Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Golf R/Octa RS/Alfa Spider - vybírám auto

Od: jarin® odpovědí: 25 změna:

Zdarec,

zajímal by mě Váš názor na Octavii RS, případně Golf GTI/R. Toužil jsem po trojkové Oktávce v RSu, otec si ji pořídil dřív jak já s motorem 2.0 TSI 180 kw čipnutým na 206 kw. Motor je za mě fakt top, táhne hezky, jede hezky...po dálnici, na okresky a do zatáček mi to příjde jako bída. Příjde mi to takový uhoupaný, neochotný zatáčet a netroufnu si s tím tolik, co s Giuliettou QV i když Julča už taky nemá víceprvek oproti 147, tak mi příjde, že oproti Ofci se do toho mohu opřít.

Vzhlédl jsem se v Golfu, i když mi příjde dost nudný vzhledově, ale objevil jsem hezký 7Rko, 2018...2.0 TSI 228 kw, čtyřkolka. Ještě to nemá OPF, oproti Ofci výkon, 4x4 a elektronická ručka/autohold. Týpek za to chtěl 690k, pak šel s cenou dolů na 655k a nakonec šlo auto do Áček...kde mi to aspoň dovezou na pobočku. :D Nerozhoupal jsem se, protože přece jen je to 650 tisíc za 8 let starý auto. A otázkou když ho teď koupil, kolik za rok nebo dva ztratí na hodnotě.

Příjde mi, že u toho koncernu se brutálně připláci za to, že je to RS/GTI/R oproti obyč verzi klidně i 150-200 tisíc. A příjde mi, že ty 2018 auta bez OPF nejsou zas tak o moc levnější než 2020+ s filtrem pevných částic. Je tedy otázkou, jestli se vyplatí si připlácet 150-200k za "sportovní auto" a není lepší si koupit nějakou 1.5 TSI nebo 2.0 se 140kw. Ofce se mi líbí víc jak Golf, ale nenadchla mě jízdníma vlastnostma a Golfa jsem neřídil.

Pak jsem včera na inzerci uviděl Alfu Spidera 2007 s 2.4 JTD. Což mě zaujalo, protože se blíží léto, klimatizace mi nedělá dobře, bývám nachlazenej, mám problémy s jícnem. Tak jsem si říkal, proč jezdit v létě s otevřenýma oknama, když můžu bejt správnej nuzák a koupit si auto bez střechy. :D Ale většinu času jezdím po dálnici a mám obavy, jak jsou takový auta řešený aerodynamicky. Jinak je to 2007, má to 217 tisíc najeto a je to prodávaný pod Mototechnou. Ten Golf je novější, s nižším nájezdem a prodávají ho Áčka. Můj nový mechanik mi tvrdil, že auto pod Mototechnou jsou pyntilich a jsou tam jinak koncipovaný smlouvy zatímco auto pod Áčkama nějaký vady prostě má. Ale kabrio je jenom na léto, bohužel.

Jinak jsem se díval i na KIA, který mají nejlepší cenu/výkon, ale mně se krom těch Alf ty Škodovky líbí, ta 1.5 TSI je za mě povedenej motor. Ale ty ceny jsou kolikrát přestřel.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nox®
hodnocení

0x
avatar nox

Trochu zaujatě řeknu, že váhat nad nějakým hothatchem z výše zmíněného, vybral bych si raději i30N.

 

k2
hodnocení

0x

Nemam nic proti naftovym autum a nemam nic proti kabrioletum, ale kombinace obojiho mi prijde, mirne receno, nestastna...

A resit nejaky koncepce smluv vady a puvod 18 let stareho sportaku/kabrioletu?

hodnocení

Ta pointa byla v tom, že mi bylo řečeno, že auta prodávaná pod Mototechnou jsou hezký, v pohodě a že ty smlouvy tam bývají koncipovány jinak, že auta který jsou prodávaný po Áčkama tak mají nějakou vadu, nebo tam bude něco špatně.

