Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrzající spojkový pedál

Od: jarin® odpovědí: 33 změna:

Pěkný prvomájový den,

na Alfě mi po cca 20 km jízdy začne vrzat spojkový pedál, za studena, respektive když auto přes noc stojí tak se to neděje. Je jedno, jestli je venku teplo nebo zima, začalo to dělat v lednu. Pokud najedu kilometry a začne to vrzat, tak pak už to ten den vrže furt...je jedno, že to pár hodin mezi jízdama stojí.

Co by to mohlo způsobovat? Mě napadlo, že by to mohla dělat brzdová kapalina po ohřátí, myslím, že ten okruh je i pro spojku. Jinak ta spojka má najeto 18 tisíc km a začalo se to dít po 15 km.

Díky za tipy.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x
Vymen hlavní spojkovy válec (u pedalu)
hodnocení

Tam chybí prachovka, že. Muzu zkusit to vyčistit lihem a namazat vazelínou s grafitkou, neuškodím tomu? Měnit se mi to zatím nechce.

Vrzající spojkový pedál
Pokud tam něco někam zajíždí nebo prochází těsněním, obávám se, že grafitka bude fungovat jako brusná pasta.
U feldy vrzaly silonový futra uložení pedálu spojky a brzdy, pak se pedál už i zadrhával, pomohlo až rozebrat a ten nabobtnalej silon projet vrtákem.
asd1
Když mazat tak silikonovým olejem/vazelína.. ale tipuju že vrze uvnitř, tak nakonec beztak skončis u výměny..
hodnocení

Vyměnil jsem spojkový válec na převodovce, protože to šlo od něj. Vypadal jetě, manžeta byla off, takže to asi neuškodilo ale vrže to furt stejně po 30 km jízdy. A odvzdušnil jsem to.

Nahraj ten zvuk
Týpek třeba nenamazal mrkev převodovky, při ohřátí se trochu roztáhne, prostě trochu může drhnout vypínací ložisko když jezdí po mrkvi.
Mrkev vždy namazat tukem, speciálně pro to určeným, stačí malinko líznout celou mrkev. Tohle mazivo vydrží na mrkvi i v malinké vrstvě 10 let.
Dělá ho třeba SACHS
mechanik to podělal
hodnocení

Ok, mám video. Kdyžtak bych ho mohl poslat na maila. Tady vložit nejde. Jde ta mrkev nějak namazat bez toho aniž by musela převodovka dolů?

bobann
Převodovka musí dolů, práce skoro stejně jak při výměně spojky.
Ale já nevím, zda je zvuk tření ložiska s mrkví, je to domněnka
Tady si to pusť od 3:30 jasně je vidět pohyb ložiska po tyči (mrkvi)

bobann
Průser je, že ti zmrdi kurví Alfu, vzít tyč a rozsekat jim jejich smradlavý hlavy , už ne to s těmahle grazlama nebaví
hodnocení

No do toho se pouštět nebudu, snaha byla. Natrápil jsem se včera dost vyndáním toho starýho spojkovýho válce z uložení, protože to tam bylo celý zaoxidovaný, ta manžeta byla na sra*ku a ten pístek z toho vypadl, takže to zbytený nebylo, ale mrzí mě, že to úplně nevyřešilo můj problém a nejspíš to teda odflákl mechanik. Kdyby to nebyl debil, tak bych to "reklamoval" ale já s ním skončil...známe ho 20 let, otec u něj to auto servisoval od roku 2010 co ho koupil, já pak x let taky a v poslední době je to blb, ta spojka byla poslední věc co dělal a teď když jsem ho viděl v obchodě, tak jsem se mu vyhybal abych se s ním ani nemusel pozdravit. Prostě averze.

