Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stavba vleku

Od: mara* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, nevíte někdo co je vše potřeba ke stavbě vleku za OA? Myslím jako jestli je potřeba nějaký projekt, papír od někoho kdo má svářečské zkoušky a tak. prosím poraďte

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*
hodnocení

2x

Na samostatnou stavbu budete potřebovat asi 80% dílů s homologací, což znamená koupit (pokud nejste homologovaným výrobcem), papír od svářeče bude třeba jen v případě, že při stavbě bude Vámi použita technologie sváření.

Stavba přívěsu v dnešní době má opodstatnění snad jen v případě, že hodláte vyrobit něco, co nikdo jiný nenabízí nebo ani není schopen vyrobit na zakázku. Na trhu je dnes nepřeberné množství přívěsů v různých technických i finančních variantách.

Budete-li veškeré komponenty kupovat, pak dospějete k závěru, že koupě hotového Vás přijde na polovinu nákladů a desetinu času.

cyrile, milý sousede, 1* + *hej*, + krásný víkend (a celý příští týden)

cyril*

Nápodobně! Jak dopadla anabáze s řízením Avie bez "údajně" nutných dokladů?

je to ve vnitří poště

ar*

Cyrile dávám dobrou páč souhlasím. Největší problém asi bude sehnat svářeče který se pod to podepíše aniž by to sám vařil a dyl to celé dohromady. Já bych se pod to "nepodepsal"

jelenikovost

Výrobou jednotlivého silničního vozidla se rozumí výroba nejvýše pěti kusů jednoho typu silničního vozidla podle vlastní konstrukce nebo s využitím systému vozidla, konstrukční části vozidla a samostatného technického celku vozidla, na něž byla vydána rozhodnutí o schválení typu. V této věci je oprávněna jednat fyzická nebo právnická osoba, resp. výrobce jednotlivého silničního vozidla. O povolení výroby jednotlivého silničního vozidla musí výrobce předem písemně požádat příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností.
Po ukončení výroby je třeba požádat o schválení technické způsobilosti vyrobeného vozidla.
V případě kladného rozhodnutí o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla vydá příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci; u silničních vozidel, která registraci nepodléhají, vydá technické osvědčení silničního vozidla.
Příslušným k vydání povolení je obecní úřad obce s rozšířenou působností (resp. magistrát), v jehož správním obvodu má výrobce sídlo nebo bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště.
Technickou způsobilost jednotlivě vyrobeného silničního vozidla následně schvaluje tentýž obecní úřad obce s rozšířenou působností, který povolení k výrobě tohoto vozidla vydal.
Žádost výrobce o povolení výroby jednotlivého silničního vozidla musí obsahovat:
- obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
- druh a kategorii silničního vozidla,
- účel, pro který má být silniční vozidlo používáno,
- způsob zajištění záručního a pozáručního servisu.
Žádost musí být doložena těmito doklady:
- ověřenou kopií smlouvy nebo listiny o zřízení nebo založení právnické osoby nebo u právnických osob zapsaných v obchodním rejstříku výpisem z obchodního rejstříku, u fyzických osob podnikatelů ověřenou kopií živnostenského oprávnění,
- technickým popisem silničního vozidla v rozsahu údajů uváděných v technickém průkazu vozidla, včetně údajů o předpokládaných provozních, jízdních a dynamických vlastnostech,
- nákresem sestavy silničního vozidla s uvedením rozměrů a hmotností,
- návodem k údržbě a obsluze vozidla v českém jazyce,
- osvědčeními o schválení typu systémů vozidla, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla, které tvoří silniční vozidlo, nebo technickým protokolem.
Výše uvedené doklady a náležitosti se stejným způsobem vztahují také k žádosti o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla.
K žádosti musí být dále přiložen:
technický protokol vydaný zkušební stanicí, kterým se dokládá splnění podmínek uložených v rozhodnutí o povolení výroby a splnění technických požadavků stanovených prováděcím právním předpisem a
protokol o technické prohlídce, kterým se dokládá technická způsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikací, pokud se jedná o vozidlo, které podléhá režimu pravidelných technických prohlídek podle § 40 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Tiskopisy žádostí jsou k dispozici na příslušných obecních úřadech obcí s rozšířenou působností. Správní poplatek je vybírán až v případě schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla, a to ve výši 2 000 Kč. Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne (v obou případech) nejpozději ve lhůtě do 60 dnů ode dne doručení písemné žádosti výrobce doložené předepsanými doklady. V případě schvalování technické způsobilosti je příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností oprávněn (v odůvodněných případech) uložit provedení zkoušek jednotlivě vyrobeného silničního vozidla na náklady výrobce v pověřené zkušebně.
Proti rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností se lze ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení odvolat k příslušnému krajskému úřadu (odvolání se podává prostřednictvím správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal).
valero

1. Zákon č. 56/2001 Sb.

2. Vyhláška č. 341/2002 Sb.

 

hodnocení

0x

Nevím jestli to bude úplně vše,třeba někdo něco přidá-vím najisto o certifikované oji a nápravě(nápravách).

