Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zápach splodin v kabině v Octavia 2

Od: km odpovědí: 36 změna:

Dobrý den, pokud sedím v nastartovaném autě a nejedu, je do kabiny cítit zápach splodin. Může to poukazovat na nějakou závadu? Nebo je to normální? Např. na křižovatce se to nestává, asi jen když auto stojí na místě ještě déle. Děkuji.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

3x

Ne to opravdu normalni neni. Zavadou je obvykle nejaka netesnost ve vyfukovem systemu. Typuji vlnovec, ale nevim, jak ma zrovna O2 (navic nepisete motorizaci) reseny vyfuk...

km
omlouvam se, je to benzin 1.6 mpi

 

hodnocení

3x
Nechte nastartovaný motor a hadrou na konci pomalu ucpávejte výfuk. Musíte cítit silný protitlak a snahu motoru bránit se zhasnutí. Při úplném ucpání by měl motor schcípnout, ale jít tak daleko není nutné. Pokud výfuk netěsní (vlnovec, spoje, koroze..), tak ucpání výfuku moc velký vliv mít nebude a v místě netěsnosti to bude fučet. Pak vlézt pod auto, a tam už to místo. kudy to funí, ucítíte třeba dlaní.
km
Dekuji. Zkusim.
Ještě doplním, pokud je netěsnost až taková, že je to cítit v autě, s největší pravděpodobností bude místo úniku i viditelné, ocouzene, případně až vidět samotná netěsnost. Špatně se to může hledat akorát právě v tom vlnovci, který je schovaný v opletu, ale i tam bývají vidět takové černo/sedo/bílé zbarvení.
Další věc je, že zplodiny od "zdravého" auta skoro cítit nejsou, tak jestli v tomhle případě není problém ještě třeba s bohatostí směsi. Kontrolka motoru nesvítí?

Ano, i na vlnovci, kde samotná díra vidět nebývá, bude v nější punčocha v místě netěsnosti očouzená.

km
bery: motor se jevi v poradku, kontrolka nesviti. dekuji.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Pravděpodobně bude v háji vlnovec výfuku

 

hodnocení

2x
avatar stir
To ti dává auto najevo, abys netopil v zácpě na dálnici. Sice by se ti lépe usínalo, ale už by ses nevzbudil.
km
Tam nebyvam. :)
bear

Raději budu čichat zplodiny z výfuku nežli koukat na klesající dojezd, když budu v zácpě topit nebo chladit naplno klimou :-D.

Akorát u elektromobilu je to normální stav (dojezd -> klima) a u spalováku je to známka závady (výfuk) *smich*

No tak každý to máme jinak, někdo rád dýchá rakovinotvorné jedy, aby mohl vubec klimovat, někdo se rád dívá, jak mu klima nijak dojezd nesnižuje. Těch pár km ani na spotřebě nepoznám. A jak jsem v zimě používal předehřevu, v létě používám predchlazeni. Nechám tam psa, jede mu klima a je mu dobře. Kolik to sežere? Kwh za hodinu? 4kč. Směšné. Spalovák s Klímou 1,5 litru, to jsme řádově někde jinde. Navíc u obchoďáku ho běžet nenecháš, navíc se ti pes udusí a minimálně okolí bude nadávat, kdo tam smradí a hlučí.
bear

Já mám výfuky těsné. Mě do kabiny nic nesmrdí :-D

I auto máš vzduchotěsné? ;)
bear

To ne, ale výfuk čumí z nárazníku ven. Nejde pod auto.

Při ventilaci se vzduch do topení nasává z prostoru čelního skla. Nikoliv z motorového prostoru.

Vyfukuje se pak přes kufr chlopněmi pod zadním nárazníkem. Díky tomu je v kabině menší přetlak a díky odfuku vzadu jde teplo po celé kabině vozu. Takže u těsného výfuku není šance, že budu čichat zplodiny.

Jen, když budou prasklé svody na motoru. Pak může smrad pod kapotou prolínat do prostoru pod čelním sklem, kde topení nasává a čuchnu si.

Ale při těsném výfuku nikoliv. A těsný mám. I na emisích žádný 02.

To poznáš až budeš jezdit elektromobilem a pak si z nějakého důvodu sedneš do spalovaku. Pak ten smrad ucítíš. Stačí když někomu zastavíš, třeba dětem u školy, otevřením dveří se do kabiny podtlakem dostane víc škodlivin, který poté sebou odvážíš v kabině. Na tohleto jsou studie a je dokázané, že v autech ve městě je větší koncentrace než venku. Ten dým z výfuku nejde jen dozadu, jeho koncentrace je nejvyšší kolem celého auta, takže je úplně jedno kde ten výfuk je.
bear

A co když bude válka? Čistě teoreticky, když zavřou pumpy a dobíjecí stanice vypnou, tak spousta elektroaut bude v háji. Já si někde čepnu třeba z bouraného jiného a dojedu vždy kamkoliv.

Elektřinu v kanystru nepřeneseš.

Spalovák je prostě větší stabilita a jistota za všech okolností. Válka, hurikán, povodně,...

I brodit v hloubce je lepší se spalovákem nežli s elektrem, kdy ho tak akorát vyzkratuju.

Elektromobil je hezkej, ale musí fungovat infrastruktura. U spalováku jsem soběstačnej.

