Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Táhlo zámku,

Od: milis® odpovědí: 10 změna:

K čemu vůbec slouží táhla ve dveřích?


Táhlo zámku,

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet
hodnocení

2x

Pokud tím táhlem je myšlen onen čudlík na fotografii, tak že by to byla vizuální indikace jestli je zamčeno či odemčeno?

 

bear
hodnocení

2x

Pokud vidím podle tapce Fabii 1 elegance, tak tam jsou kolíčky přežitkem. U Fabie Classic z holou výbavou i když s centrálem nebo Junior bez centrálu se jen pomocí kolíčků dá uzamknout zevnitř auto jejich zatlačením.

Odemknutí se provádí zatažením za vnitřní kliku dveří, kdy po prvním zátahu kolíček vyskočí a sruhým zatažením se dveře otevřou (u Favorita a Felicie se kolíčkem odemykalo i zamykalo, u Fabie se jen kolíčkem zamyká)

U Výbav Comfort a Elegance je i kolíček na Fabii1 nadbytečný, protože centrální odemykání a zamykání se ovládá kolébkovým vypínačem na madle dveří řidiče.

Po roce 2005 jsou dokonce na zadních dveřích u Fabie 1 kolíčky zrušeny a tapec nemá ani díru.

U Fabie 2 a Roomster nejsou kolíčky ani u předních dveří.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
K tomu abys viděl zda je vúz zamčenej či odemčenej

 

hodnocení

0x
avatar promon

No asi tam bude evidentně nějaká souvislost se zamykáním dveří, že? *smich*

 

hodnocení

0x

Zamykanie a odomknutie dverí,ručným spôsobom bez použitia kľúča.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Dřív se tím zamykaly (a u některých modelů i odemykaly, např. Favorit, Felicia) jednotlivé dveře. Od dob co je standardem centrální zamykání se to do aut už snad ani nedává.
Třeba zadní dveře u Favorita či Felicie bez centrálu jinak než tímto odemknout a zamknout nešly. U Š120 se tím zamykaly, ale odemykaly vnitřní klikou

 

hodnocení

0x
avatar hejkal
Pro pamětníky...
V jednom z mých dřívějších aut, bohužel už nepamatuji v kterém, ta táhla (kolíčky) i při zamčených dveřích dost vyčnívala z otvorů.
Stačil delší kousek provázku či silonu, v prostředku očko, silou trochu odtáhnout horní roh dveří a protáhnout vnitřkem jeden konec k zrcátku, druhý k zámku. Šikovně popotahováním navléci očko na kolíček, dotáhnout očko fest za oba konce a potom kolíček tahem nahoru vytáhnout někdy chvíli trvalo.
Párkrát jsem tak otevřel zabouchnuté dveře s klíčemi v zapalování. Ovšem dveře jiného nešťastníka..
Na vlastní jsem si pak koupil a namontoval v té době oblíbené "velbloudí hrby", teda krytku kolíčku, která ho obklopila v zastrčené poloze a znemožnila navlečení provázku.
Pokud je na obrázku tazatele to táhlo v zamčené poloze, výše popsanou manipulaci dokonce ulehčí ta byť nehluboká drážka pod vrchem.
Asi myslíš favorita, tam ty kolíčky měly tvar houby a dveře pružný, takže kdo to měl trochu nacvičený, odemkl auto do minuty.
Když takhle jednou někdo odemkl i moje, ty houbičky jsem ve vrtačce obral naopak lehce do kónusu, aby šly trochu blbě i rukou.
bear

Já když někam odcházel na dýl, tak jsem houbičky posbíral a hodil do popelníku :)

 

hodnocení

0x
avatar magdon

1. Pouhým pohledem zvenku poznám, že je auto skutečně zamknuté.

2. Tím čudlíkem lze zamknout, aniž by se aktivoval alarm (teda u mého auta, u jiného nevím *nevi*). Toho využívám třeba když chci v autě přespat, nebo parkuju na místě, kde mi alarm dokáže spustit i okolo projíždějící kamion.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]