Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vstřikovací lišta

Od: pajo® odpovědí: 23 změna:

Dobrý den, náš ford Fiesta 1,25 -2009-44kW-benzín špatně startuje a při chodu na volnoběh se motor docela třepe. Z volnoběhu má po přidání díru v otáčkách. Jinak při běžné jízdě chodí dobře, nezhasíná, ani neškube. Už jsem prošel vsřiky - odzkoušel mimo auto , dal nová těsnění, čerpadlo benzín dává, jiskru hází, nové svíčky ...

Měl jsem podezření na benzín E10 (auto celou zimu stálo), celou nádrž jsem vyčerpal, propláchl, nalil 98 a aditiva , ale pořád stejné.

Jediné co mi napadá je součástka na vsřikovací liště. Myslím, že by to měl být zpětný ventil, mohl by mi to někdo potvrdit, nebo identifikovat díl na obrázku?

Děkuji.


Vstřikovací lišta

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Nevím jak na tomto motoru v tomto autě. Na motoru LFY=1,8i 16V 81kW stejně vyhlížejíci díl byl regulátor tlaku paliva. Do toho snad ani vůbec nasahejte a jděte po jiných věcech- třeba když čerpadlo dává benzín, zda má patřičný tlak (zase zkušenost startovalo na 3-4 pokus i když na LPG i v mrazech nahned, pakzměřen tlak benálu-dávalo 1,8baru, vyměněno čerpadlo, tlak přes 3 bary a hned startuje na benzín nahned!) Další co mne napadlo -zase to tak bylo na LFY a dělalo to stejné problémy, tzv krokový motorek-obtokový ventil tedy pokud to tento motor má, v dalším ještě škrticí klapka a ještě dotaz kdy byl měněn třeba vzduchový filtr?

hodnocení

Vzduchový filtr nový. Možná je to nějaký regulátor, to by sedělo, zkoušel jsem profouknout jen pusou. Ale tlak paliva jsem neměřil. Čerpadlo dává a auto má najeto necelých 40 tisíc, mi to přijde na čerpadlo brzo. No a na výměnu čerpadla u tohoto vozu demontovat nádrž, nebo vystřihnout podlahu.

 

hodnocení

2x
Na obrázku je regulátor tlaku. Může v něm propouštět membrána, benzín pak hadičkou prokapává do sání válce, kam je napojena pro diferenční tlak, aspoň u fabie/oktávky, fordy neznám.
Jeden válec se pak uchcava, rozhodí to lambdaregulaci na volnoběhu, může blbě startovat.
Ale než něco mechanicky rozvrtavat, začal bych v tomhle případě "diagnostikou", budu se opakovat, ale i napověděla by i obyčejná bluetooth krabička za 3 dolary a androidu aplikace a tam koukat na napětí z lambdy a přizpůsobení směsi.
lll
bery, třeba takováto za 59Kč?
temu.com/...
hodnocení

Jo, něco takového jsem si taky koupil, ale vrátil jsem se ke starému Focomu.

 

hodnocení

2x

Otázka na obrázek... Je z něho z druhé strany silná trubka pro odtok/přepad a malá trubička napojená na podtlak? Pokud je, je to regulátor tlaku a pokud není a je to jenom taková vložka, tak je to kompenzátor tlaku... A regulátor je v nádrži... Jinak to že dává jiskru není směrodatné, neboť i jiskra musí mít svoje parametry. Chtělo by to měřit osciloskopem k tomu určeném. Úplně klidně může být vadná cívka, jiskru dává, ale ta nemá třeba při nízkých otáčkách ty správné parametry. Takovou mám zkušenost... Měl jsem deset let FoFo ... Jinak mám odzkoušené, že na volnoběh i při 1 baru do lišty na Focusu 1.8/85kW jde motor dost slušně...

Další otázka: vypadá to na výpadek válce, či celého motoru?

hodnocení

Ne, žádná trubka z toho nejde. Vstup i výstup je v liště štěrbinami. Lišta má taky jen vstup od čerpadla, druhá strana je zaslepená z výroby. Svíčky taky nové, kabely jsem si půjčil z chodícího FOFU - bez změny. Něco nabastlím a změřím tlak benzínu. Když vidím kolik se prodává benzínových čerpadel, tak mi to dává smysl. Tady je i sítko (filtr) součástí čerpadla, na trubce není nic, přitom na nádrž nedali ani víčko.

Tak tedy jen kompenzátor tlaku... Ten určitě vliv nemá... Kdyby byl nízký tlak, nebo malý průtok což je při velké zátěži provázáno, tak při zátěži by by motor ztrácel výkon úplně...

hodnocení

Tak asi závada odhalena. Udělal jsem si tlakoměr a napojil ho místo lišty. Tlak se doslova došoural na 1 Atm. Pro jistotu jsem si tlakoměr zkusil na kompresoru a ještě připojil jiný. Oba se chovaly zhruba stejně. Lezlo to fakt pomalu asi tak 3až4 vteřiny a všechno bylo těsné . Na zkoušení jsem držel relé čerpadla. Startování se zlepšilo když jsem několikřát za sebou klíčkem jen napumpoval a hned startoval, tím si myslím, že se porucha čerpadla potvrdila. Stejně to pak za studena mělo po pár vteřinách snahu chcípat. Nemám z toho vůbec radost, protože jak už jsem psal čerpadlo je shora nepřístupné.