Nějaká vůně či lehký smrad je vedlejší, když bych musel 20km pěšky a nechat v autě vše včetně nákladu, protože na hrbu si to neponesu (za mimořádných událostí).

Z tohoto důvodu by mě zajímal pouze hybrid.

No u nás bylo tornádo a věř ze lidi měli jiné problémy než auta. Ta létala vzduchem, takže neodjel nikdo. Jinak kamos jednou utopil bavoraka v deseti cm vody. Vjel tam moc rychle, ten si nasál vodu a motor ko. Elektrické zvládne klidně pul metru, baterie je vzduchotěsná, nabíjet můžeš v dešti, sněžení a klidně i ze solárů, když na to přijde a nepůjde elektřina. To ale pak ani nenatankuješ.
bear

Tak na pumpě bez elektřiny nenatankuju, ale z kanystrů na černém trhu nebo z bouraček (aut okolo) natankuju bezproblému. Jak dlouho a jak velký solár bych musel mít, abych odjel do 10 minut? Petku přeliju za 2 minuty a odjedu klidně do lokality mimo bouřkový mrak či tornádo včas.

Třeba armáda z tohodle důvodu nikdy nebude mít elektromobily na delší přejezdy či jako přímou náhradu za malé dodávky a SUV. Leda nějaká speciální taktická vozítka, kde se bude preferovat tichost a skrytí před termokamerou.

007cz
Štíre lžeš jak Babiš, v 10 cm žádné auto neutopíš. Jak si představuješ vzduchotěsnou baterii? Pár jsem jich už rozdělal a složil. Vůbec nevíš co v tom autě je,jen si hraješ na odborníka moudry z youtube.
007
Štír si pořád nevšiml, že tady to není o autickach pro děti v měřítku, kde 10cm by zmizelo pod hladinou :)
Ale i ty děti žijou víc v realitě, aspoň ty moje už odstavily do rohu zahrady 2 elektrický terenaky a 2 čtyřkolky a vrhly se na přestavbu šlapací motokáry na dvoutakt z křovinořezu:)
Prej to dojede dál a hezky voní:)
bear

na dvoutakt z křovinořezu:)
Prej to dojede dál a hezky voní:)

Rebelové! *hej*

Vzduchotěsnou ve smyslu izolovanou proti vzdušné vlhkosti. Tak až budeš rozdělávat další, nezapomeň dát nový kryt s těsněním a poté odzkoušet tlakově zda dobře těsní.
bear

Nejlépe ponořit půl metru pod vodu.

Jo a měl jsi napsat, lžeš jako Fiala. Ten lže ráno, v poledne, večer, i v noci. Lže při každém otevření huby a lhal už před volbami!
007cz
Většina baterií je jen obyčejná plechová krabice s gumovým těsněním do které vedou mimo jiné hadice s chladící kapalinou. Pokud ji ponoříš, jak píše bear, tak za pár hodin ji máš plnou vody. Pak jsou baterie v kufru nebo pod zadní sedačkou, většinou u hybridu, kde je teplotní management řešen vzduchem z topení...vzdušná vlhkosti.
bear

IP67

bonnenbatteries.com/...

To je 30minut do hloubky 1m

IP68 je nepřetržité potopení a IP69 je horká wapka.

Takže vodotěsné asi jako hodinky od vietnamců nebo jak se říká dneska z číny. A číňan jak víme lže a napíše cokoliv. Klidně CE a pak řekne, že je to china export :-D

Pokud je otevřená baterie, musí se dát nový krycí plech s těsněním, následně se natlakuje a zjišťuje, zda těsní a je v pořádku i membrána. K tomu se používá superdrahý přístroj, takže kdejaký garážista to neudělá. Alespoň takhle to má BMW. Cca od hodiny

youtu.be/...
... až budou ty baterky opravovat garážisti, bude jízda za deště pěknej adrenalin :)
bear

Tak on by to byl adrenalin, kdyby to opravoval sám novinář Vaculík co jen rozumbraduje. Ale jak už si zve hosty, tak trošku stoupá věrohodnost. A laik to nerozpozná. Ten je unešen směsicí informací asi jako Trump, který s oblibou říká CLO a má to slovíčko nejraději.

Vaculíka beru s rezervou.

stir: co bude při poruše membránového ventilu case baterky? Auto se nerozjede? A nebo tam vesele pak nateče voda a pak se nerozjede?

007cz
Co mění nebo nemění při opravě je úplně jedno, řeč je tu o konstrukci ale s youtubovým teoretikem řeč naprosto zbytečná.
Tak Havrlik není žádný garážista. Dělá i3 už dlouho a rozumí tomu. A dlouho mu trvalo, aby dostal od bmw certifikát, takže teď může dělat i záruční servis. A Vaculík tomu rozumí daleko více než autoforum;)
Jinak voda se do baterky nedostane, nemá jak. Jak jinak by se jezdilo v dešti. Tam jde o vzdušnou vlhkost, může způsobit korozi na katodě.

 

007cz
Použiji yt,tomu se věří.

youtu.be/...

 

007cz
hodnocení

2x
Pokud smrdí do kabiny a na zvukovém projevu není znát problém s vyfukem budou prasklé svody, na motoru.

 

km
08.05.25 12:31
hodnocení

* zplodin

 

km
hodnocení

děkuji všem, byly špatné oba vlnovce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]