Proto mi příjde zajimavý, že 18 let starý auto s 217k na hrbu se prodává pod Mototechnou a 2018tkový Golf s 62k se prodává pod Áčkama. Byl jsem se podívat na trojkový RS 2019 s 40k km prodávaný pod Áčkama a měla dodělaný lak z kartáčů v myčce a tekl olej z diferáku, takže něco na tom asi bude.

A jinak ano, ta kombinace je dost taková zajimavá. Ale s těma benzínama je to špatný, 2.2 JTS moc nejede a hodně žere, 3.2 JTS není úplně spolehlivý motor, nejsou na něj díly a servis je hodně drahý. Nejlíp z toho vychází 1.8 TBI, ale teď si nejsem jistý jestli se nedával jen do 159/Brera, ale ty jsou v těchto autech poměrně drahý. Ta 2.4 traktor jede slušně, žere kolem 8, akorát dost trpí na praskání hlav...bohužel.

Mototechna je odnož áček, kde prodávají ty největší, jinak už neprodejný vraky. V kupní smlouvě bude napsáno něco ve smyslu, že na autě je potřeba opravit úplně vše.

@k2- navíc ty 2,4 D jsou těžké 5 válce od Oplu a tou hmotností a vykonem trpí přední náprava a i jízdní vlastnosti nic moc.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Za 650tis osmileté auto? Za to je k mání 4leta TM3 LR s pětistovkou koníků. Anebo konec roku2019/2020 za nějakých cca 550tis. S nájezdem okolo 100-120tis km. Lichoběžníky, těžiště uprostřed a nízko nad zemí, v zatáčkách to nijak neplave jak většina aut, i když je tam cítit ta hmotnost, stabilita tam je jistá. No a k tomu srandovní náklady na km.
hodnocení

Nad Teslou jsem taky přemýšlel, ale bohužel bydlím v bytě a auto nemám jak nabíjet. Nejbližší stanici mám 700 metrů od baráku, což by asi jako nějak šlo udělat, pokud se auto do 80-90% nabije za 20-30 minut. Nemám s tím zkušenosti, ale jestli stojí 1kWh na veřejné stanici 17 Kč, tak nabít takové auto stojí cca 1300 Kč? Akorát, že na ně neujedu 800 km jako s osobákem ale 400 když dobře? To se pak moc nevyplatí. Ale Tesla by se mi líbila.

Když odprostím od motoru 2.0 TSI 180/228 kw a zůstanu u koncernu, tak za ty peníze můžu mít prakticky nový auto s úspornou 1.5 TSI. Ale nevím jestli novější auto 2021+ chtít, když dneska šetří na autech i premiové značky jako BMW/Mergl.

Původně jsem chtěl fakt moc tohle auto, už jsem chtěl jet v sobotu do Prahy se na něj podívat, je to bez OPF, má to čip. Měl jsem hodinový hovor s majitelem. Je to 3. majitel, bouraný na předek (kapota, narazník, světla, blatník), je tam ťukanec na okně od kamínku, není tam origo DCC podvozek, je tam nějakej výfuk ze Seatu Ibiza, prostě bastl za 570 tisíc! To mi příjde šilený. Z mého pohledu to auto nemá hodnotu - auto.bazos.cz/...

Už normálně zvažuju, že si koupím do dvou kil nějakou pěknou dvojkovou Ofci, protože byl jsem na dvou autech za 580k, oboje to byla jebka. Dneska už si asi člověk nemůže říct, že když si koupí auto za 600, bude tam vše pintlich.

Elektromobil je hlavně o změně myšlení. Jednak nepotřebujete běžně jezdit na ty nejdražší nabíječky, druhak na to běžné ježdění okolo komína se dá využít nabíjení při nakupování. Třeba u Kauflandů DC nabíjení 50kW přez ČEZ kartu stojí 6,6 Kč/kWh. A zdržet se v Kaufu jednou týdně na 40minut, není až takový problém. Záleží ovšem na vašem denním nájezdu. Třeba by jste jezdil nakupovat 2x týdně na zhruba půl hodiny. Jiné nabíječky do výkonu 150kW pak jsou s cenama do 13Kč/kWh.

