Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1,9tdi 77kw Octavia 2 nestartuje

Od: bery® odpovědí: 29 změna:
Zdravím zkušenější,
dneska jsem marně pátral po příčině, proč známému nestartuje. Popisu, co k tomu vím.
Už dřív měl občas prý problém se starty, ale pravděpodobně jen pri minimu nafty v nádrži a parkování trochu v kopci, někdy ale musel opakovaně zhavit. Někdy motor na volnoběh najednou běžel trochu nerovnoměrně. Jednou mu před pár dny padl do nouzaku (na dálnici v kopci pri plným plynu v cca 3t ot. , což souhlasí s uloženou chybou). Nefunkční 2 žhavicky, podle paměti závad i fyzicky ověřeno.
Včera normálně nastartoval, rozjel a při přeřazení na dvojku motor chcipnul a nejde nastartovat. Z výfuku při točení není cítit nafta, podávací čerpadlo dává tlak necelý 1bar a bere cca 3,5A, filtr sice asi původní, ale čůrkem průchozí, totéž ověřeno i na zpatecce. Snímač otáček to nebude, v bloku hodnot se při točení ukazují, stejně tak odpovídající teplota vzduchu a vody. Pojistky v pořádku, nějaký problém s imobilizerem podle panelu přístrojů taky není. Rozvody měněny před 3 roky a asi 70tkm, řemen napnutý a vizuálně bez opotřebení po celé délce.
Nějaká rada, po čem jít, co zkusit? Jsem čistě benzinoplynovej, diesly nemám rád:)
Díky

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
U rotačky má podobné projevy, když padá nafta, především ta souvislost s nízkou hladinou v nádrži a čumákem do kopce. Bývá to nejčastěji netěsností hadic u filtru. méně často jakýmsi špatným ventilem v čerpadle. Ovšem rotačka ještě nemá palivové čerpadlo, takže prvně musí motor vysát vzduch z trubek, než si konečně nasaje naftu, a i pak třeba 1 km na volnoběh občas zakucká.
Tady ty vaše projevy působí poddobně, tedy taky to vypadá, že někudy dojde k zavzdušnění, i když u PD by to čerpadlo částečně mělo řešit. Většinou se v těchto situacích prvně mění palivový filtr a pohlídá se těsnost hadic (před nasunutím hadice zahřát, aby změkly a sedly). U toho PD je ale ten známý problém s tryskami. Někdo to nouzově dočasně řeší vkládáním zpětných ventilů, pak při stání není v trubkách u motoru podtlak a nepřisaje si to vzduch, i když tam netěsnost je.

Pokud má podávací čerpadlo v nádrži tak problém se startem tak častým nebývá, bývá u prvních koncernových aut s PD u kterých to podávací čerpadlo nedávali... U těch co nebylo, bylo mechanické podávací čerpadlo před rozdělovačem do jednotlivých PD vstřikovačů... Předpokládám, že tam je stále i s podavačkou a má dávat cca 3 Bary, ale jak je změřit nevím, na to jsem nikdy nepřišel...

hodnocení

Furt mi není jasný, co zajišťuje uzavření nafty pro vypnutí motoru? A co ovládání jejího množství pro vstřikovače? Abych to mohl rozpojit, proměřit, přivést tam na zkoušku napětí...
bear

Nerozumím naftám, ale PD vstřik podle mě funguje tak, že vačka ho přes vahadlo "zašlápne", tím natlakuje malé množství nafty v něm na vysoký tlak a řj otevře vysokotlaký elektromagnetický ventil a nafta se rozpráší včas dle řj.

Pokud není povel řj, tak vstřik neotevře.

U Common railu to dělá vysokotlaké čerpadlo a vstřiky jsou pouze elektricky ovládané ventily.

 

bear
hodnocení

0x

Jsem čistě benzinoplynovej, diesly nemám rád.

To jsme dva. :-D Smradlavá nafta a motory oblité olejem a šmírem.

Není tam Stop ventil na zdechnutí? Na rotačních čerpadlech je někde i kulička ventilu u výstupu na přepad a prý to taky blbne.

Kolik km najeto?

Kód motoru?

hodnocení

To já právě netuším, já tam vidím na konci hlavy naproti rozvodům takovou věc, co vypadá podobně jako lpg reduktor a do ní vede nafta a zpátečka :) Ale nenahmatal jsem tam žádnej kabel, konektor, nic. Zároveň pokud by mezi tim a jednotkou bylo přerušení nebo zkrat, případně chybělo silový napájení jednotky, snad by se to muselo zapsat.
Ten ventil na čerpadle znám u "rotačky" , kde jsem před rokem u toho samého člověka strávil večer hledáním příčiny, proč mu nestartuje O1 tdi a nakonec byl problém v dobastlenym imobilizéru, o kterým ani nevěděl:) Ale tady vůbec netuším, co tu naftu vlastně zavírá.
asd1
Nemá to odpojovac paliva při nehodě?
Ja na naftu nedám dopustit (JTD)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja bych řek že 1 bar na čerpadlo v nadrži je málo a že by to nemělo téct čúrkem ale proudem
hodnocení