Tož otázka - bude to teď jenom vrzat a dát se s tím normálně jezdit? Nebo můžu po delší jízde zase očekávat, že mi tam nepůjdou dát kvalty? Abych věděl jak mám být rychlý s pořizováním jiného auta. Protože tady člověk opraví jednu věc a začně se sr*t druhá, má to 21 let, najeto 360k km, takže to tomu autu nevyčítám ale nemám na to sílu už, 8 let je dlouhá doba.

bobann
Pokud je to fakt zvuk kde jezdí ložisko po mrkvi hřídeli, jak je ve videu od 3:30, tak to nemá na funkci vliv a auto by fungovalo úplně v pohodě dalších několik let
Ale nevíme přesně jestli je to ono
hodnocení

Posílám zvukový záznam. Asi bude potřeba ho stáhnout do PC a přehrát tam. Je to iPhone formát. Toto je zvuk po zahřátí a ozývá se z pod kapoty, nejde od pedálu.


Nový záznam 4.m4a64.54 kB
hodnocení

Akorát doplním, že před jízdou se mi ten pedál zdal takovej mekkej gumovej, teď už je to o dost lepší. Je otázka, jestli si to sedlo, po těch 50 km jízdy od odvzdušnění a nebo jestli je to tím zahřátím.

bobann

spíš se mi zdá, že je to zvuk válce, buď pod pedálem, nebo něco jinýho. Nezdá se mi to jako kov na kov.

fakt nevím.

Ještě ujedeš nějaký kilometr a uvidíš

hodnocení

Je možný, že by to bylo špatně odvzdušněný? Dělal jsem to na 4 cykly. Jinak fakt nevim. Ale z pedálu se to neozývá. Jde to pod kapotou a když zavřu dveře tak je ten zvuk slyšet méně.

asd1

Gumovej pedál = vzduch - blbě odvzdušněný. Je třeba spešl grif. Zvuk jsem si nepouštěl. Pokud jsi neměnil válec u pedálu tak ho vymě%n, je to ravděpodobnější než mrkev..

 

hodnocení

0x
Při výměně spojky u Alfy 156 jsem měnil celou spojkovou sadu.i s hydroložsiskem a spojkový válec pod pedálem + různé nové hadičky k hydroložisku spojky. Mám klid.
Nemůžeš šetřit na servisu u auta.
Buď máš původní válec pod pedálem a to je špatně, nebo mít sice nový válec, ale zavdzušněný, takže jede na sucho. Teoreticky by se to stát nemělo,prakticky se to stat může
Tipuju starý válec, snaha ušetřit

 

hodnocení

Nevím jestli půjde vložit video, ale dnes mi přestaly jít řadit kvalty. Do cílové destinace jsem dojel ale zpátečku už jsem tam nedostal, takže zpátky už neodjel. Myslel jsem, že to vrže pod pedálem ale vrže to převodovky když se spojka sešlápne. Nevim, jestli je to ložisko nebo válec ale bohužel, dělal to můj mechanik a proč to nevyměnil to nevim. Stal se z něj debil a ta spojka je taky poslední věc co na tom autě dělal. Uz jezdím jinam. Popravdě to nemam ani chuť řešit i kdyz na tom ma čerstvou technickou.

bear

No, není lepší VAG (sorry bobane :-D)?

bear

Obecně. Jakoukoliv značku by měl opravovat jen člověk, který se v dané značce orientuje. Takový ten multiservisák je průser. A začíná to orvanými plasty interiéru, protože každá značka používá trošku jiné principy uchycení.

Pokud Alfu, tak jen člověka, který dělá jen Alfy.

asd1
Výměn válce, když to nepomůže tak nezbude než rozhodit spojku..
Nebo hned to uvidíš když to odvzdusnis a zmen8 se to.. nebo kouknes jaký má zdvih paka od valce (teď nevim jestli je zvenku)

bear-to víš, že každý model má nějaký slabiny a nějaký přednosti. Mě Alfa jezdí spolehlivě a to je jedna z prvních vyrobených, rok 1999, takže žádný vychytaný model, před 10 lety jsem si dával dohromady elektriku(auto bourané), od té doby elektrika slouží až na občasnou kontrolku airbagu parádně. Před 5 lety občas zlobil imobilizér. samo se to srovnalo.

