Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Strvačník dvouhmota

Od: kecachep® odpovědí: 16 změna:
Volkswagen Tiguan 1,4 TSi rok výroby 2010. Chrastí setrvačník dvouhmota ,mohu vyměnit za jedno hmotu?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

Ty rázy bude pak pochytávat motor na rozvodech a převodovka. Odpružení na lamele při jednohmotě bude spíše nedostatečné.

Taky je otázkou, zda v druhovýrobě ji někdo nabízí.

 

hodnocení

Na internetu jsem našel více výrobců co jednohmotu na tuto vozidlo nabízí například i Auto Kelly to má v nabídce, prý by to nemělo vadit
bear

Jestli jezdíš v klidu a umíš s citem ovládat spojku dle situací, tak to asi pohon přežije. Jinak výrazně zkrátíš všemu životnost. Ta dvouhmota totiž dost odpouští i začínajícím řidičům co šlapou pedály jak zelí.

asd1

Dvouhmota tlumí hlavně torzní kmity mezi setrvákem a klikou, cit řidiče pro spojku na tulmení kmitů má vliv minimální. Nejde o škubnutí při puštění spojky, ale o miliardy kmitů od každýho výbuchu ve válci a únavové lomy kliky/ ojnic/ pístů. Mlže to být OK ale nemusí a ušetřených pár tisíc za dvouhmotu může znamenat za pár let díru v bloku a shánět nový motor...

 

hodnocení

Je mi 65, mám najeto skoro milion na všech možných vozidlech včetně náklaďáků bez synchronů tak si myslím že bych to mohl zvládnout. Otáčkoměr beru jako doplněk ,jezdím podle sluchu
bear

http://www.youtube.com/shorts/NAqS3kg2-y0?feature=share Potom bych se toho nebál. Žádný zrychlený rozjezdy a závodění a bude to OK.

Sluch je důležitej viz. případ zde v odkazu. Hodně šťastných km bez nehod :)

https://www.youtube.com/shorts/NAqS3kg2-y0?feature=share

 

hodnocení

Německy umím ,odkaz je super, ten chlap musí být fakt úplně hluchej jinak díky za odpověď, půjdu do toho

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na slabším (66kW) 1,6HDi 16V máme taky jedno místo dvouhmoty . Najeto bez problémů týkajících se spojky či přenosu výkonu od motoru na kola od té doby přes 60tkm! Jak mi sdělil mechanik specialista na PSA-u některých motorů bez problémů i jiných to nelze. Tyto motory (9HX) byly i z výroby jak s dvouhmotou tak i s obyč.! Nevím jak je to u Vašeho motoru!

bear

VAG rád převodovky pak poddimenzovával, když se dvouhmota chová jako když padá cihla do peřiny. Takže záleží pak na řidiči.

Hlavně i to propružení na dvouhmotě šetřilo závěsy motoru v kastli. Ale ty jsou asi pořád stejné. Celý agregát je i díky dvouhmotě lépe odhlučněn.

Vždy je to risk, ale se slušným řidičem se to snese dle mě.

 

hodnocení

Myslím si že benzín to zvládne v pohodě. Diesel je podle mě mnohem horší na rázy do převodovky
bear

To je, proto i alternátory mají volnoběžky, aby zpětné rázy proklouzly a neutrhla se kotva na těch 120 - 140A verzích, kde je kotva už dost velká.

hodnocení

Tak včera jsem vyměnil za jednohmotu-setrvák byl vyklepanej ,už by moc nevydržel.Opravný set (setrvák,přítlačák lamela,ložisko).Materiál 10 800 Kč,práce 3000 Kč.
Šlape perfektně,dvouhmota vůbec nechybí.Nebojte se toho

 

 

hodnocení

0x
Jestli je Tiguan v pěkným stavu a ne na dojezd, nevidím důvod dávat jednohmotu.
Zvlášť když se jezdí po městě. Na dálničních tratích stačí jednohmota.
Převodovcce dává jednohmota zabrat. I když je řidič citlivka.
hodnocení

Proč tedy taxikáři hromadně vyndávají dvouhmotu a nahrazují to jednohmotou? Mechanik co mi to dělal mi řekl, že od Vánoc již udělal 12 taxíků

ok, asi to bude držet, nebudu se hádat

hodnocení

V pohodě, v dílně mi říkali že do města je lepší jednohmota kvůli častějšímu startování a řazení. Nic ve zlým ,uvidíme časem .čau měj se

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]