Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co poškodí voda v chladícím okruhu v mrazech?

Od: octavia2 odpovědí: 11 změna:
Zdravím, mám dotaz na to co způsobí voda v motoru v zimě. Místo nemrznoucí směsi byla v chladícím okruhu nalitá voda bez fridexu. Byla tam celou zimu, auto stálo venku v mrazech. Nepojízdné. Jde o Oktávku 2, motor 1.9Tdi, 77 kw, kterou jsem koupil. Potřebuji vědět co všechno by teoreticky mohlo být poškozené? Abych věděl co začít shánět za díly. Ještě doplním info, že pokud jsem chtěl nalít chladící směs tak kapalina ihned vytéká ven v místě kolem čerpadla chlad. kapaliny v blízkosti řemenu.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Voda nepoškodí nic.

Ale při mrazech se voda ztměni na led a led má větší objem než tekutá voda. Proto všude, kde voda zmrzne můžou vuniknout praskliny.

Samozrějmě nepraskne gumová hadice. Ale hliníkové těleso motoru, hlava motoru, vodní pumpa, chladič, výměník v obvodu topení, prostě cokoliv v čem zmrzne voda a je to z řrehkého materiálu (hliník, mosaz, litina, plast).

I ta "gumová" hadice dokáže roztažností ledu prasknout. Ne hned úplně. Ale je to časovaná bomba. Fuma pruží, ale uvnitř má textilní výztuhu, kterou led roztrhne, hadice tak vypadá na pohled v pořádku, ale po čase se začne pod tlakem nadouvat, až to samotná guma neudrží... Jako pneumatika, ze které už koukají dráty.

 

hodnocení

3x
Typ motoru už je teď víceméně bezpředmětný, můžete se zajímat tak o zbytkovou cenu auta bez motoru, protože druhou variantou dost pravděpodobně bude naopak výměna motoru= oprava v hodnotě auta.
Ale také je možné, že budete mít štěstí a led pouze roztrhal několik hadic, skříň termostatu, chladič, topení, a vytlačil mrazové zátky z bloku, hlavy a vodní pumpy.

 

hodnocení

2x
Poskodene moze byt vsetko, neda sa to presne predpovedat. Vsade, kde bol lad, mozu byt praskliny. Na vasom mieste to predam ako karoseriu, motor je na odpis do srotu.

 

pecenkav
hodnocení

1x

Může být prasklá hlava, blok motoru, topení, chladič, vodní potrubí, gumový hadice asi ne, čerpadlo a nádržka ostřikovačů, pokud tam byla taky jenom voda, ale třeba taky nic, to záleží na mrazech v místě a na zbytku fridexu ve vodě, která byla před nalitím vody

 

mathew
hodnocení

0x

Já bych to zkusil nastartovat a když by to nechytlo tak bych to odvezl na vrakoviště, protože teoreticky to může být na výměnu motoru včetně hadiček a jelikož nový motor tam asi dávat nebudete a u použitého nevíte za jak dlouho se rozpadne tak ho nemá cenu měnit...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Může popraskat pnutím ledu cokoliv-od kanálků hlavy, bloku ... hadice, chladič. Nemusí se také nic stát.Je to v podstatě jen sázka do leoterie-BUĎ - ANEBO! Já měl v tomto velké štěstí. V začáctích svého motoristického života jsem toto opomněl a měl nemrzku jen na nějakých max-5°C. Hadice byly o dost tlustší než normálně a tvrdé jako kámen, po oblevě když vše povolilo (mráz byl jen asi 2 dny a potom teploty nad nulou) nechal jsem to být asi 14 dnů a jen kontroloval zda-li někde nic neteče. Neteklo, tak když jsem zkusil motor natočil, tak šel taky a nic neteklo. Jezdil jsem pak s tím autem ještě víc jak pět let než ...Byla to taky nafta-1714ccm, rv 1985.

zam

Tak to Vás ta trocha fridexu zachránila.Pak to totiž není ten tvrdý led co trhá ,ale taková tříšť která netrhá.Platí to teda jen do určité teploty.V -30 nebo víc by trhal.

Ne nebyla to tříšť byl to led. Pokud by to byla tříšť tak se hadice zmáčkne, ale takhle byly jako kámen.U mne to bylo spíše tím, že mrzlo jen dva dny a po oblevě jsem tio vyměnil-nezůstao to tak celou zimu! O když itrochu byl vliv té nemrzky.

Ale zase na druhou stranu viděl jsem tankový motor, kde technik jednotky kontrolu směsi nezapomně ale vytentočkoval se na to a blok byl prasklý. Specialtisti z mlékárny (v místě u jediné firmy co tehdy už vařili hliník) jej pak zavařili.

 

hodnocení

0x
Ještě přidám konkretni příklad. Koupil jsem fabii 1,4/8v, která po tesneni pod hlavou stála celou zimu s vodou v okruhu. Vytlacilo to mrazovky všude a roztrhlo domek termostatu ,2 hadice a chladič. Udělal jsem hlavu s těsněním, vyměnil ty hadice, dal mrazovky, pumpu, nový vlozky a písty a už 12 let jezdí (samozřejmě už zase s dalším těsněním pod hlavou, pumpou a termostatem). Takže náklady na materiál bez vlastní práce cca do 4 tisíc, ale šlo o servisně nejlevnější motor.

 

asd1
hodnocení

0x
Mohlo rupnout nebo se zdeformovat všechno v čem byla voda a nebylo z gumy... takže shanej komplet motor i s chladičem ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]