Jinak s těmi autami máte pravdu. Koupit starší dobré auto je spíše zázrak. Ostatně proto se taky prodávají, protože buď už vyžadují drahý servis, nebo jej brzo budou vyžadovat. Kolega v práci tak koupil jakéhosi výkonějšího Passata za 450 z Neměc a do půl roka dělal opravy na motoru za 150tis. Dvojté turbo, vstřiky hlavně. :)

hodnocení

A abych mohl nabíjet, nebo získal lepší cenu tak se musím registrovat u každého poskytovatele zvlášť? Fakt v tomhle nemám přehled, vím, že u Kauflandu má ČEZ nabíječky, ale že jsou za 6 Kč jsem nevěděl. Už jen vím, že ty výhody pro elektromobily začínají upadat. Pamatuju si, že ještě před 4 rokama bylo nabíjení elektromobilů ve Vaňkovce zdarma, stačilo zadat email, už to není.

Asi by to zvládnout šlo i když asi kolikrát by to nějaký kompromis nebo diskomfort pro mě představovalo, nejsem ekolog, spíš mě láká ta technologie, Tesla jako auto se mi líbi, i když "trojka" co jsem se díval, tak má asi základní ledky jako čtverková ofce v základu, nemá matrixy, ale to by mi nevadilo.

Já se dívám i na videa od Horňáka tam fakt i auta za 800k jsou občas totální vraždy, nebo mají prostě vady...a mně by to před rokem ještě nenapadlo, bych si řekl, že když jdu kupovat auto za 800 tak musí být perfektní, není to tak. A zrovna u těch trojkových Oktávek v RS to je jak přes kopírák, i když to je auto za 600k, tak už je to xx majítel, každý to auto drží tak dva roky, jezdí s tím jak hovado, protože ví, že to za dva roky prodají a je jim to jedno.

Já mám auto 9 let, takže bych to potenciálně nový za 2-3 roky taky chtěl prodat, abych si vyzkoušel něco jinýho. I když pokud bude spolehlivý, tak už teď vím, že ho prodat chtít nebudu a jsou to jen řeči. Ale pokud ho teď koupím za 600 a za 2-3 roky bych ho prodal...tak za kolik ralně? 450 tisíc nebo ani to ne?

Také bydlím v bytě, ale v malé bytovce a v přízemí, takže možnost bude, ale už pul roku vyřizují tarif D27d a zítra čekám konečně montéra s chytrým elměrem. Jinak 700 metrů je sranda, nabijim u Kauflandu na AC za 5,90 tri a pul km daleko. DC mám i blíž ale za 13kc. A mně to zase nevadí, vemu psa a jdeme k Moravě venčit. Za dvě hodiny to dá 30% na tom pomalém nebo jdeme na nákup, takže vždy se dá dobít, kolik člověk potřebuje. Nabijim mezi cca 40-70% , takže je to bez problémů. DC je zbytečně drahé a i ta padesátka nabíjí velice rychle, protože člověk nepřijede prázdný a za dobu nákupu by měl v baterce zbytečně moc. Minulý týden jsem jel do Bratislavy a měl jsem 54% v baterii, cca 230-240km dohromady a tam mi to ukazovalo, že doma mi zbyte 11%. Jel jsem tam okolo superchargerů, tak jsem si lehce dobil necelých 7kwh, abych neměl baterii zbytečně moc vybitou po návratu. To trvalo sedm minut. S nabíjením problém není, spíše bych uvítal klasické 230V zásuvky, ale město o to u nás nemá zájem, nějak mi naznačili, že by to mohla být zbytečná investice :)
Jinak já mám registraci u všech třech Čez, Eon a Pře, všichni u nás jsou, ale kromě ČEZu jsem ostatní nepoužil. Občas v Brně supercharger, teď mají slevu za 8,80 takže dobrá cena a tuším jsou tam i nějaké Teplárny, ale cenu nevím a na Vaňkovce jsem také nenabijel. Ono každý má představu, že bude muset každý večer nabíjet, ale to není pravda, i když to záleží od nájezdu a použití. Ohledně těch Matrix světel, rok 21 už je má, možná se najde i 2020 konec roku, Tesla to zaváděla postupně, ale ani u těch starších modelů nesvítí ty světla o moc hůř.

