Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis olej

Od: tobik odpovědí: 27 změna:
Dobrý den, kolik je podle vás fér cena za výměnu oleje a ol.filtru. OCTAVIA 3 2.0 TDI. V neautorizovaném servisu. Diky

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

Mann filtr ... 218kč

Olej Mobil ESP 5W30 C3... 4l... 910kč

Těsnící kroužek... cca 50kč

1178kč

Práce 700kč

Dopravné materiálu 200kč

další položky...

Asi bych byl vpoho za 3000kč. Jinak bych se s tím jako autotronik nebabral a nevzal bych to. Ale pokud se tím někdo živý jako mechanik nebo jako pneuservisák...

asd1
Ol.f.Mann 170,- atd.
Spíš max 2k..
Měnil byc sám, nic na tom neni a je jistota co a jak se tam opravdu nalilo...
bear

Taky bych měnil sám, ale pro spoustu lidí i neznalých mechaniků lam je problém výpustní šroub.

Těsnící podložka je totiž trubka ve tvaru prstenu a utažení je do 15nM!

Velkou ráčnou není problém udělat 20 - 30nM, těsnící kroužek se rozpadne a další utažení velmi snadno strhne závity hliníkové vany a škody jsou veliké.

I na takové O2 nebo i O1 s motory třeba 1.8T s hliníkovou vanou skoro každej nadrbe závity výpustní zátky.

Takže pro lamy to fakt není.

asd1
Strzeny závity potkávám po servisech, tam se borci s utahovacim momentem vubec neserou... laik si to ohlida spis.. a jestli ne tak to je jeho blbost.
bear

Ty novější ḱody motorů pro O3 mají vany dokonce z plastu.

asd1
Tak ono škoda = kvalita nikdy moc neplatilo... platí spis = lacina vyroba kdy se setri výrobní náklady úplně na doraz, a podle toho to vypadá...
bear

a podle toho to vypadá... ovšem skoro všude. I u Fiatu.

asd1
Jj, šetří se všude.. a místo jednoduchých aut se vyrábí složitosti plný zbytečných kokotin. Jak smartphone, pár let a je to na výměnu,oprava se nevyplatí... pokrok si predstavuju úplně jinak.
bear

*zdravi*

Ona i manuální zručnost většiny populace v ČR je na totálním úpadku.

To asd1: V servisech rádi používají pneumatický utahovák, ale moment moc neřeší. Zarachtá to a nazdar. Rozumný člověk ví, že utahuje hliník, a že je to vlastně jen špunt a není důvod to utahovat moc fest.
Proto ani nedávám měnit kola do servisu. Jednak zvedají auto za prahy, což je děs, druhak kola utáhnou řechačkou tak, že by to pak člověk měl povolovat pomalu metrovou ráčnou. :-/
asd1
Kdyby metrovou.. uz jsem po servisu kola povoloval skakanim po dvoumetrovy trubce.. utazeny tak na 500 Nm a to neprehanim.. Zvednutí mimo místa pro to určený taky, ohly prahy který pak reznou.. (a to shnily fakt nebyly)
Na tyhle případy si nemůžu vynachválit řehtačku Yato za asi 14 stovek s uvedeným momentem 1560Nm. Číslo sice určitě přehnaný, ale zatím povolila všechno. A na utahování má 3 stupně, prostřední když se nechá jen klepnout je na utažení tak akorát.
Jinak než samotná dlouhá tyč se mi osvědčil křížovej klíč, na jednom konci páčit, druhý podepřít třeba panenkou a do třetího se pak dá ještě "ťukat".

@asd1: Povolovací moment vůbec nemusí korespondovat s utahovacím, umí se to na kole zatáhnout samo. Na sharanu jsem sám kola na jaře utahoval momenťákem a v létě jsem pak to kolo bez té trubky nesundal, zničil jsem nejdříve dva klíče (byť laciné).

A nevěřím, že nekdo někde dělá výpušťák utahovačkou, nemělo by to logiku.

bear

Kolové šrouby, když si nikdo nemaže závity, tak přireznou. Přitom stačí stříknout měděnou pastu a za celou dobu se nic nepovolí samo od sebe, jak spousta lidem straší tyto názory.

runner2
Bear, tak nevím, šrouby jsem nikdy na autech nemazal. Pouze očistím ocel. kartáčem když je třeba a s přireznutím jsem nikdy problém neměl.
Jen pro zajímavost u namazaného závitu můžete vytvořit až o 100% vyšší přepětí než když je závit suchý - při stejném utahovacim momentu.
Za co to ti xxx zvedají je vidět prakticky na všech O1. Mají promáčklé prahy cca 40 od začátku za předním kolem.
bear

A jaká je to výhoda, když pak povoluješ spoje náprav, těhlic, čepů,... Žádný nahřívaní, žádný stržení závitů, žádný upadnutý hlavy šroubů při ukroucení, atd...

