Mě na O1 benzín z 2001 kouká jeden ventilek hned nahoře u chladiče, jakoby u takový nádobky, snad vysoušeče. Tak jsem to fouknul tam, loni i zrovna dneska zase
Nevím, další jsem nehledal, když tím přístupným hned na očích to šlo, po půl pixle manometr dosahoval konce zelenýho pole a začalo to chladit snad jako nikdy.
@007cz Nestane se vůbec nic. Byť se klima běžně plní přes NT ventil, jde to i přes VT. Nedělá se to za běhu, takže je v celém systému chladivo v plynném stavu. A tak se taky klima plní - nesmí se tam pustit kapalná fáze. Ta nádobka z které se plní, se nesmí otočit dnem vzhůru. Pokud to někdo udělá, chladivo se odpaří až v systému a může trubku ucpat, poškodit těsnění nebo kompresor...
007 Vzhledem k tomu, že se to má napustit do nízkotlakého, tedy do sání kompresoru, za jeho běhu, se stane to, co se stát má. Do vysokotlakého bych nic nedostal, možná tak přetočil budík na plnícím adaptéru a to, co v systému ještě bylo, naopak vypustil do kartuše Tlak v ní je tuším řádově jen asi 4 bary, je to sada 2 kartuší a přepouštaku z Allegra asi za 4 kila. To už spíš může být na škodu to, že jde o levnější verzi jen s plynem bez oleje, ten je až v dražší variantě. Ale mastnoty nikde u kompresoru nebo hadic jsem si nevšiml, takže olej v kompresoru snad zůstal a jen už je něco trochu porézního. Všechno je původní, poplatné stáří 24 let ...
Vernon odvážné tvrzení,naplniš-li přes nizkotlak a nastartuješ s puštenou klimou, kompresor může nasát kapalinu a zničíš ho. U 100 aut se nic nestane a u 101 klekne kompresor. Ne nadarmo je na plničkách zobrazeno plnění jen do vysokotlaku.
Vernon Tady myslím naopak z tý kartuše má jiný kapalná, šlo by asi i plnění plynnnou, ale nejspíš by to trvalo dlouho. Pouštěl jsem to tam dnem vzhůru, ale po troškách a koukal na budík. Po zkušenostech s plněním tisíců CO2 a desítek PB lahví jsem nad jiným způsobem ani neuvažoval. Ovšem je fakt, že co jsem zkoušel, do okruhu běžný ledničky nebo odvlhčovače se takhle vejde narvat i násobně víc náplně
Jen blbni... Po troškách se to stíhalo odpařovat. Ale tento způsob opravdu není optimální. Taky by se to nemělo přeplňovat. Zhoršuje to účinnost a namáhá víc kompresor. Někde vepředu nad chladičem by mělo být napsaný množství chladiva v gramech. Mělo by se to dodržet, takže láhev odvážit a potom plnit na cílovou nižší hmotnost.
Ono ani vakuováni a vážení by asi moc platný nebylo, protože ta směs v kartuši není to, co se v roce 2001 plnilo do toho auta při výrobě, ale jen nějaká náhrada. Už to, že hmotnost obsahu kartuše je, teď nevím, prostě nějaká, a přitom nahrazuje jinou hmotnost původního freonu, není to jedna ku jedný.
Tak díky všem za odpovědi, škoda že jsem na ně nevydržel tak dlouho čekat a narval jsem to do toho ventilu u chladiče. Tak uvidíme, co to udělá, teď to chladí. A i kdyby klima umřela, moc se neděje, auto už jen dojíždím. doplněno 01.06.25 17:57: Ale koukal jsem na ten pod předním sklem a ten má o dost větší průměr, na ten bych tu redukci stejně nenasadil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.