Děkuji všem za názory a zájem řešit můj problém.

asd1
Na focusu se čerpadlo meni buď sundat nadrz (= i susplechy a vejfuk :-D) nebo shora kuchnout montážní otvor aby čerpadlo prošlo ven, tipuji že to bude stejný..
Na cerpadle se často vypaluje konektor, pak tam je prechodak a čerpadlo má nizky napětí a tlačí jen málo. Konektor je přístupný i bez kuchani..
hodnocení

Ano je tam malá díra na kabely, zkusím to omrknout endoskopem, jestli dokážu odpojit konektor. Kdyby došlo na čerpadlo pohraju si s otvorem zhora. Sundavat šusplechy a hlavně výfuk se mi bez jámy nechce .

lll
Pardon že se vám sem pletu, ale zajímalo by mě, když se vypaluje/jiskří? konektor palivového čerpadla v nádrži s benzínem, jaktože ta nádrž hned nevybouchne?
To je tam nevhodná koncentrace benzínových par, nebo v čem to vězí?
hodnocení

Jo taky jsem se divil. Je tam údajně málo kylíku na to aby byla směs výbušná. Už to tady někdo řešil. Tenhle konkrétní konektor je sice mimo nádrž, ale uvnitř je takových potenciálních jiskřidel mnohem víc.

hodnocení

Na původním čerpadle (asi bylo v nimulosti měněné sólo čerpadlo)byly spoje kabelů v čokoládě, na novém není žádnáý spoj odkrytý. spoj (Dá se měnit komplet-tj čerpadlo včetně plovákoměru a celého tělesa nebo jen samotné čerpadlo (tj váleček cca4cm x10cm). Takže na originálu asi můžou být vypálené kontakty vně čerpadl-va přírubě-kde se napojuje nejen přívod do motoru ale i přívod eletriky ke snímači plováku a samotného čerpadla.

Jen tak mimo soutěž ona se dá vařit i nádrž z benzínem, má to ale podmínku-MUSÍ být plná stejně tak jako nádrž z naftou.

hodnocení

Takže jsem to kuchnul na nízké otáčky flexou, ale pro jistotu hasičák v pohotovosti. Šlo to docela v pohodě, jen díru jsem musel dodatečně zvětšit. Kdyby někdo ptřeboval u Fiesty VI 1,25 měnit, přikládám foto po montáži. Čerpadlo bylo tutově origo a uvnitř jsou konektory také, dva k motoru a jeden na plovák. Nové čerpadlo ja na tom stejně. Teď to konečně chodí jak má Dává přibl. 2,5 Atm a pak se otevře přepouštěcí ventil. Auto spolehlivě startuje na škubnutí a volnoběh se také zklidnil.

Vstřikovací lišta #2
lll
Mohu požádat o doplnění, kuchnul flexou chápu, ale jak si to kuchnutí pak zase zavřel?
asd1

Dáš tam dekl, plastový nebo plechový, může být nalepený neutrálním silikonem apod.

Vhodnější jsou nůžky na plech, po flexe jsou na nádrži kovový piliny který reznou a orezne od nich i okolí (držák nádrže)

hodnocení

Použil jsem zpátky vyříznutý materiál - proto ta flexa, s nůžkama by to nešlo, nebo by s musela udělat nová docela složitá plechová záplata. Nanýtoval jsem dva pozink pásky a natřel . díru jsem také ošetřil barvou a voskem. Okolo je daná lemovačka - je vidět na obrázku. Pak přiložil vyříznutý díl a přinýtoval kleštěmi. Celé se to pěkně opřelo o lemovačku a spoj jsem silně přetáhl tmelem. Uvažoval jsem o Mamutu, ale doma byl rozdělaný pkrývačský asfalťák se sklem, tak vyhrál. Mám s ním docela dobré zkušenosti. Špon moc nebylo a při malých otáčkách ani jiskry. Vzal jsem to magnetem a celé ještě umyl.

 

*palec* Dobrá práce! Přeji další kilometry bez poruch a nehod!

hodnocení

Děkuji, Vám také.

*placni*

asd1

Jj, čistá práce.

Snad jediný mínus je zbytečně velká díra, stačí jen taková aby matka šla povolit a prošla ven. Ale chápu ne každý si chce hrát na gynekologa *smich*

Ve Fordu holt počtali s životností auta 10 let/ 200kkm a že čerpadlo vydrží dýl. A kdyby náhodou , tak půjde spodem, zkusili si to na novým autě a to jim šlo dobře, tak to vyhodnotili jako pohodovou práci na hodinu *smich**ua*

Podobně jako když jsem kdysi měnil původní výfuk na oktavce - sice vydržel asi 11 let a 250tkm, ale z výroby byl celej v jednom kuse, jedinej spoj hned za katem a pak dozadu jeden kus, samozřejmě nad nápravou, kterou evidentně montovali až po výfuku, takže demontáž flexou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]