Asi jsem poněkud staromódní, ale kupodivu mě nikdy nenapadlo se zabývat úvahami nad tím, jestli nemám v autě moc LPG nebo benzínu :) Žádná z lpg nádrží, co jsem po 10 letech měnil, nevypadala jakkoli poznamenaná nebo opotřebená provozem, vždycky se do nich vešlo pořád stejně, nezmenšily se, ani nenafoukly, dokonce ani s "očipovanou BMSkou" (ohnutým plovákem) :)

km

stir: "bydlím v bytě, ale v malé bytovce a v přízemí, takže možnost bude" a jak to bude vypadat? vyhodíte oknem prodlužovák a natáhnete k parkovacímu stání? děkuji

@jarin 4 roky jsem s EV bydlel v bytovce s nemožností nabíjet a taky žiju. Sice od baráku 800m jedna pomalá nabíječka a 500m od práce druhá, tak největší procento nabíjení probíhalo tam. Původně byla cena 5Kč/kWh, teď je tam 7Kč. U obchodu DC za 10Kč, původně byla první dva roky zadarmo, to taky pošetřilo dobrých pár set tisíc.
Teď k původnímu dotazu. Vykašlal bych se už na spalovací auto, kor pokud se jedná o něco výkonějšího, servisně a spotřebou jsou to opravdu vyhozené peníze a podíval bych se po nějaké 2021+ Tesle jak píše kolega výše.

Km - parkoviště je z boku bytovky čtyři metry ode zdi, tedy prodluzka nebude třeba. Stačí protáhnout kabel z bytu sklepem a venku zásuvku. Ale ano , mám i silnou prodlužku, člověk nikdy neví a v předním kufru nikomu nevadí. Je spousta bytovek, kde by se to dalo takhle realizovat, i kdyby si měl člověk někde přes trávník natáhnout deset dvacet metrů prodloužení. V noci je to jedno. A já doufám, že přijde doba i k nám, kdy se budou osazovat parkoviště běžnými zásuvkami. Už jsem dokonce i viděl obrubníky, které mají zásuvky v sobě. Oni to dojde i k nám, jen vždy se zpožděním, jako všechno ostatní. Takhle nebudu mít kwh za šest ale za čtyři Kč a časem ještě míň a při srandovní spotřebě jsou náklady na provoz nízké i teď.
hodnocení

Nevíte, jestli je nějaká půjčovna Tesel v Brně? Rád bych si ji půjčil na víkend a vyzkoušel si to v praxi.

V Brně si Teslu půjčíš přímo u Tesly. Nevím jestli na víkend, zkus se domluvit, ale novou trojku či nový ypsilon tam běžně půjčují. Stačí si na stránkách registrovat datum a čas, je to na pul hod. Když pujdete dva, uděláte si registraci po sobě a máte hodinu. Já jsem tam byl bez registrace a měli zrovna volné auto, tak též nebyl problém. Rozdíl mezi novou a starší je hlavně v hlučnosti, nová má dvojité skla, ale to už mají i modely starší trojky po refresh a odpružení podvozku. Potom se muzes s někým domluvit na Facebooku ve skupině, kde kdo pujcuje Tesly, ovšem za peníze.
Bery no jsi staromódní, protože když máš plnou baterku nefunguje rekuperace, tím pádem se už nemá kam elektřina ukládat a hlavně musíš používat brzdy. A když ti pak auto nerekuperuje, tak nebrzdí a člověk se muze lesknout. Ono to auto umí z kopce jezdit na zápornou spotřebu :)

