Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kam to nalít?

Od: doutnak® odpovědí: 20 změna:
Ahoj..O olejích čtu často a hodně jsem si "naštudoval"..Ale teď už jsem z toho zas jak blondýna *alene* Tak se radši ztrapním a zeptám ;) Oleje z fotky jsem koupil vždy z nouze na dolití a pak nakonec nepoužil..Můžu oleje z fotky použít do rotačky Sharana 1,9 tdi 81kw AVG? Auto už točí poslední sezónu,ale přesto "mu nechci ublížit" *smich* normu (tu svojí) tam na lahvích nevyčtu..jen tu specifikaci..Neumím a už ani nechci hledat,zda to tam může být..Díky;)
Kam to nalít?
Kam to nalít? #2

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Tak todle sem naposled lil do benzinový feldy 1.3 bmm a pak do 1.6ky vectry B když baštila olej
Do rotaček se běžně leje 10w40
Tu 15ku bych tam osobně nelil i když mam názor že by se prd stalo

 

re4zon
hodnocení

0x
Nepatri to tam, rotacka ale skousne skoro vsechno, zvlast jestli ma rok do konce. Ovsem lit tam olej pochybne kvality neodpovidajici specifikace, kdyz se da vyhovujici koupit za cenu tretiny jedne nadrze nafty povazuju za zhovadilost.

 

bear
hodnocení

0x

API SG a CF podle mě do VW AVG přímo nevhodný.

Ten olej je určen spíše do předkomůrek a né pro trysku přímovstřiku ať už rotačky nebo PDčka.

I k vůli turbu, který AVG má.

Ne, olej tam neopatří.

 

hodnocení

0x
Jestli to je hodně let starý tak je to dobrý akorát na mazání listy řetězové pily.

 

hodnocení

0x
V dotazu marně hledám, jestli se týká využití jako mazivo, nebo palivo a vhodnost do různých typů vstřikování mě v nejasnosti utvrzuje :)
Normy to vhodný určitě nemá, ale je otázka, jestli v případě pouhého doliti například v půlce intervalu nemá i ten byť nejhorší, ale nový, olej lepší vlastnosti, než sebevhodnější, ale už "napůl vyjetý" v motoru.
Pak je ještě jedna možnost - totiž už dlouho si říkám, jestli se někomu vyplatí vůbec vyrábět takhle "mizerný" oleje, co už dneska skoro není do čeho používat, snad kromě sekaček atd - jestli v takových lahvích ve skutečnosti není "normální" olej plnící dnešní normy a tím vlastně s velkou rezervou i ty staré na obalu uvedené.
hodnocení

Jako mazivo ;) Do nádrže bych to dát mohl? Kdysi jsem jezdil ve starém Opelu 1,7td na hydraulický olej..s trochou nafty a v zimě i trochou benzínu *smich*
re4zon
Urcite. K zasrani vstriku (mimo jine) naprosto idealni. Rotacka olej zvladne, ale cisty olej, ne aditivovany motorovy..
hodnocení

Jezdilo to takhle kolem komína 5let..i v zimě

 

asd1
hodnocení

0x
Tohle bych tam nelil a když už tak jedině v létě..
Dej to do sekačky nebo vyrezat v pile na mazání retezu.

 

hodnocení

0x

Do rotačky ide min. polosyntetika,ten prvý je čiste minerálny,takže nie. Polosyntetiku a syntetiku môžete použiť,neublížite mu.

re4zon
28.05.25 13:51
Uz zase?
Taky si říkám, ani jsem to nechtěl komentovat:) Někdo dodnes věří, že ty čísla před "W" jednoznačně určují 0/50/100% synteticnost :) To by třeba převodak 140 musel bez ohledu na složení být přímo koncentrátem minerálů:)

Až na maličkost-neexistuje sinteticky ani polosintetický olej Všecgny poleje obsahují minerální bázi! To slovo sinteticky či polo je jen marketinkg!

 

hodnocení

0x
Přes 250 tisíc (plus předchozích 200..300 tisíc)jsem na AGR najel na 20W40, tak proč se na poslední sezónu bát tohoto?

 

hodnocení

0x
Doutnáku, ten motor co máš je parádní.
Jsi si jistý že je to fakt poslední sezóna?
Jsou to skvělý motory.
Jestli není auto prohnilý, ale má jen chycený prahy, než avival bych se toho auta.
Dal bych tam co tam patří a tohle nechal na mazání řetězu pily
To je pravda, já takto O1 provozoval "poslední sezónu" 7 let. :-D

 

hodnocení

Čtyři roky tomu prodlužuju agónii..Nosníky jsou ok..prahy na výměnu..rohy blatníků taky..Motor šlape hezky,ale po městě si zahulí..na dálnici néé. Automat šlape-dal jsem nový olej i filtr po koupi..Najeto 400tisíc..Převodovka origo..motor je v tom dle předchozího majitele druhý,takže nájezd neznámý..Bude mi ho líto,ale mám moc aut..Leda hodit "na špalky" *smich* Motor je bohužel olejnička..teče snad odevšad..vyřešil jsem přísadou do oleje..pomáhá to na půl roku vždycky.

Klidně pro někoho do lesa. Ne všichni nutně musí mít 4x4. Stačí pořádný hrabáky a zapadne výjimečně. Když jsem viděl hrozný stavy několika Suzuki Jimny s cenovkou kolem 80 tisíc kč, i ty nosníky za nic nestály.

Jestli jsou v pohodě nosníky

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, kamarád z podobných zbytků motorových olejů udělal náplň pro domácí kompresor a bez problémů.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

U nás už tedy v okresním městu olej Brentol není v prodeji (nebyl odbyt?) měl by to být ve své třídě normální olej, žádná srágora. osobně jsem do benzínového 16V motoru a do malé 1,1 několik výměn dával ale 10W40. dokud byl k mání pak jsem zase přešel na total. Motory s ím neměli problém a špalali jak hodinky, ani jedno auto neskočilo skrze špatný olej, jedno přímo na korozi byť relativně lehce opravitelnou (memám prostředky na tyto práce) druhé nepřímo na korozi,ale hlavně skrze propojení motor-radiátor topení-nesehnatelný díl a na vrakáčích tyto též skoro 5 minut před smrtí!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]