Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Systém start stop

Od: slavo® odpovědí: 12 změna:

Neustále čtu, že na to téměř každý nadává.

Trvale se to dá vypnout přes diagnostiku ( i když údajně to přes tu diagnostiku někdy náhodně nefunguje - např u koncerových aut škoda ) a nebo odpojením malého kablíku od záporného pólu akumulátoru.

Ale zajímá mě, jestli to odpojení kablíku by vadilo na STK?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ano S/S systém je totální ekoterorismus bez jakéhokoliv pozitivního významu . Já to řeším manuálně- prostě to patří do ,,startovního checklistu´´ zapnout pásy, nastartovat, vypnout debilní asistenty , blinkr a jede se . Naštěstí to mám u služebáků formou fyzického tlačítka krásně přístupného, u výběru nového soukromého auta jsem i tohle zohlednil, aby nebylo nutné prohrabávat se několika úrovněmi šiblého infotaimentu, než ten krám člověk vypne. Takže jsem vybral auto, kde se to vypína opět čudlem hned vedle šaltrpáky. Ale slyšel jsem, že koncernovky to umí odpojit právě tím kablíkem, takže proč ne. Na STK tuto fci nikdo nijak nezkoumá.

 

thetruth
hodnocení

0x

I kdyby na STK to odpojení kablíku vadilo, tak by na ten den šel vrátit, ne?

007cz
V ECU je zapsaná závada.
thetruth

Tak ale ta by šla smáznout nějakým obyč. BT ELM modulem, ne?

Kamarád takhle při nefunkčním egr ventilu (prasklé kolečko uvnitř) během průběhu "stk" stál venku vedle linky a telefonem přes bluetooth dokola mazal závadu, aby se po startu nerozsvitila kontrolka:)
thetruth

@bery: A jak to dělal při emisích? Tam mají napojenou vlastní diag.

Tam nijak, smazal při vjezdu a jen doufal, že nebudou startovat víckrát, aby se to nerozsvitilo při dalším startu, což pak při popojíždění na lince při samotný technický startujou několikrát :)
thetruth

@bery: Hmm, tak to byla adrenalinová technická *smich*

007cz
Smazat u většiny aut nejde, PM si musí ověřit funkčnost, ( nabíjení, stav baterie atd) to může podle auta trvat až 70 hodin, potom závadu smaže sám.

 

runner2
hodnocení

0x
Mám takto start stop vyřazený 8 let od nového auta. Ani na STK ani v servisu nikdy nebyl problém. Baterku mám stále původní a zatím nemám důvod ji měnit. Pokud by na STK nebo jinde problém vznikl, tak to na tu chvíli během mžiku připojím zpět.
Mám jedinou zkušenost z mercedesu z 2016, kde odpojení drátku od snímání proudu u mínusu nerozsvitilo žádnou chybu a baterce, která po prvních mrazikach 2x nenastartovala, prodloužila zivostnost vyřazením řízeného dobijeni ještě o rok a nebýt její výměny v rámci pravidelné návštěvy autorizaku, asi by sloužila ještě dýl.

 

hodnocení

0x
avatar michalbc

No tak než něco odpojovat, tak raději požít paměťový modul.

např.

burteq.com/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]