Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nová autobaterie se sama vybije

Od: jr odpovědí: 24 změna:
Jakým způsobem mám zjistit, proč se mi nová(2 měsíce) baterie v Octavii 1 sama během cca 2-3 dnů vybije? Nemůžu si dovolit zaplatit tisíce v servisu,tak bych chtěl poradit, zda a jak v domácích podmínkách můžu zjistit ,co baterku vybíjí. Děkuji JR.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bln
hodnocení

5x
Mate multimetr? Změřit nejprve proud na polu baterky, mel by být v řádu miliamper a poté vyndavat pojistky a v které naměříte nápadně vyšší proud než v ostatních tak tam bude problém.

 

hodnocení

3x

Nejčastější je opravdu závada originální rádio a pak powermanagment, což je jednotka co po CANbusu řídí usínání řídících jednotek... A některá jednotka prostě neusne... U rádia byť funkčního jsem u OII svého bratra zjistil trvalý odběr cca 1A a potom další cca 200mA kdy jednotka něco neusla... A nezjistil sem co by to mohlo být... Obecně odstavení odběru počítej tak do 20 minut od vypnutí... Je to v takovém případě běh na dlouhou trať...

bear

Origo rádia řady MS od Grundigu a pak Symphony až po DX u Octavie 1 na špatný odběr nikdy netrpěla a to mi jich prošlo pod rukou několik desítek.

Spíš montáž noname rádií a přehození 4 a 7 v ISO konektorech mimo originál pinout.

O1 má komunikaci s rádiem pouze po K-line

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Voltmetrem na baterii změř při volnoběhu napětí na baterii měl bys naměřit 13,8 až 14,3 voltú pokud naměříš mín nedobíjíš a musí se hledat proč
Pokud tam napětí bude tak vypneš motor odpojíš mínus baterie a mezi svorku baterie a kontakt baterie zapojíš ampermetr s rozsahem aspoň 10 ampér ideálně 20 ampér pak zavřeš dveře zacvakneš zamek kapoty pokud tam máš mikrospínač a zamkneš auto
A na ampérmetru sleduješ odběr je třeba počkat 3 až 5 minut než usnou jednotky
Odběr z baterie ideálně 20 miliampér max 30 miliampér
Pokud je víc je problém
Většinou pamět neorigo autorádia nebo rúzné dodělávky např kunoplašič nebo i zapojení plynu pokud na něj auto jezdí tak jeho řj dokáže brát víc než je třeba

 

hodnocení

2x
Upřesnil bych uváděné způsoby měření klidového odběru. Rozsahem 10 nebo 20A se zjistí prd, respektive jen orientačně proudy v řádu stovek mA a více. To se se stejnou přesnosti měří bez odpojování kleštakem.
Připojení odpojeného pólů ke svorce přes měřák v rozsahu 200mA ho zase odpraskne.
Takže - u otevřené kapoty zacvaknout zámek, auto zamknout a pár desitek minut pockat. Jen povolit a nesundavat jednu ze svorek, připraveným multimetrem v rozsahu 200mA si propojit zatím ještě stále se dotýkající svorku a pól a takto za stálého kontaktu hrotů multimetru pól opatrně odpojit a koukat na displej. Hlavně obvod ani na zlomek vteřiny neprerusit a pokud už se přeruší, nikdy nespojit zpátky pres multimetr, byl by to jeho konec.

 

hodnocení

0x
Za 3 dny při ježdění, nebo za 3 stání? Pokud při ježdění, tak auto pravděpodobně nedobíjí. Ale siudě podle stylu dotazu, vás servis nemine.
jrocarekkgmai
Za 3 dny stání...
Takže vám něco v autě bere cca 10 Watt (pokud se tedy bavíme o plně nabyté baterii cca 60 Ah. Nejlépe samozřejmě měřit (multimetr koupíte už od nějakých 120 Kč, i když nic moc). Ale 10 W už je nezanedmatelný výkon, který způsobí, že něco bude vlažné, třeba autorádio. Nebo úplně horké, např. žárovka. Tu byste měl potmě vydět (kufr, vnitřní osvětlení, kastlík..)

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, často to bývá třeba "zaseknuté" světlo v kufru, autorádio, nebo prostě malý zkrat.

Jaký je rozdíl mezi "malým" a "velkým" zkratem? *haha*

pavlik
Něco jako trochu těhotná no *smich*
trtr
Asi tak, sranda musí být. *smich*

 

hodnocení

0x

Skúste odpojiť alternátor na tie dni a uvidíte,či chyba nie je vňom.


doplněno 11.05.25 22:58:

To naštartovanie chápem,to škrtnutie kovovým niečim akosi nie.