@jarin

měl ti vyměnit nejen válec pod spojkou ale i pryžové hadice od pedálu spojky. Když se nemění kapalina, tak naleptává hadičky zevnitř, ucpávají se, kapalina netlačí na pomocný spojkový válec u převodovky, nebo na hydroložisko uvnitř převodovky, které se posouvá po mrkvi. Pak jde mizerně řadit, nebo vůbec nejde řadit.

PROČ DOPIČE NENAJDEŠ ALFASERVIS?

to co děláš je práce "SYSTÉM UKRAJINA"(tenhle výraz používají zahraniční manažeři na stavbách tady u nás v ČR)

tohleto jsou SUPER PROFÍCI Italmotori s.r.o. Sice jsou z Prahy, ale to auto jsi jim tam měl hodit už před 2 roky, těch cca 30 tisíc Kč by ti udělali dost věcí na autě. A měl bys na několik let pokoj.

Navíc kvalitně servisovaný auto pak i snadno prodáš, nechal bys to servisovat na faktury, faktury bys nafotil případně do inzerátu při prodeji.

Ty se snažíš hledat furt nějaký pičuspatlaly.

Jestli nemáš Alfu dost shnilou, tak se vyplatí na autě nešetřit i když velká nevýhoda je u 147 na dnešek mizerná bezpečnost, slabý skelet karoserie.

Nebo bych ti to dal dohromady tehdy já. Auto tu řešíš často.

bear

@boban... správně zodpovězeno *palec2*

Bear
A jsme zase u toho - kvalitní práce něco stojí. Ale v součtu na tom zákazník nakonec vydělá
asd1
To není ani tak o ceně, ale o tom jestli mechanik umí a chce dělat poctivou práci, nebo to je lama a chce snadný prachy.
Bohužel 90% je to druhý, a to jsem jeste optimista...
hodnocení

Tak se to podařilo částečně odvzdusnit aby se s tím dalo dojet dom, ale pedál je furt mekkej a vrže. Kolik může stát výměna toho válce. Ten jako takový stojí pár stovek. Nechce se mi do toho moc sypat love. Protože v půlce prahu na me vylezlo další prekvapko. Vypadá to durch. A to jsem tam kokot ještě před 3 týdny dělal olej a filtry.

Vrzající spojkový pedál #2
Vrzající spojkový pedál #3
bear

Nechce se mi do toho moc sypat love.

Takto práh hnije cc 3 roky

Dej to na vrakáč a kup si kolo. Auto je vždy podmíněno údržbou a servisem. Asi to není nic pro tebe.

hodnocení

Tak do toho už jsem nasypal víc než dost peněz. Spojka, tlumiče, ramena. Myslim, ze jsem do toho nasypal vic než si zasloužilo ale opravovat prahy se mi fakt nechtělo. Potom co jsem viděl, jak otec nechával převařovat Prahy na 159 a vydrželo to 6 měsíců než to začalo kvést kolem dokola.

 

bear

Jo, kastle je základ a karosařina je o umění lidí. Přesně jak ti psal asd1. Na taková auta už musíš mít vyhlídnuté konkrétní lidi, kteří umí. Né to strčit do prvního servisu a hotovo. To je velká pravděpodobnost, že vyhodíš prachy oknem a práce bude odflinknutá.

Taková je realita.

U karosařiny to platí dvojnásob.

Proto při výběru dalšího auta doporučuji zohlednit korozi. Motor se dá vyměnit klidně celej, ale vařit kastli,... to je konec.

 

007cz
hodnocení

0x
Vrže ti to tady,žádná mrkev.
Vrzající spojkový pedál #4
bobann

dobrá poznámka, to je taky možný, ale nepřijde mi to jako zvuk kov o kov

 

hodnocení

0x

Helej Jarine, stejně pokud budeš mít Alfu ještě 2 roky, ten válec pod pedálem se vypaltí vyměnit tak jako tak

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]