Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na jak dlouho odstavit auto?

Od: andrea2® odpovědí: 15 změna:

Sešly se nám v rodině tři auta, tak jsem jedno (Dacii) odhlásil a zagarážoval. Jak dlouho asi tak mohu stát bez jízdy, abych nezpůsobil nutnost nenadálých oprav? Děkuji.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

0x

2 měsíce. Pak bude baterie KO.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

odpojíš baterii nebo jí napojíš občas na udržovací nabíjení a je fuk jak dlouho bude stát nám felda po tátovi stojí uz druhym rokem občas doladim baterii a neřešim

jinak na baterii mam odpojovač

km
kam se montuje? jak to vypada? kolik stoji? a proc se aku vybiji kdyz je zapojena? dekuji :)
Zapoji se na mínus baterie
Dle typu od 200kč vejš
Auto se vybiji proto že ma řj hodiny rádio a tyto spotřebiče se stále napájí a jak je neco pod nětím tak to má odběr proudu sice třeba minimální ale má
A tento odběr tu baterii časem prostě vycucá
Bohatě stačí při odstavení vozu odpojit mínus baterie ten odpojovač je jen takovej komfortnější prvek
Akorat kup nakej aspon na 300 amper at to neco vydrží
autoprofi.cz/...
bear

dabel... takovej bazmek? No jestli někdo nemá lisovací kleště na velká oka a nepoužije správné vodiče, tak vyhoří spíš a odpojovač může použít na další auto :) Taky to vyžaduje někde vrtat do auta.

To snad ne, ne?:-D

Není lepší toto? Když je to zašroubované to kolečko na dotek, tak to mechanicky je velmi pevné a přenese i těch 500A na nějakém naftovém autě.

automoto-eshop.cz/...

bear
04.04.25 06:43
Na jak dlouho odstavit auto?
Je na každym co si tam da ja mám na feldě to z odkazu
Lisovací kleště sem nepotřeboval dal sem oka co maj šroubky a chyceny to mam na plochači na šroubu od tlumiče a bohatě to svuj účel plní
Taky prostě stačí vzít klíč a baterii prostě odpojit. Zbytečné vymýšlet odpojovač.
asd1

Odpojovač je nesmysl. Na jedno dlouhodobý odpojení stačí sundat koncovku, a moderní auto po každý jízdě odpojovat je až na speciální situace (závada - velký klidový odběr a nevíš co to žere enbo nemáš love na opravu) nesmysl (smažou se readiness kódy a musí se pokaždé znova načítat, PIN pro rádio atd.)

km
04.04.25 13:02

děkuji

 

hodnocení

0x
Jedno z kritérií pro určení doby stání auta bez pohybu je budoucí tolerance řidiče a posádky k efektu jízdy po kočičích hlavách. Gumy se omackaji a auto pak nějakou dobu drnca i na rovném povrchu.
Další věc, určitě auto uložit po důkladném umytí, projetí a řádném vyschnutí hlavně podvozku a prostorů za plastovými podběhy a zástěrkami. Jentak ho strčit na rok do garáže i se zimní solí, můžete ho rovnou "odhlásit" natrvalo

 

asd1
hodnocení

0x

Umytý od soli, dobře zakonzervovaný a v suchu roky. Ideál je vzdušná stodola kde je i seno atd.

Dojet s ohřátým motorem (studený popojet a chcípnout = voda na stěnách válce = zarezne)

Baterka - podle klidovýho odběru nutno dobíjet, průměrný auto dá bez dobití max. dva měsíce. Odpojená baterka ca půl roku.

Pneu - dlohodobě nesmí stát na kolech, buď každých 14 dní popojet (stačí o 10 cm) nebo auto postavit na špalky.

Nádrž - palivo bez biosložek, VIF a plnou nádrž.

Vystříkat dutiny voskem, gumový věci máznout glycerínem nebo silikonem, do válců trochu oleje atd.

Trochu vlhko - oreznou brzdový kotouče, tam je třeba počítat pak dát nový. Nebo je z auta sundat a uložit do sucha.

Pak to vydrží v pohodě nekolik let.. Otázka co do budoucna, legislativa může normální auta zaříznout, nebo se taky vrátíme k normálním jednoduchým a snadno opravitelným autům = výroba v letech ca 2000 - 2010, jen na tom vychytat mouchy..

Na veteránu Fiat 850 rok 70.. s nulovým odběrem v klidu vydržela baterka 4 roky bez dobíjení..Zapojená a jelikož to nemá odběr žádný,tak je stále OK..Kupoval jsem jí novou..Možná je to 5 let a né 4.. U Favorita byla stále zapojená baterka 10 let a vyjel jsem 1-2x do roka bez dobíjení..Tzn..že dobrá, byť letos 10 letá to dávala s přehledem

 

hodnocení

0x
Jak píší ostatní-umýt spodek a podběhy wapkou nebo hadicí od zbytků zimní soli.Natankovat někde E5 nebo Vervu100..nebo přidat VIF-Aby to nastálo se špatným benzínem..Odpojit tu baterku..A hlavně-Kde to bude stát? Venku? Na trávě? Na trávě doporučuji dát pod auto lino nebo něco takového..Jestli to půjde, tak dát auto tzv.na špalky..není nic horšího,než když se kola časem zaboří do hlíny..Až to oschne od mytí,tak nastříkat nápravy a části s tendencí reznout Konkorem-je na to určený..Klidně i kotouče-jinak zreznou..Pak je ale před jízdou nesmíte zapomenout umýt benzínem nebo čističem brzd..
doplněno 04.04.25 10:00: Píšete garáž-Pardon! Platí vše..Je důležité,aby byla garáž větraná! Stačí mřížka ve zdi a ve vratech..aby vlhkost "vyluftovala"

 

hodnocení

0x
Známí měli po smrti majitele v garáži cca 4 roky odstavenou Toyotu Yaris. Musely se pak vvyměnit nějaké gumové díly, hlavně gufera.
doplněno 04.04.25 12:40: Museli (ale ony to byly dvě ženské, matka s dcerou, tak jsem se nechal zmást) :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]