Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nová baterie do Škoda Scala 1.0 TSI

Od: alk odpovědí: 21 změna:
Ahoj,
mám Škoda Scala 1.0 TSI 81kW a dnes jsem kupoval novou baterii. V konfigurátorech (Varta, Exide …) mi všude vyšla jako doporučená 60 Ah (z fabriky tak byla 49Ah). Místa na baterku je tam dost, tak jsem usoudil, že 60 Ah bude naprosto v pohodě. Bohužel po montáži jsem zjistil, že + svorka nedosáhne na + pól baterie, chybí tam několik na centimetrů. Kabeláž je nadoraz a nejde více natáhnout. Chtěl jsem se zeptat, když udělám prostavení třeba 1mm tlustým plechem, bude to v pohodě? Přeci jen k + pólu vede poměrně silný vodič. Snažil jsem se sehnat nějakou delší svorku, bohužel bez úspěchu. A elektru absolutně nerozumím, tak bych rád znal názor fundovanějších odborníků, než jsem já.
Děkuji moc
ALK

Nová baterie do Škoda Scala 1.0 TSI

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Jediný problém toho plechu vidím v tom plechu, jeho síle a materiálů. 1mm je málo, v případě oceli s poměrně velkým odporem určitě. Jde tamtudy řádově 200A do startéru.Ale třeba měď u síle 3mm a šířce co se vejde by byla dostačující, ideálně i šroubky bych dal mosazný.
Trochu uvolnit kabely pokračující od pojistek dál a celou pojistkovku o ten kousek posunout by nešlo?
alk
hodnocení

Děkuji moc. Tak zkusím někde sehnat měděný plát. Bohužel kabeláž už dále vytáhnout nejde
bear

Fakt nejde, ani když se vyhákne z držáků?

alk
hodnocení

Bohužel část z toho svazku pak vede kolmo dolů, tak prostor tam na to bohužel fakt není

 

hodnocení

0x
avatar clas
A propojovaci kabel by tam nevesel? onpira.cz/...
alk
hodnocení

Děkuji, rozhodně vešel. Ale bude to dostatečné na proudovou zátěž?
Tak je to origo propojka k autobaterim….
alk
hodnocení

Chápu, ale podle výpočtu to snese max. 109A. A kolega tu psal až o 200A při startu . Ale fakt tomu nerozumím, proto se raději ptám. Byl jsem přímo v aku servise a tam jednoduchá odpověď “nic na prodloužení nemáme”.
Ten výpočet s výsledkem 109A je řádově správně, ale platí pro trvalý proud. Při tak krátkém odběru, jako je při startu, by to stačilo, aspoň pokud by se jednalo jen o krátký kousek. Jako příklad se můžete kouknout zrovna hned na ty plechový pojistky na baterce, kolik ampér takový plíšky vydrží, některý typy i těch 200A trvale. Ale tam jde o minimální délku, ne půl metru topícího kabelu.
Takže 16mm2 bych při délce jednotek cm klidně použil, ale třeba celých půl metru určitě ne, na to už jsou kabely silnější.
alk
hodnocení

Aha, děkuji moc. Takže pokud bych koupil kabel z odkazu a z 50 cm zkrátil třeba na 10 cm, tak by to šlo? Děkuji moc.
alk
hodnocení

A šlo by použít toto? Průřez 50mm² a délka 40 cm, to by se asi ani nemuselo zkracovat?
levne-baterky.cz/...
bery2
Určitě šlo bez negativního vlivu, i když by to kvůli délce byla opicarna. Ale jestli máte možnost zkrácení a nalisovani nebo připájení oka, bylo by to řešení. Ale při těch pár cm by už asi stačil i ten 16 mm2.

 

 

bear
hodnocení

0x

Použil bych díly:

skoda-dily.cz/...

a

skoda-dily.cz/...

Provlékl oko, sešrouboval šroubem, aby šla zacvaknout pojistkovka a hotovo.

Kabel i s krytkou jde vymontovat třeba na vrakáči z Roomstera.

SCALA a KamiQ mají pouze jednu + svorku v nabídce a tu tuto krátkou 2Q0915135

Tak použít něco s takovou cenou by mě napadlo až marně přemýšlím kdy, takže ani nenapadlo... Vždyť ten kousek kabliku stojí jak 2 baterky :)
Až teď jsem dočetl zmínku o vrakaci, ta cena z odkazu mě tak šokovala, že už jsem nečetl dál:)
Jinak mě teda štve malej kastlík u benzínu O1, tam se vejde max 64ka. Přitom i do 1,4ky fabie by se vešla větší.
alk
hodnocení

Díky moc, to vypadá velmi dobře. Akorát vrakáč v okolí bohužel nemám. Můžu leda prohledat bazos, zda někdo v okolí třeba z Roomsteru nebude mít.
bear

bery... Ani 1.4ka Fabie není zárukou. Fabie 8v se Škoda motory s Felicií, mají boxy opravdu velké na 70Ah kousky. Ovšem 1.4ky 16v od VW už mají přes motor nahoře velký kryt s integrovaným filtrboxem a tak k vůli tomu po straně už mají malé boxíky na 62Ah baterky. Vyhodou tedy je, že alespoň baterku tu 62ku mají posunutou vejš a díky tomu je lepší přístup k žárovkám světlometu a víčku pro servokpalinu pod boxem.

U 1.4ky 8v toto nešlo, protože hned nad baterkou byl trojúhelníkový patvar filtrboxu.

U Octavie 1 tuším nebyl problém boxy vyměnit. Vešli se i ty na ty 80Ah z naftových. Akorát kabeláž byla jinak navedená a do té novější pojistkovky nad baterkou nedosáhla. Ale v nouzi tam jde velká baterka i na malý podstavec. Akorát pak nelze nasadit ten horní kryt a pojistkovka musí zůstat ta původní nad baterkou.

Sám znám jednu AGU, která má na malém podstavci pro 52Ah -> 70Ah naholo jen vybavenou okolo tím oblečkem co by tepelnou izolací před vedrem od motoru.

 

riva
hodnocení

0x

nech si vyhledat

busbar lifepo4

Jsou to propojku mezi články baterie a třeba tě něco zaujme.

alk
hodnocení

Díky moc, to vypadá velice zajímavě. Zkusím zítra poptat, zda to někde u nás neseženu.

 

el
hodnocení

0x
S tím propojením neporadím, jen bych ještě pojišťoval zda má auto chytré dobíjení a zda není třeba novou baterii nakódovat servisem ( novější rapidy ho mají, Scala by měla mít taky)
Nová baterie nemusí správně fungovat.
Jestli máte nějaké deaktivováno spolu se start stopem, tak je můj komentář bezpředmětný.
alk
hodnocení

Děkuji moc za podnět. Baterií jsem nakódoval

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]