Dobrý den, chystám se na autě Ford fusion benzín 1.4 vyměnit přední kotouče a desky. Nemáte někdo dobrou zkušenost s nějakou značkou nebo je v dnešní době všechno podobné? Děkuji
Kotouče vcelku podobné, většinou dávám TRW. Mnohem větší vliv má kvalita montáže, naprosto zásadní je očištění dosedací plochy = házivost (klasika ocelový kartáč hrby nestrhne ale okopíruje - hrby nutno zaškrabat), kontrola třmenu - čepy, kluzné plochy, pístek - chod, stáří těsnění (ca po 10 letech je dobrý dát nový těsnění pístu; hadice taky 10 let a měnit.
Pánové asd a bear odpověděli dobře. Já bych dodal tu hazivost změřit. Rozhodně to není zbytečný a ani složitý, vyplatí se to.
trtr
Jj, kde jaký soused má "hodinky", v domácích auto opravách rarita použít, ale proč ne. Jinak ATE a TRW bývalo dobré. P.S: Když se do toho bude hrabat, tak vše očistit, namazat vedení, srazit hranky + možná výměna hadiček(zkouknout stav) + kapaliny (takový standard)
asd1
To dnes vážně problém není... A magnetický držák taky dvě stovky.. Navíc to jde nahradit i "škrtátkem"
Přidám perličku: Svého času jsem používal kotouče Brembo a destičky Starline. Pokud se chytáte za hlavu, tak to byla jedna z nejlepších kombinací, kterou jsem kdy používal. Včetně toho, že tato kombinace za celou dobu užívání nezapískala, nezavibrovala, prostě chovala se naprosto perfektně. Ovšem zaručit to nemůžu
Cca před měsícem jsem dělal zadní brzdy na Volvu. Kotouče Brembo a destičky BreExtra. Původní byly TRW a dost prášily. Zatím OK. Pečlivě očistit, promazat vazelinou na brzdy a výměna brzdovky + vyčištění a promazani předních brzd které byly zatím OK/u Volva rychleji odchází zadek protože pribrzďuje při adaptivním tempomatu/. Zvolil jsem Brembo z důvodu "lepsich" destiček, ale myslím, že s ATE, TRW či Zimmm se neudělá chyba.
Co jsem hledal, tak pro vetrané kotouče, EPB ruční brzdu, průměr... tak jsem nenašel. Jinak zatím sice necelých 1000 km a fungují na výbornou a i to prášeni je lepší/ ono to taky mohlo být už tenkým brzdovym obložením kdy se destička hůř chladi a může se přehřívat/
Na Volvo jsem dával před 14 dny ATE Ceramic. Původní odešly naprosto přesně najednou na všech 4 kolech. Kotouče jsou zatím v pohodě, nechal jsem je. Všechny pazvuky od podvozku, co jsem slyšel nejen při brždění, zmizely jak mávnutím kouzelného proutku.
Před rokem jsem dal desky i kotouče Zimmermann a nic moc,chvíli předtím na totožném autě které jsem chvíli vlastnil servis nainstaloval nějakou nejlevnější činu a řekl bych že výsledek byl stejný. Jen jednou jsem poznal j markantní rozdíl po výměně na na Felicii kdy jsem tam dal nejlevnější čínské kotouče co šly sehnat a desky ferodo a brzdilo to parádně. To bude tak 15 let zpátky to už dneska nemusí platit.
Ta je ti stejně k ničemu tu vrstvičku za chvilku obrzdíš a pak to chyta lišku jako kotouče bez ochrany Na ty Ate si dej bacha poslední dobou sem se setkal stim že pískaj
asd1
Jedno to neni, barvený vydrží dýl než holý. Rezne nejen funkční plocha, ale i okolo ní a rez se časem postupně (ale furt - to nijak neobrzdíš) rozlejzá od krajů do funkční plochy.
Pískání je z 99% jedna z asi pěti závad/ chyb montáže, občas lehce popískává sklovitý povrch desky nebo kamínek..
trtr
Zdravím, tak jestli je kotouč chlazený, tj. má žebra, tak tam to pěkně "vyznívá" i zevnitř. Tam asi ochrana pomůže nejvíce. U plného ani moc ne. Pak to máme vliv rádoby vylepšení typu dírky či drážky. Někdy dobré, někdy k vzteku.
Kluci mel sem lakovany bosch a vydrželi mnohem mín než nelakovaný trw Na ty trw sem najel přez 70000km mozna by ještě neco daly ale chtel sem to komplet nové i s brzdičema tak šli do šrotu
asd1
To nebylo lakem ale materiálem kotouče.
Kotouč ze stejného materiálu, stejné používání = ten s lakem vydrží dýl než bez laku (pokud nejde o situaci kdy to dýl stojí a orezne funkční plocha do hloubky).
Vyzkoušet by to šlo leda tak že ze sady 2 kotoučů u jednoho barvu odrbeš u druhýho necháš. (Pak pokud jsou oba třmeny OK, tak je jediný rozdíl ta barva).
Děkuji. Ten úchylkoměrem nebo jak se nazývá ten měřák na měření výkyvu kotouče je nutné kupovat nebo se to dá nějak změřit jinak, třeba přidržet šupleru?
asd1
Jde to "škrtátkem", to jde udělat z různých věcí.. Ale je třeba umět to a mít pro to cit.. Úchylkoměr zvládne i cvičená vopice a je přesnější, změříš přímo hodnotu házivosti na setiny... Ten odkaz z Temu i s magnetickým držákem vyjde na pětikilo a máš ho na furt, za stejný prachy ho můžeš střelit sousedovi nebo schovat na příště..
Pro měření házovosti si kotouč přitáhneš kolovýma šroubama aby nebyl volně (minišroubek který drží polohu nestačí aby to k náboji přitáhl přesně)
Dosedací plochu nečistim ocelovým kartáčem ale škrabákem, něco jak sklenářský nůž. Kartáč hrby kopíruje ale nestrhne, škrabák bere ty hrby a dolíků si nevšímá... Hlavně koroze, ta je vystouplá a tvrdá, stačí kopeček 1mm široký a pár desetin vysoký a celý kotouč šmajdá o půl milimetru...
Nikdy jsem nekupoval úchylkoměr. Očistil jsem šábrem a ocelákem pořádně náboj a na namazanej náboj nasadil kotouč. Nikdy nic neházelo, že bych to musel řešit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.