 

hodnocení

0x
To snad není pravda!
Nevím proč @jarin měl hodinový rozhovor s majitelem týhle vochcávky. Dokáže mi někdo vysvětlit co na tomhle stojí 570 000 nebo na jakýkoliv jiný oktávce trojkový stejného ročníku?
auto.bazos.cz/...
Vždyť za tu samou cenu se dá koupit Alfa stelvio ze stejného roku výroby a s podobným nájezdem tečka A když se podíváte na fotky jak vypadá trojková ochcávka RS a jak vypadá Alfa stelvio tak musí být na první pohled jasné že to jsou úplně rozdílné auta. Nemluvě o velkém a krásně využitelným kufru Alfy a krásně interiéru. Navíc Alfa má docela spolehlivý automat.
Absolutně mi nejde do hlavy proč jsou ceny ochcábek tak šílený vůči tomu co to auto nabízí.
Design a užitný vlastnosti celkový u Alfy jsou úplně někde jinde.
Dávám to jenom jako příklad netvrdím že přesně musím jít tenhle motor A tenhle kus
auto.bazos.cz/...
Vyhnul bych se motoru benzín 2,0 l který občas trochu trpí na jízdy krátkými vzdálenostmi.
doplněno 03.06.25 06:46: Mimochodem když Alfu stelvio tak bych koupil něco vyrobeného od roku 2020, které jsou vychytané a hodně spolehlivé
Golf R/Octa RS/Alfa Spider - vybírám auto
Golf R/Octa RS/Alfa Spider - vybírám auto #2
Golf R/Octa RS/Alfa Spider - vybírám auto #3
hodnocení

Alfa už mě neláká, měl jsem půjčenou Giulii 2024 a motor s převodovka super, ale infotainment neskutečně pomalý a chaotický. Navíc servis už jako BMW. Ta Oktávka v RS má kompromisy, ale levnější servis a dokáže to servisovat každý. Ale ty ceny jsou úlet. RS v manuálu a typek za to chce 690k, za to uz jde sehnat čtverka RS sauto.cz/...

Ale mně ty tvý Oktavky rs zezadu přijdou jak auta za 100 tisíc a dyzajnově z minulyho tisíciletí.
Otázka -jaky rok výroby Giulie to byl, byl tam otočný ovladač nebo dotykový?
Golf R/Octa RS/Alfa Spider - vybírám auto #4

 

hodnocení

No, ta co jsem měl půjčenou na dýl, protože jsem předstíral zájem o koupi, tak to bylo konkrétně tohle auto:
sauto.cz/...

Předtím jsem měl krátkou testovací jízdu taky s 2024, to byl ale benzin 2.0 206 kw. Trochu jsem se svezl, že borec řval, že nejsme na okruhu a jel jsem za 15/100. To tak Ofce je úspornější. Ale hlavně ta nafta 154 kw, co jsem měl půjčenou v únoru tak ta tahala odspodu od dost líp, jela fakt krásně, řadilo to krásně. Ale ten infotainment je dost pomalý, chaotický, hruza. Ale je fajn, že třeba co se týče asistentů tak jdou vypnout jedním tlačítkem u páčky blinkru, to se mi líbi.

Jako Giulie mě napadla, ale šel bych do nějaké kolem 500 tisíc a ze sentimentu, že tohle je nejspíš skutečně poslední opravdová masově vyráběna Alfa Romeo. Zbytek je přebalenej Peuegot a jestli vydají 33 Stradale tak je to hezký, ale to je auto pro vyvolený.

@jarin
Co to bylo přesně za motor těch 154 kW co si tak chválíš?
Ať se dívám jak se dívám, tak mám furt pocit že ty oktávky který chceš, tak zezadu vypadají jako auta v hodnotě nanejvýš 150 000 Kč. Borec designér to tenkrát zachránil aspoň tím že vepředu rozdělil světlomety a posunul oktávku trochu dál.
hodnocení

Tak čtverková Oktávka se mi líbí víc, ty zadní zvědla jsou takový tenký, agresivní a i ten interiér vypadá pěkně. Interiér trojkové oktávky je jako facelift té dvojkové, co si budeme. Ale u té čtverky mě trochu děsí ten infotainment i když praktickou zkušenost s ním nemám a prý ty auta mají fakt špatnou antikorozní ochranu. Ale čtverku bych si mohl dovolit tak 1.5 TSI ve Style když dobře.

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, asi to nebude chtít slyšet, ale cokoliv z nadpisu bude na 95-99℅ šrot, jelikož právě toto si vybírá 99℅ mladých řidičů. *hi*
Nalézt kus, který nebude vylítaný bude zázrak. Jinak o Alfě se říká, více v servisu, nežli na, silnici.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]