Při takový řadě se ovšem nesmí zapomenout poznamenat drobnost k bezpečnosti - neskrtnout si klíčem, ani kabelem o nic kovového okolo ! A pak ještě se nezapomenout a nenastartovat (nebo někdo z rodiny) bez připojení altiku, kvůli diodám).
bear

Proto se proud měří na mínusu. Ne na plusu z bezpečnosti ;)

@slavco31... Akumulátor je mínusem ukostřen o karoserii. Když začne odpojovat nejprve plus dlouhým kovovým klíčem, tak jednou stranou bude na matičce svorky plusu a druhým koncem může ťuknout o karoserii nebo o ukostřený motor či jeho potrubí a baterce uzavře přes karoserii obvod z mínusem a udělá tvrdej zkrat, kdy baterka dodá i 600A ve zkratu.

Proto se nejprve soustava odkostřuje a ukostřuje nakonec, když se aku mění nebo odpojuje.

Ja tu vravím o odpojení alternátora nie o odpájaní batérie. Pre skúšku aj tak musí odpojiť a znova zapojiť batériu. Šikovný to odpojí hociako, nešikovný spravý skrat.

Právě manipulace s plusovym kablem a matkou ho držící je u alternátoru daleko rizikovější, než u baterky, o to tady jde. Všude okolo ukostřeny kov. Lépe odpojit kabel na opačným konci, u baterky, pokud vede tam (a ne na startér).
bear

To záleží vždy na autě, co má baterka kolem sebe a jak je proveden baterkový box nebo jen podstavec. To není o šikovnosti. I šikovný člověk může udělat mimo tento postup zkrat, když kolem baterky nemá místo a vše je v motorovém prosotru narvané vedle sebe a z kovu.

 

skodayeti
hodnocení

0x

Přidám se s dotazem, zda někdo neřešil stejnou věc. Škoda Yeti 2013 rok výroby, všechny hodnoty v klidovém stavu

V odemčeném stavu bere 30-40-50 mA, pořád se to točí ve smyčce

V zamknutém stavu s továrním alarmem 50-60-70 mA a tak pořád dokola

Když vytáhnu pojistku od alarmu a zamknu, tak skáče odběr zase 30-40-50-30-40-50 asi po sekundě

Ale nezávisle na odemknutí/zamknutí to někdy skočí na 120 mA. Pozoroval jsem to jen půl dne, možná je ten odběr větší, protože po týdnu nenastartuju

V servisu jsem byl na výměnu náplní, tak na to koukli, ale na nic nepřišli, navrhli výměnu regulátoru, tak nevím, vypadá to na opravu stylem pokus omyl, napadá vás něco?

bear

Zámky dveří v bloku hodnot fungují, jak mají? Nebudí nahodile některé dveře BCM jednotku?

Rádio je origo RNS? Zkoušeli jste to i s odpojeným quadlockem od něj?

U 2.gen blbne občas CAN GATEWAY jednotka.

 

skodayeti

bear - rádio je swing s AUX modulem v loketní opěrce a bez přípravy na telefon, je to Yeti ještě před fejsliftem, 1. generace, tuším výbava Elegance, TDi 103 kW DSG

Vše je original z fabriky. Ale co jsem si všiml, tak v pojistkové skříni (vlevo od volantu) je na krytce plánek a tam rádio označené na pozici 13, ale ta je prázdná. Rádio je zapojené (už nevím pozici), ale prostě na zásuvku. Ta je napájena trvale tak asi aby šlo zapnout i při vypnutém zapalování, nevím. Každopádně u něj jsem nic nezaznamenal, ani při uspaném autě vytáhnout pojistku, vložit pojistku, nic.

S těmi zámky dveří jak je to myšleno? zdají se mi v pořádku, vše svítí jak má a zhasíná ja má..

bear

Tak rádio asi bude origo, když je to Elegance. Pozice na pojistku se mohla změnit. Yeti tuším má pojistkovku z Octavie II, kde třeba je stejná legenda pojistek. Těžko říct. Musel bych to vidět.

2. generace jsem myslel obecně (Octavia 2, Superb 2, Fabia 2, Yeti).

Šel bych po tom CAN gateway a dveřní zámky si zobraz v diagnostice v bloku hodnot a zkoušej zavírat a otvírat. Stejně tak načti DTC chyby, zda jsou u těch dveří.

Nestačí jen čumět, zda reaguje světlo v interiéru. U sporadické závady by jsi to nerozeznal.

bear

S jakým indexem máš gateway?

př.: 1K0 907 530 xx <-

skodayeti

dostanu se k tomu až večer, zatím díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]