100% je blábol. Utahuju momeňtákem na 120nM a klíčem z poviné výbavy vždy povolím rukama a na klíč neskáču. Kdybych to utáhnul dle tebe na 240nM, tak nemám šanci.

Navíc spousta laiků něco podobného dělá poprvé a při výměně rezervního kola klíč pro jistotu poskáčou, protože se bojí, že to utáhli málo. A nemají cit na utahování, protože za svůj život utáhli tak maximálně šrouby na poličce z IKEA. Stejně jako moje první vaření, když se to překořenil, jak se to v průběhu začalo rozpouštět do polívky. *smich*

runner2

Prectete si poradne co pisu, nerikam, ze to utahnete na dvojnasobek momentu. Moment bude v obou pripadech stejny ale protoze je v zavitech jine treni (suchy/namazany zavit) tak osova sila ve sroubu bude pri namazenam zavitu podstatne vyssi.

Tady si to muzete vyuzkouset: mechanicalc.com/...

Zadejte si tam prumer a stoupani sroubu, utahovaci moment a mente koeficient treni v zavitech. A uvidite jak se vam bude menit osova sila pri stejnem momentu.

Runner 2..Teorie a tabulky jsou jedna věc a praxe druhá..Bear má pravdu..Auto není stroj,který pracuje v suché hale! Namazání šroubovým spojům nijak neškodí,naopak..! Kola se mi nikdy nepovolila-a to mažu jak blázen..Veškeré spoje na podvozku by zkušený člověk namazal..ptž ví dobře, co ho čeká, když to nenamaže..To už může být vše rovnou přivařeno napevno..
Musím trochu oponovat, jedinkrát jsem ua ity namazal vazelínou, utáhnul s citem jako vždycky a po půl roce nebyly k povolení. Takže mažu jen kónusy a kosek závitu,co prochází diskem(ideálně měděnkou), aby mastnota hloubs jen navzlinala, tohle mám vyzkoušené.
runner2
Doutnaku já netvrdím, že se Vám šrouby uvolní nebo se spoj poškodí, když budete mazat. Napsal jsem jen, že mazáním dost zásadně můžete změnit přepětí šroubového spoje oproti tomu jak jej deklaruje výrobce.
bear

Šrouby jsou minimálně s pevností 10.9

Těm je fuk, zda to někdo dorve na krev či dotáhne na moment. Zrovna tohle je dost předimenzované k vůli bezpečnosti.

Jinak by se bezproblému dalo jezdit i se šrouby 8.8

Takovej Citroen Saxo má dokonce do nějakého roku výroby dokonce jen 3 ks na kolo. Dnes je standard 5ks.

Kolové šrouby se nemažou. @runner2 má pravdu.

 

bear

Kolové šrouby se nemažou. Po nich se skáče s 2m pákou na dovolené v 1:00 ráno 200km od domova.*smich*

To nic není, výživnější je ve 3 v noci u moře prasklá skříň termostatu a další den po výměně o 3 kilaky dál v bouřce na hlavní třídě urvany táhlo řazení s možností zařadit jen 3 a 4, krásná práce to provizorně opravovat drcpáskou zespoda vleže v louži:) Zato musím zaklepat, že s defektem jsem zatím vždycky kus dojel a k opravě stačil knot. Akorát jednou, naštěstí kus od domova, prasknul kord a celá guma se zdeformovala, tak jsem jí skoro vypustil a cca 20 kilaku opatrně dojel domů. Ale nesundaval jsem kolo na cestě nikdy.

 

km
hodnocení

0x

aktuální zkušenost Octavie 2 / 1.6mpi BSE, olej + filtry:

olejový filtr: 227 Kč
vzduchový: 564 Kč
pylový: 394 Kč
olej total Quartz 9000 5W-40: 1180 Kč
spotřebák atd.: 280 Kč
celkem materiál: 2645 Kč

výměna oleje a filtru: 270 Kč
výměna filtru vzduchu: 210 Kč
výměna pylového filtru: 210 Kč
celkem práce 690 Kč

CELKEM: 3 335 Kč

krajské město, neautorizovaný servis

Octavia 1, "stejnej" motor, olej 10w-40 + filtr v domácích podmínkách něco do pětistovky. Vzduchový a kabinový vždycky jen vyfoukam a měním až po několika výměnách oleje, ty není potřeba měnit pokaždý (parkuju pod lípou, takže kabinový je úplně plný několikrát ročně).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]