Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde je umístěn nízkotlaký port klimatizace na O1

Od: tomkk® odpovědí: 17 změna:

Zdravím, kde na O1 TDI ASV 2024 najdu nízkotlaký port automatické klimy?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

3x

Jeden v zadu u čidla (u přepážky do kabiny u domku tlumiče)

Druhý u vysoušeče poblíž kondenzátoru n chladičové stěně.

Kde je umístěn nízkotlaký port klimatizace na O1
Kde je umístěn nízkotlaký port klimatizace na O1 #2

 

vernon
hodnocení

2x
Vzadu. Ten vepředu u chladiče je vysokotlak.
hodnocení

Jste si jistý? U prodávaných ventilů je ten menší označen jako nízkotlaký a vepředu u chladiče mám právě ten menší.

bery2
Hlavně pokud by tam bez ohledu na velikost byl skutečně vysokotlaký, těžko by se mi tam už podruhý povedlo při běžícím kompresoru fouknout půl pixly s manometrem v zeleném pásmu a zároveň téměř nefunkční klimu zprovoznit.
hodnocení

No já to právě u toho chladiče tím malým ventilkem taky naplnil, tlak byl v zeleném a klima běží.

 

 

hodnocení

0x
Mě na O1 benzín z 2001 kouká jeden ventilek hned nahoře u chladiče, jakoby u takový nádobky, snad vysoušeče. Tak jsem to fouknul tam, loni i zrovna dneska zase :)
bear

A u vstupu do kabiny vedle čidla tlaku ho nemáš?

Nevím, další jsem nehledal, když tím přístupným hned na očích to šlo, po půl pixle manometr dosahoval konce zelenýho pole a začalo to chladit snad jako nikdy.
007cz
Ano, to je správný postup na zničení klimatizace. On je totiž někde plyn a někde kapalina, co se asi může stát když to doplníš naopak?
vernon
@007cz Nestane se vůbec nic. Byť se klima běžně plní přes NT ventil, jde to i přes VT. Nedělá se to za běhu, takže je v celém systému chladivo v plynném stavu. A tak se taky klima plní - nesmí se tam pustit kapalná fáze. Ta nádobka z které se plní, se nesmí otočit dnem vzhůru. Pokud to někdo udělá, chladivo se odpaří až v systému a může trubku ucpat, poškodit těsnění nebo kompresor...
007
Vzhledem k tomu, že se to má napustit do nízkotlakého, tedy do sání kompresoru, za jeho běhu, se stane to, co se stát má. Do vysokotlakého bych nic nedostal, možná tak přetočil budík na plnícím adaptéru a to, co v systému ještě bylo, naopak vypustil do kartuše :) Tlak v ní je tuším řádově jen asi 4 bary, je to sada 2 kartuší a přepouštaku z Allegra asi za 4 kila. To už spíš může být na škodu to, že jde o levnější verzi jen s plynem bez oleje, ten je až v dražší variantě. Ale mastnoty nikde u kompresoru nebo hadic jsem si nevšiml, takže olej v kompresoru snad zůstal a jen už je něco trochu porézního. Všechno je původní, poplatné stáří 24 let ...
007cz
Vernon odvážné tvrzení,naplniš-li přes nizkotlak a nastartuješ s puštenou klimou, kompresor může nasát kapalinu a zničíš ho. U 100 aut se nic nestane a u 101 klekne kompresor. Ne nadarmo je na plničkách zobrazeno plnění jen do vysokotlaku.
Vernon
Tady myslím naopak z tý kartuše má jiný kapalná, šlo by asi i plnění plynnnou, ale nejspíš by to trvalo dlouho. Pouštěl jsem to tam dnem vzhůru, ale po troškách a koukal na budík. Po zkušenostech s plněním tisíců CO2 a desítek PB lahví jsem nad jiným způsobem ani neuvažoval.
Ovšem je fakt, že co jsem zkoušel, do okruhu běžný ledničky nebo odvlhčovače se takhle vejde narvat i násobně víc náplně :)
vernon
Jen blbni... :-D
Po troškách se to stíhalo odpařovat. Ale tento způsob opravdu není optimální.
Taky by se to nemělo přeplňovat. Zhoršuje to účinnost a namáhá víc kompresor. Někde vepředu nad chladičem by mělo být napsaný množství chladiva v gramech. Mělo by se to dodržet, takže láhev odvážit a potom plnit na cílovou nižší hmotnost.
007cz
Vážit může ale to má smysl jen u prázdného, odvákuovaného systému, ne u nějakého doplňování kdy neví kolik chladiva v systému zbývá.
bery2
Ono ani vakuováni a vážení by asi moc platný nebylo, protože ta směs v kartuši není to, co se v roce 2001 plnilo do toho auta při výrobě, ale jen nějaká náhrada.
Už to, že hmotnost obsahu kartuše je, teď nevím, prostě nějaká, a přitom nahrazuje jinou hmotnost původního freonu, není to jedna ku jedný.

 

hodnocení

Tak díky všem za odpovědi, škoda že jsem na ně nevydržel tak dlouho čekat a narval jsem to do toho ventilu u chladiče. Tak uvidíme, co to udělá, teď to chladí. A i kdyby klima umřela, moc se neděje, auto už jen dojíždím.
doplněno 01.06.25 17:57: Ale koukal jsem na ten pod předním sklem a ten má o dost větší průměr, na ten bych tu redukci stejně nenasadil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]