Taky jsem nejdřív myslel, že tak málej tlak ukazuje na čerpadlo, u benzínu jsou asi 4 bary. Ale pak jsem si našel, že tady má dávat snad jen 0,7. Jen podává vstrikovacimu čerpadlu a pokud všechno těsní a necucne vzduch, mělo by to snad běžet i úplně bez něj, aspoň u starších dieslu tomu tak bylo.
Pak už jen vstřiky bud netesní a nebo bude nakej špatnej
hodnocení

Vstriky určitě úplně ok nejsou, aspoň podle předchozího horšího chodu na volnoběh, ale že by se najednou všechny zhoršily natolik, že by to asi neskytlo, si nějak nedokážu představit.
Najeto to má neověřených asi 330.
Stačí aby byl v haji jeden a je problem valčili sme s kamaradovo bxe taky starty vyřešilo se to repasem a přetěsněním vstřikú
hodnocení

Jenže u vstřiků mi nedává smysl, že by tam vůbec nešla nafta, z výfuku nejde ani obláček, ani není nic cítit, což by podle mě už dávno muselo, když si vezmu, kolik času to už natočilo startérem. Podle mě tam prostě nafta vůbec nejde, ale netuším, po čem jít:(

 

honzas11
hodnocení

0x
Kolik to ukazovalo tech otacek? Pokud chcete vyloucit cerpadlo v nadrzi, tak pomesit kanystr s naftou na kapotu a hadicky od tandemoveho cerpadla primo do nej. Jeste bych si overil, jestli neni problem s prisunem vzduchu. Rady se kousaji klapky v egru.. ale to by jste si asi vsimli, protoze ten motor pak startuje jak sici stroj, setrvak utika starteru.. pak to jeste muzete nastartovat na startsprej, jestli se chytne, tak je problem okolo vstrikovani
hodnocení

Sprej me bohužel napadl až pak doma. Otáčky přesně nevím, mám pocit, že to skákalo někde mezi 140-180 a behem třeba 10 sekund točení se maličko zvyšovaly, ale jen nepatrně, buď to bylo jen mazáním a zvyšováním proudu ohřívající se baterky, nebo to nějaký nepatrný množství nafty dávalo, ale z výfuku to cítit nebylo. Chcipaci klapku jsem kontroloval, jestli je otevřená a taky jsem si říkal, že i se zavřenou by to aspoň mělo snahu slibovat a muselo by to hulit. Vůbec právě netuším, co u toho PD naftu zavírá, jestlu nejakej ventil, nebi je to čerpadlo nějak řízený? Poznala by jednotka chybějící napájení výkonový části, kdyby odešlo třeba relé v boxu vedle baterky, který údajně slouží k jejímu napájení?
honzas11
Otacky musi ukazovat aspon 250 myslim, jinak se nebude vstrikovat nafta.
hodnocení

Nějakej takovej problém vím že bývá snad s teplyma startama, ale zastudena jsem o tom neslyšel. Pocitově ty startovací otáčky byly "zdravý" a i přes zdatně odolávající baterku jsem to nejmíň půl hodiny měl preventivně na silných kabelech od svýho vedle stojícího auta s dobíjením přes 14,5V a ani to nic nezměnilo.
Dá se kouknout na dobu vstřiku přes vag, abych viděl, jestli jednotka "vstrikuje" a problém je za ní na výkonový straně, nebo "nevstrikuje"= problém je na straně vstupů do ní, něco jí v tom brání?
A co to šedivý relé v boxu u baterky, nemůže mit na svědomí nefunkční výstupy jednotky pro akční členy, aniž by o tom jednotka věděla? ( To jsem ani neověřoval, protože bych to nepředpokládal, když i třeba abs si tohle zjistí, ale začínám váhat:)).
honzas11
Kdyby bylo rele v haji, tak si myslim ze se neda ani pripojit vagem. Az tak jsem to nezkoumal, jestli to pri startovani ukazuje nejakou vstrikovanou davku.
hodnocení

Předpokládám, že ta jednotka musí mít minimálně 2 napájení, zvlášť pro logickou a výkonovou část (jako abs nebo rádio:)), ale je mi divný, že by takovou základní věc jako problém v jedný části nepoznala. K čemu slouží relé 100 v boxu u baterky? Nemůžu to nějak dohledat:(
bear

Radiator fan - větrák sahary

fuseandrelay.com/...