 

erikch*
hodnocení

0x

odpověď v duchu cyrila-anebo se dá postupovat obráceně-sežeňte si doklady na vlek(nějaký zbouraný ap.),co zhruba velikostí a nosností potřebujete,a podle dokladů "stavět"-rozměry,konstrukci atd.,aby to na TK sedělo-jen je opravdu zapotřebí "mít trošku povědomí" o materiálech,namáhání,spojích a spousty dalšího-abyste hned až vyrazíte,někoho za sebou(v protisměru a...)utrženým,rozpadlým,vlekem nepřizabil...!

doplněno 02.09.10 20:41:

prostě v případě jakéhokoli problému s vlekem to zavání i basou-s tím je potřeba při stavbě počítat,nestačí být "jen"pečlivý-problém s "přestavbou" dokladů tak velký nebude(seženete-li ty doklady,štítky atd.)...

 

michal958*
hodnocení

0x

nez ho doma pracne vyrabet to se asi vyplati koupit nejaky starsi mozna ze by vas material a vse okolo vyslo draze nez kdyby jste koupil nejkay starsi na inzerat mylim ze za 5 tti s se da sehnat nejakej slusnej

erikch*

Mara(tazatel)měl asi na mysli vlek,čili nějaký "plaťák" "podvalník" apod.-no a ten asi za 5000,-nepořídí-jsem si jist,že si dokáže podle cen vleku z inzerce,které shání,spočítat,že se to asi s prací i materiálem vyplatí-jen "malý problém" legislativně celou věc ošetřit...,osobně bych postupoval obrácenou cestou sehnání platných dokladů,a podle nich ev.postavil onen vlek-na technický stejně krom funkce elektroinstalace,funkce lanovodů-brzd a změření rozměrů sv.metrem a opsání štítků z rámu nevyřeší(a to vím o čem mluvím,ze zkušenosti)-hlavně ale raději vše "předimenzovat",než aby se do budoucna něco stalo-viz.shora...

nu*

a ještě to nezapomeň zvážit a v případě že bude plaťák moc těžký, respektive těžší než má být, tak kus plechu uřízni, když tě v zahraničí policista nechá zvážit mobilním vážícím zařízením a zjistí že okamžitá hmotnost všech renaultů co vezeš na svém plaťáku je vyšší než nejvyšíí technicky přípustná hmostnost podle dokladů a výrobních štítků, budeš je překládat na dva plaťáky...
Mimochodem, erikchu, zajímalo by měl kdy jezdíš za hranice pro ty šikovně bourané a málo jeté Renaulty po důchodcích, když sem píšeš 3x denně...

erikch*

tak jednak těžko plaťák stavět z plechů-nebudeme,ačkoli jsem původně strojař pitvat metalurgii,profily materiálů ap.,ohledně hmotnosti-prázdný vlek za osobák jsem ještě nikdy vážit neviděl(ani na STK)-každý i podprůměrně inteligentní policista ví,že prázdný těžko překročí svou max.hmotnost(takže pravděpodobnost pokuty=nula)no a tazatel asi moc dobře ví,že při ev. stavbě si nejdřív zváží použitý materiál a komponenty,aby věděl kam se asi dostane,pak zváží celek a podle toho může naložit auto,zcela prostý součet-ale to považuji za tolik samozřejmé,že to ani nezmiňuju...No a ohledně dovozů-jezdím tak 1-2x do měsíce,bouračky neřeším,pouze celá plně funkční vozidla v hodně dobrém stavu,no a profit z nich je o schopnosti "ukecat"pův.majitele(většinou ze SRN)a srazit nákupní cenu,tak aby i prodejní zde byla i v dnešní době zajímavá -prostě aby všichni byli spokojení a nikdo nemohl za 2-3měsíce přijít a říct,co jsem mu to nadělil...A o tom by to mělo být-ještě dodám,že mne to už neživí,je to spíš pro relax...Ještě dodám,že stavba vleku není až zas tak technologicky náročná-má-li člověk nějaké elementární technické znalosti(nejedná se o stavbu mostu,kde jsou pevnostní a materiálové výpočty trošku složitější)i-pro "úřední typy"to problém je,řekl bych nepřekonatelný,ale lze to pochopit...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]