a koupit “plečku”… jenze zase si rikam proc? Pokud uz investuju do opravy motoru vetsi castku a alespon mi to zaruci, ze uz me nic horsiho nemuze potkat, tak si zase rikam, nac se toho auta zbavovavat.
jm
Pokud je to "páteční auto", oprava nemusí být vůbec poslední...
Z popisu vyplývá, že buď bylo hodně špatně servisovano před vaší koupí nebo je tam problém sériový... Tedy že se postupně likviduje vše.
To rozhodnutí je ale jen na vás.

 

hodnocení

0x

Chybí info co je tam za motor? Podle toho bych se asi rozhodoval. Ono je to těžký rozhodování, můžete narvat 100k do generálky motoru, pojedete ze servisu a někdo Vám nedá přednost, nebo se přichomitnete na dálnici k nehodě a auto máte roztotálkovaný. Dneska většina jezdi jak dementi.

Předminulý víkend jsem byl účastníkem hromadné nehody D1 u Troubska. Otec má trojkovou Ofci v RS tři měsíce, kupoval ji za 550k a borka nedobrzdila a naprala to do nás. Naštěstí jen odřeny nárazník ale za nama se srazilo hromadně dalších 10 aut. Taky jsem chtěl auto solidní, to RS treba za půl míče, ale dnešního provozu spíš nějakou vraždu a ještě s gumovýma blatnikama.

zetr
hodnocení

Je to 1.6TDI, ale slape super… nepotrebuji extrem vykon, auto mam na praci a na delsi cesty Praha - Ostrava, Ostrava - Bratislava apod.
Auto vyuzivam denne, rocne tak 15-25tis. km
Tezko rict, nepotrebuji nalestenou karu, ale zase nechci jen setrit penize na ukor zivota…
k2

Timto stylem uvazovani byste si ale nemohl koupit ani nove boty, protoze co kdyz Vas zitra srazi autobus, nebo na Vas spadne letadlo...

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Bohužel. TDI. To umí potrápit. A proto jsem koupil funglovku scalu, 5 let záruky a jsem spokojen. Ojeté auto je vždy loterie.Vzal bych teď starého supa a pak koupil něco do 1 roku stáří.

 

hodnocení

0x
Já bych bral toho Superba a držel ho, dokud by náklady nebyly horší, než nižší desítky tisíc. Jenže já jezdím denně po dálnici a potřebuji slušnější motor.
Ono je to i tom, jestli máte dobrého mechanika. Pokud ne, tak staré auto nemá smysl, pokud tedy nemáte možnost něco koupit třeba od rodiny, nebo od svojï firmy s úplně jasnou historií. Všechny kecy bazaristů a prodejců jsou pohádky ovčí babičky. Většiny těch aut se prostě někdo chce zbavit, protože mají nějaký problém a na vás "na blondýnu" čekají.
Takže pokud vám stačï slabší motor, šel bych do nového.

 

asd1
hodnocení

0x
Generálka za 100k... není lepší sehnat jinej motor?

 

hodnocení

0x
Sice neporadím (jsem kolenovrt, takže dokud to budu fyzicky zvládat, nepořídil bych si auto, na kterým bych nezvládl cokoli opravit sám, nebi mělo funkce, o které nestojím), ale nešlo by nějak přiblížit, co se vlastně stalo? Jak vypadá takový prasklý vstřik a odpálená většina motorového prostoru s potřebou generálky?
Jak si takový stav představit?
Díky
asd1
Většinou jen podfoukne těsnění pod vstrikem , ale to by nebylo za 100k... kdoví co se tam dělo.
Obávám se, že něco úplně jinýho, než tazateli nakukali ...
asd1
Ruply těleso vstriku a vysokotlaký proud prefiknul veci okolo.. nebo protékající a propaleny píst (ale to by nebyla řeč o motorovým prostoru..). To by musel doplnit tazatel. V každým případě nepochybuju že to pro servis není zlatá husa...
V tomto také neporadím, jen všude čtu, že okravky jsou nesmrtelné. Za sto litrů jsou dva nové elektromotory, třeba jeden do zásoby, pro ty, kdo si myslí, že ten první elektromotor přežije.
asd1

Bazar motor se zárukou stojí ca 20 - 40k, prakticky nejdražší díl na autě.. Něco práce, náplně, tak nějakých 30 - 60k celkem. Kde a za co vzal servis 100k je mi záhadou...

