Nejste přihlášen/a.
Mann filtr ... 218kč
Olej Mobil ESP 5W30 C3... 4l... 910kč
Těsnící kroužek... cca 50kč
1178kč
Práce 700kč
Dopravné materiálu 200kč
další položky...
Asi bych byl vpoho za 3000kč. Jinak bych se s tím jako autotronik nebabral a nevzal bych to. Ale pokud se tím někdo živý jako mechanik nebo jako pneuservisák...
Taky bych měnil sám, ale pro spoustu lidí i neznalých mechaniků lam je problém výpustní šroub.
Těsnící podložka je totiž trubka ve tvaru prstenu a utažení je do 15nM!
Velkou ráčnou není problém udělat 20 - 30nM, těsnící kroužek se rozpadne a další utažení velmi snadno strhne závity hliníkové vany a škody jsou veliké.
I na takové O2 nebo i O1 s motory třeba 1.8T s hliníkovou vanou skoro každej nadrbe závity výpustní zátky.
Takže pro lamy to fakt není.
@asd1: Povolovací moment vůbec nemusí korespondovat s utahovacím, umí se to na kole zatáhnout samo. Na sharanu jsem sám kola na jaře utahoval momenťákem a v létě jsem pak to kolo bez té trubky nesundal, zničil jsem nejdříve dva klíče (byť laciné).
A nevěřím, že nekdo někde dělá výpušťák utahovačkou, nemělo by to logiku.
Kolové šrouby, když si nikdo nemaže závity, tak přireznou. Přitom stačí stříknout měděnou pastu a za celou dobu se nic nepovolí samo od sebe, jak spousta lidem straší tyto názory.
A jaká je to výhoda, když pak povoluješ spoje náprav, těhlic, čepů,... Žádný nahřívaní, žádný stržení závitů, žádný upadnutý hlavy šroubů při ukroucení, atd...
100% je blábol. Utahuju momeňtákem na 120nM a klíčem z poviné výbavy vždy povolím rukama a na klíč neskáču. Kdybych to utáhnul dle tebe na 240nM, tak nemám šanci.
Navíc spousta laiků něco podobného dělá poprvé a při výměně rezervního kola klíč pro jistotu poskáčou, protože se bojí, že to utáhli málo. A nemají cit na utahování, protože za svůj život utáhli tak maximálně šrouby na poličce z IKEA. Stejně jako moje první vaření, když se to překořenil, jak se to v průběhu začalo rozpouštět do polívky.
Prectete si poradne co pisu, nerikam, ze to utahnete na dvojnasobek momentu. Moment bude v obou pripadech stejny ale protoze je v zavitech jine treni (suchy/namazany zavit) tak osova sila ve sroubu bude pri namazenam zavitu podstatne vyssi.
Tady si to muzete vyuzkouset: mechanicalc.com/...
Zadejte si tam prumer a stoupani sroubu, utahovaci moment a mente koeficient treni v zavitech. A uvidite jak se vam bude menit osova sila pri stejnem momentu.
Šrouby jsou minimálně s pevností 10.9
Těm je fuk, zda to někdo dorve na krev či dotáhne na moment. Zrovna tohle je dost předimenzované k vůli bezpečnosti.
Jinak by se bezproblému dalo jezdit i se šrouby 8.8
Takovej Citroen Saxo má dokonce do nějakého roku výroby dokonce jen 3 ks na kolo. Dnes je standard 5ks.
aktuální zkušenost Octavie 2 / 1.6mpi BSE, olej + filtry:
olejový filtr: 227 Kč
vzduchový: 564 Kč
pylový: 394 Kč
olej total Quartz 9000 5W-40: 1180 Kč
spotřebák atd.: 280 Kč
celkem materiál: 2645 Kč
výměna oleje a filtru: 270 Kč
výměna filtru vzduchu: 210 Kč
výměna pylového filtru: 210 Kč
celkem práce 690 Kč
CELKEM: 3 335 Kč
krajské město, neautorizovaný servis
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.