Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně dalšího postupu ve věci opravy chladicího systému mého vozu. Po úniku kapaliny jsem navštívila autoservis, kde došlo k výměně chladiče, termostatu včetně domečku a dolití nové chladicí kapaliny. Cena za tuto celkovou opravu (včetně chladící kapaliny) se téměř rovnala částce, kterou by si účtoval autorizovaný servis.
Po návratu domů jsem však zaznamenala další úbytek kapaliny, který se během tří dnů ustálil přibližně na -3 cm pod značkou "max" ve vyrovnávací nádržce. Denně jsem úroveň kapaliny kontrolovala, dokumentovala fotografiemi a zároveň sledovala případné úniky pod vozem – 1.den únik byl, další dny již žádné stopy po kapalině zaznamenány nebyly.
Znovu jsem kontaktovala servis, který opravu provedl, s žádostí o kontrolu vozidla. Bylo mi sděleno, že ze strany servisu je vše v pořádku, a že se pravděpodobně jedná o prasklé těsnění pod hlavou motoru – tedy o další zásah v odhadované výši min. 30 000 Kč.
Zároveň jsem se dotázala, jaká konkrétní chladicí kapalina byla do systému doplněna, abych případně mohla dolít stejný typ. Odpověď zněla "zelená kapalina", přestože předchozí kapalina měla růžové zabarvení (s označením G12). Po otevření nádržky však kapalina vypadala zcela čirá, a proto jsem nechala její složení přeměřit v jiném autoservisu. Výsledek mě velmi znepokojil – údajně nebyl zjištěn žádný obsah chladicí kapaliny. Nejsem si tedy jistá, zda byla použita alespoň destilovaná voda či použili běžnou vodu z vodovodu. Na opětovný dotaz servis trval na tom, že byla použita chladicí kapalina, nikoli voda.
Aktuálně mám od servisu příslib, že kapalinu znovu změří...co bude dál, prozatím netuším.?
Velmi bych ocenila, pokud byste mi poradili, jak mám v této situaci dále postupovat – případně zda má někdo s podobným jednáním zkušenost. Chápu, že každý případ je individuální, ale nemohu se ubránit dojmu, že je vozidlo záměrně udržováno ve stavu, kdy je nutné provádět další a nákladné opravy. Omlouvám se, pokud působí mé vyjádření příliš přímočaře – je to pouze osobní pocit, proto velmi vítám i pohledy ostatních.
Předem děkuji za Váš čas i případné odpovědi.
S přáním hezkého dne ,,Dana"
O jaký jde auto a motor je tajný?
Pokud tvůj popis sedí, tak v servisu jsou debilové + podvodníci, auto neopravili ale spíš dojebali. Reklamovat teoreticky můžeš ale buď tě pošlou do háje a přestanou komunikovat, nebo to dojebou ještě víc, případně vyúčtujou další práce kde kvalita bude podobná jako teď.
Rozumnější je znalecký posudek a vymáhat náhradu škody, ale na to musíš mít prostředky.
Takže zbývá najít dobrého mechanika který to po nich dá dohromady a samozřejmě ho zaplatit.
Vadné těsnění hlavy má svoje jasné příznaky. Chladič byl děravý? Termostat + domek vadný? atd. atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.