Tady je to takové hezké, interaktivní :)

startmycar.com/...

hodnocení

Díky, je to takový skoro poutavě podaný:)
Nedalo mi to večer jsem tam zajel zase chvíli pátrat po příčině. Tentokrát už cíleně jsem proměřil související pojistky a jediné relé u baterky, všechno v pořádku, zběžně i konektor ovládání vstřiků co jsem odpojil, to se zapsalo do závad. Na vagu jsem koukal při startování na dávku nafty (jestli vůbec jednotka nějakou chce dávat) a číslo tam skákalo, něco kolem 10
a pomalu se zvyšovalo. Zkusmo na trochu čističe
do sání motor zamlatil. Po asi 3 minutách vypínání/zapínání klíčku kvůli čerpadlu a žhavení se podařilo dlouhým točením i nastartovat (a pak dvakrát hned po vypnutí znova), ale motor se hooodně třepe a korekce vstřiků se mezi válcema liší až cca o 5mg (-2 až +3), nejvyšší číslo je trvale na čtvrtým a u něj se dřív i teď po chvíli zapíše chyba výpadku. Takže se asi nepletu, že to vypadá na vstřiky, teď ještě zjistit, jak na ně... Nebo spíš kam s tím:) Vyměním filtr a špatný zhavicky a snad to někam dojede. Sešlo se to zrovna tak blbě, že kde to žhaví, tam to špatně stříká a naopak:) Chtěl jsem zkusit přes VCFS provizorně zvýšit startovací dávku, ale buď jsem špatně pochopil jak na to, nebo to ta jednotka prostě neumožňuje.

 

007cz
hodnocení

0x
Filtry a zhaviče měnit můžeš ale jak píše ďábel je špatný vstřik nebo kabeláž k nim, pod víkem ventilů. Vstřiky jsou ovládané elektricky, i jeden vadný stačí abys nenastartoval. Udělej všechny a vyměn kabeláž. Nebo to dej někomu kdo tomu rozumí.
hodnocení

Filtr vyměnit musím stejně, protože je nejspíš původní a nafta jde jen curkem (tlak čerpadla je v pořádku). Zhavicky taky, protože na druhým a třetím nejdou a to jsou zrovna ty 2, kde mají vstriky jen minimální korekce. Žhaví sice první a čtvrtej, ale tam zas ty vstriky...
Takže jasný, musej se vyměnit, ale nejdřív to musí aspoň spolehlivě zhavit, nastartovat a po ose dojet ať už ke mě, nebo někomu,kdo tohle dělá.
lll
Žhavičky bych teď vůbec neřešil, okolo 0° už normální tdičko nastartuje i bez žhavení. A venkovní teploty už pod nulu nepůjdou, až zase před zimou.
hodnocení

Normální TDIcko jo, ale tohle s těma vstrikama už ne, takže zhavickama (a asi ustřižením cidla teploty, který nějak nejde odpojit) mu musím pomoct, aby odjelo z mista, kde zůstalo viset :)

 

Na další startovací pokusy už bych vzal na nabití baterku.
honzas11
Tenhle motor nastartuje bez zhavicek i v -15. Kdyby byl vstrik v haji, tak myslim, ze to vyhazuje chybu. U 2.0tdi pokud odesla civka na jesnom vstriku, tak uz to neslo nastartovat.
hodnocení

Elektricky ty výstřiky asi v pořádku jsou (nedostal jsem se hrotama multimetru ke konektoru, není tam místo), ale mechanicky jsou asi v háji, minimálně na čtvrtým válci úplně, tam je korekce 2,99 a hned uložený výpadky. Baterce jsem aspoň pomáhal přes pul hodiny přes silný kabely od sebe (s dobíjením podloženým diodou v regulátoru:)). A když to jednou chytlo, taky jsem to nechal aspoň půlhodinu drnčet a zatím sledoval ty korekce.Na pouhou 60ku ale zatím drží statečně. Potřeboval bych ale zkusit zvýšit tu startovací davku, aby to po výměně zhavicek a treba odpojení čidla teploty bylo schopný naskočit a dojet ke mě, že bych zkusil ty vstriky nějak vyndata apokud se to povede, nechat je někde zresuscitovat.

 

hodnocení

Tak jsem se dnes dostal k pokračování. Výměna filtru nafty (starý 4 roky od výroby, takže tam asi problém není) a vyměnil 2 zhavicky. Pořád to nechtělo 22°C "studený" chytat, až na několikátý pokus po dlouhým točení. Dávka nafty na zdvih (asi) se během cca 15 sekund točení startérem dle vagu postupně zvyšuje asi od 8 do 15 (mg?) - je to tak správně? Při těch cca 15 to chytne jak traktor, korekce na 1. a 2. válci cca 0,5 , na třetím 1,5-3 do mínusu a na čtvrtým 3 do plusu a hulí to. Po chvíli volnoběhu pořád stejné, po objetí pár bloků naprosto klidný volnoběh a korekce minimální. Zdá se mi to správně jako špatně rozprasujici vstriky,kde zastudena velké kapky nechtějí hořet a jednotka to koriguje kýblem nafty navíc? Tedy že by možná pomohlo jen napití pixly samotného VIFu? A jak na to, stačí odpojit cerpadlo, ucpat zpátečku do nádrže a pixlu napojit místo nafty? A ještě se vrátím ke zvýšení startovací dávky jednotka tam je 03G906021LB , dá se podle toho zjistit, který z rozličných internetových návodu na ni platí? V security access jsem našel k úpravě kromě otáček volnoběhu pouze kanály myslím 16-21, kde jsou původní hodnoty buď 0, nebo 200 - souvisí některý z toho se startovací dávkou?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]