Čauec, mám golfika 1.6tdi nějakých 200 tisíc na hrbu. Včera sem s ním po radši době jel, jinak s ním jezdí přítelkyně. Přišlo mi, ze je spojka před smrtí, rozjíždět jsem se jak na první jízdě v autoskole nešlo se pomalu a klidně rozjet, celé auto cukalo. Na jedničku i při řazení dvojky. Když sem přidal víc otáček při pouštění spojky, bylo to lepší. Přítelkyni se teda taky zdálo, že to cuka při rozjezdu, ale myslela si, že za to může ona. Už jsem přemýšlel, kam do servisu a jestli vůbec těch 200km dojedu. Dneska jsem s autem jel a cukani nikde, jak za mlada. Klidný rozjezd bez plynu, i na dvojku. Tak je mi to trochu záhada, co se stalo. Měl by někdo nějaké vysvětlení? V příplatkové výbavě samooprava nebyla.
To bude nohama a nebo motorem. Spojku bych do toho netahal.
jarmil
Jakože jeden den neumím řadit a další uz to zase umím? pokud už byla spojka puštěná, tak nic necukalo.jenom ve chvíli kdy spojka zabirala. Motor normálně táhl bez problémů.
mathew
Kdyby to byla spojka tak by klouzala, ale necukala. Ale když to už zase funguje tak bych to neřešil a počkal až bude jasnější co tomu je.
Takhle bych to netejral..Stačí jet do kopce na vyšší kvalt a nepodřadit..Efekt bude stejný..spojka by klouzala..Ale když řeší cukání,tak by to mohl být spíš přítlačák anebo sekající se vypínání-ovládání spojky..Jednou se mi stalo,že praskla páka-vidlička od spojkového ložiska..Taky to pak prokluzovalo jen sporadicky..přišel jsem na to,až když byla zbytečně koupená nová sada spojky
Stačí zkusit ostrým rozjezdem. V případě jedničky jestli hrabnou kola a nebo jen klouzne spojka. Na vyšší stupně jestli motor při pokusu o marný rychlý rozjezd i přes plný plyn chcípne, nebo bude spojka prokluzovat. Osobně vždycky, když mám pocit, že se mi spojka nějak úplně nezdá, jednoduše za jízdy při středních otáčkách a plným plynu bleskově prošlápnu a pustím pedál spojky- otáčky musí kopírovat bez prodlevy jeho pohyb, vyskočit a s trhnutím hned zase spadnout, nesmí se snižovat se zpožděním (prokluz spojky).
U Peugeotu 206 mi začala klouzat spojka ve větší zátěži. Než jsem se s tím dostal do servisu, přestalo to samo (pár set km). Mechanik mi říkal, že někdy se ve spojce uštípne kousek lamely, přes něj pak spojka nedoléhá celou plochou a klouže. Jakmile se ten kousek provozem obrousí, spojka začne zase fungovat normálně. A je pravda, že až do konce fungovala a to dokonce i v situaci kdy se vysypala převodovka a jelo to jen od 3st výš... i v tomto stavu to minimálně 200km ještě spojkovalo a že dostávala za uši při rozjezdech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.