Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úsekové měření

Od: slavo® odpovědí: 16 změna:

Jak funguje vím - z dané vzdálenosti a změřeného času je určena průměrná rychlost.

Ale mě zajímá když mezi oběma radary je křižovatka - většinou ve tvaru T.

Pokud řidič odbočí a za nějakou dobu se vrátí a pokračuje dále ve směru příjezdu před odbočením, tak jak dlouho čeká druhá kamera na průjezd?

Třeba by potom průměrná rychlost byla 0,1 km/h.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

Kamera u příčné vodorovné čáry ihned vyfotí a změří aktuální rychlost při prvotním překročení. Měření v úseku je pak spíše kontrolní, zda změřila správně. Nebo aby lidi před kamerou nepřibrzdili a pak za kamerou opět překročili rychlost (typicky v úseku na začátku a konci obce nebo kolem areálu školy či v tunelech a na dálnicích).

Takže pokud tě první kamera vyfotí, tak ani nemusíš jezdit ke druhé. Je jedno, že pak na T křižovatce zahneš mimo. Pokutu pošlou.

Úsekové měření je hlavně k tomu, aby si řidiči nezvykali přibrzdit a pak to za kamerou odjet na plnej plyn.

Na to jsi přišel jak?
Úsekovka funguje tak jak píše tazatel, jen to fotí na začátku a na konci a zbytek je o výpočtu. Klidně můžu proletět začátek i konec dvojnásobnou rychlostí, pokud nepřekročím průměrnou v úseku, nic nepřijde.
bear

Přišel vlastní platbou pokuty.

Může fungovat různě. Třeba i změřením rychlosti u jedné kamery a pak změřením rychlosti u druhé. Pak se propočítá průměr. Nemusí jít tedy o výpočet z času a ujeté dráhy na trase, kdy se to ná očůrat výrazným zpomalením nebo záchranou dostat se do popojíždějící kolony nebo objíždět zavazející auto či popeláře, atd...

Proto se asi dnes spíše průměruje a obě kamery fotí jako klasické bezúsekové.

kraslice.cz/...

To mikihans - má pravdu, předsedo ! Řečeno tedy slovy klasika. Ale opravdu je čím dál víc úsekovek kombinováno s klasickým radarem, takže pokud do úseku vletíte dvojnásobkem rychlosti, tak potom, prosím, dejte vědět, na kolik to vyjde. Opravdu mě to zajímá. Kolega měl na podobné kombinaci ,,zádrhel´´ v podobě 61km na vstupu do měřeného úseku. Byl si vědom, tak na chvíli v úseku dokonce zastavil. Nicméně - stálo ho to 1.200,- Kč

bear

Litomyšl je tímhle podle mě proslulá. Už si tam dávám bacha i na výjezdech směr Hřebeč (Svitavy).

bear, do kopečka jedou OK, ale po konci měření silně přidají, aby stihnuli přejet z pruhu do pruhu a tím předjet jiného.

bear

Pak už předjet kamiony je to spíše bez šance.

Ano, opět máte pravdu, pak se na nové silnici těžko předjíždí náklaďáky. ještě že do Olomouce nespěchám.

To bear - ano, dobrá možnost k předjíždění je ten dvoupruh ve stoupání od toho nového kruháku u Koclířova. Při troše štěstí se dá předjet na té dlouhé rovině před Mor Třebovou

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
To bude záležet na konkrétním nastavení úseku, ale v podstatě není důvod dál držet uložený údaj ze začátku měření, pokud se překročí čas pro průjezd úseku maximální povolenou rychlostí (tedy by ani nešel pokutovat).
Ale i kdyby se to mazalo třeba po týdnu, tak je to přece úplně jedno, prostě tam něco projelo průměrnou rychlostí 0,1 km/h, což přece ničemu nevadí.

 

riva
hodnocení

0x

V tom případě samozřejmě dostanete pokutu za pomalou jízdu a brždění provozu. :)

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Nefunguje to podle nějaké šablony všude stejně. Mají to různě, kde vezmou třeba i překročení rychlosti u radaru, nebo i průměr z úseku

 

hodnocení

0x
avatar regine

Jak fungují úseková měření - 2022. Dle výkladu není jednotná metodika.

antiradary.net/...


doplněno 22.04.25 12:08:

Shlédl jsem orientačně mapu: dopravniinfo.gov.cz/... a velmi málo je na mapě vyznačeno úsek. měření, zejména u obcí.

Důležitá věte, která potvrzuje sdělení i jiných poradců.

pozor ale na kombinovaé úsekové měření spolu se stacionárními radary, kde je vaše rychlost změřena už při samém vjezdu do měřícího úseku

Zdroj:, odkaz výše.

Milane, ale já v tom odkazu výše nevidím žádnou zmínku o tom, že se měří na začátku i na konci, pouze že rychlost je zprůměrována na základě údajů zaznamenaných na začátku a na konci úseku.
A ten údaj je jen fotka, z ní přečtená RZ a přesný čas průjezdu.
Tím netvrdím, že kombinované řešení neexistuje, ale rozhodně není běžné a obsahovalo by více, než stávající kameru s IR přísvitem.

Pane Miki, dobrý den,

Text nadpisu odstavce "Výběr pokut v praxi", nad tím je obrázek s ukázkou měření, tesně nad ním, poslední řádek je zkopírovaný text.

Technicky je vše možné, klidně i vyhodnocení na vjezdu, na výjezdu z úseku, zdali i tam nebyla porušena rychlost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]