Kolik na elmobil stojí baterka, jak bazarová tak nová? Motor je to nejmenší, kdomě toho že na můj vkus moc nevydrží a mění se často.. Na Ovci nafty běžně dávaj půl mega, tady je to asi smůla na kus.

Kdyby chtěl elmobil tak ho má, nebo na něj nemá. Evidentně tu nejde ani o jedno, tak bych mu to nevnucoval. Neni to výhodný ani ekonomicky ani použitelností, a řekl bych že ani ekologií, jen to nečoudí z auta ale jinde, jak provoz tak výroba/ likvidace.

Stir:
Teda to jsi mu to nandal :)
Jaké doporučení bys měl pro mě, když mi po 24 letech a 430tkm odešlo čerpadlo v nádrži? Že u baterky by se mi nic takovýho nestalo a kdyby náhodou jo, oprava by určitě vyšla výhodněji než na pětistovku, co mě stálo nový čerpadlo?

že jsi to ty?

@asd1 U VW mi před 12 lety vyběhla ojnice z motoru. Tehdy to auto mělo 4 roky a 160tis. najeto. V servisu si za nový origo půlmotor řekli 110tis. To byla tehdy čtvrtina ceny nového auta! A protože auto nemmám jen na rok, dva, tak vrakáčový motor v kdoví jakém stavu a který beztak už potřebuje pomalu generálku, tak to nepřipadá v úvahu. Leda tak dát tam vrakáč a auto rychle z domu a se ztrátou. U elektromobilu ty ceny dílů jsou podobný. Dejte si tam nějakou pofidérny baterku a nedivte se když vám shoří auto i s domem. Nebo prostě půjdete do originálu a pak si připlatíte. Ale ať si říkáte co chcete, tak výměna baterií není moc běžná věc. Většina bateriií svá auta přežije. Baterie v mém BYDu má životnost 3000 cyklů. Což i když budu počítat jen s 80% dojezdu, dělá nájezd pořád 1,2M km. To mi spíše to auto dříve shnije než bych tohle najel. :D

Bobinka, nechci kazit to nadšení, ale kromě počtu cyklů (v ideálních laboratorních podmínkách), každá baterie i stárne... A klidně tak těch cyklů může vydržet třeba jen 10, Když na to stárnutí bude mít dostatek času, třeba 10 let. A nemusí přímo ztratit kapacitu, stačí, aby články jen změkly, i jedinej z nich...

 

@bery Ano máš pravdu že baterie stárnou spíše časem. Ale jak jsem tu psal jinde, tak na Nissanu Leaf 1gen.. a to jsou prvopočátky elektromobility, jsem tu baterii upgradoval až po 11 letech. A to opravdu z dnešního pohledu je zastaralé auto, se zastaralou technologií baterie s počtem nabíjecích cyklů 1000x. Auto bez tepelného managementu baterie... a přesto vydržela 11 let než měla kapacitu pod 70%! Nebojím se tedy s tím BYDem že baterie bude v autě v pohodě 20let. Více bych se obával aby to auto nezrezlo do dvaceti let. Tak jako tak, mám v plánu ho mít doma zhruba 15 let.

Mimochodem... BYD už testuje solidstate baterii a chtěli by ji od roku 2027 začít nasazovat do svých aut. To bude znamenat větší dojezdy, ještě větší bezpečnost a taky delší životnost ;)

bery2
Já se spíš obávám, aby to nebylo jako se vším. Když ptáčka lapají... Pak zauraduje plánovaná životnost, potřeba prodávat nové baterky, nutnost výrazně snížit jejich výrobní cenu a hmotnost, což obnáší ždímání materiálů a technologií na maximum.
Když začínalo akunaradi s nicd články, taky se používaly takové, že některé z nich fungují dodnes, na rozdíl od většiny následujících. Totéž s příchodem lion, levné články taky mívají minimální životnost. Nebo olověné akumulátory, tam nárůst cen zdaleka neodpovídá inflaci, ale kvalita a hmotnost "standardních" typů stále
klesá a co bylo dřív běžné, to je dnes "premium" efb a podobně.
Takže podle mě, teď, dokud je elektro hračka pro hrstku nadšenců a výrobci se namísto ceny předhání v technologiích, funkcích a velikosti tabletů v interiéru, nějaký drobný statisíce nehrajou roli. Ale pokud se to rozšíří a ceny výrazně klesnou, baterky budou na dobu záruky...
Asd1 kdyz ty pořád hraješ tu ohranou písničku o baterii. Baterie je to poslední, co bych u jetého elektra řešil, navíc se da stav baterie veľmi lehce zjistit, což u spalovaku nemáš záruku ani se zkušeným mechanikem. Bobika už ti to vysvětlil, baterii v autě prostě nevyjezdíš a jestli bude mít po dvaceti letech 70% původní kapacity, tak to neznamená konečnou životnost. Jen bude mít nižší dojezd, nižší výkon nebo to bude dobrý prodejny artikl jako úložiště energie, kde bude další dekádu dvě sloužit, protože nenabude vadit nižší kapacita a vyvíjecí proudy budou několikrát nižší. Cena baterií klesla již o víc než devadesát procent a do 2030 klesne o dalších 80% nebo více. Takže jestli budeš řešit novou baterii, cena bude úplně někde jinde. Poté se samozřejmě nic likvidovat nebude, protože se bude recyklovat a ty recyklaty budou ještě lepší než původní první baterie, protože se bude recyklovat mnohem čistší materiál. Kolem roku 2050 bude již tolik baterií, že se již nebude muset nic těžit a bude z toho začarovaný kruh. To u ropy není možné. Já nikomu nic nenutím, ani jsem to nikde nepsal, mně taky nikdo nic nenutil, ale ekonomika provozu má jasne čísla. Ze to někomu nechychazi kvůli baterii asi špatně počítá. Plynulost provozu a mizivé servisní náklady jsou také jasně dané.

 

hodnocení

0x

Do podobného stavu jsem se taky kdysi dostal, když mé auto čekalo na opravu za 70k. Byl jsem už docela znechucen neustále běhat okolo auta a něco opravovat. Zároveň jsem viděl i ve svém okolí že je to všude podobné. Takže jsem se nakonec rozhodl pro něco úplně jiného a tehdy nového. Pořídil jsem tehdy 5 let starého Nissana Leaf 1.gen. za tehdy 350tis Kč. Auto škaredé, ale říkal jsem si, že pokud se chtějí uchytit na trhu s něčím novým, tak tam nebudou cpát kurvítka a udělají to auto nejkvalitněji jak jde. Rovnou jsem ale počítal s tím že do dvou let vyměním baterii. To se ale nestalo. Baterii jsem nakonec upgradoval na 2x tak velkou kapacitu až za dalších 6 let (stará baterie stále fungovala a prodala se). Mezitím to auto jezdilo bez jediného problému a 2x bylo preventivně v servise na běžných úkonech. Právě pro tu bezporuchovost jsem svolil pro omladění baterie a navýšení dojezdu na hodnoty jaké nikdy to auto nemělo :) Nyní už Leafo má 13 let . a auto si navíc řeklo o nové brzdy. STK pak o obě přední ramena. Počítám s ním dalších 7 let, když to půjde a nebude mít nějakou havárku. Za mne to tedy byl nejlepší kup. Ještě dodám že i s tímhle dědečkem elektromobilem mám roční nájezd zhruba 13tis. km.

Berte to jako inspiraci, že není třeba se držet zajetých kolejí. Můžete zkusit úplně jinou značku auta, pohon, nebo prostě něco jiného než jsou koncernová auta. Nyní jste nespokojen, tak se změnou může být jen lépe, nebo stejně. ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]