Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Babetta - vzduch ve válci

Od: cerveny odpovědí: 17 změna:
Dobrý den, mám Babettu 210, motor po go. Jela v pořádku (motor se zajíždí), krásný tah. Nedávno ale po zrychlení začal motor praskat, střílet - ucházel vzduch, který se dostal do válce. Po vyčištění prostoru kolem válce vše dobře dolehlo, stroj fungoval bez chyby. Nyní se ale problém opakuje.
Tuší někdo nějakou možnost opravy?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Co je to "ucházet vzduch"? Není prdlé těsnění pod hlavou? Proč jste musel čistit prostor kolem válce? Od čeho?
doplněno 24.03.25 08:03: Nemyslím samozřejmě prasklé těsnění, ale podfukující.
cerveny
hodnocení

Při zrychlení se ozval takove hlasitě prasknutí (jakoby prasklo kolo), jak vzduch z někama utíkal. Vždy přitom klesl výkon,Babetta střídavě zabírá a netahne. Kolem válce jsme čistili ve snaze, aby na sebe vše dobře dosedlo a tesnilo. Po tomto vyčištění jel stroj perfektně, byl silný a táhl jako před tim. Den na to byla situace stejna. Nevíte, jak tento problém vyřešit?
Jak čistili kolem válce? Jako špínu a šmír? To asi nemělo na výkon žádný vliv, že to potom jelo je spíše náhoda.
Vy jste někdy slyšel prasknout kolo? To "kolem válce" znamená, že jste demontovali hlavu?
cerveny
hodnocení

Ano, demontovali jsme hlavu, vyčistili vše od jakohosi.mazu, chtěli jsme, aby na sebe hlava následně lépe dosedla.
jir
Musíte dát i nový těsnění, starý se musí vytáhnout. Hlavu potom utahovat do kříže a s citem, jinak se může zkroutit nebo natáhnout svorník.
cerveny
hodnocení

Děkuji, chci se zeptat, kde má těsnění být (jaké myslíte).
Vy si snad děláte legraci. Pod hlavu patří kruhovè těsnění. Něco tam určitě máte, jinak byste ani nenastartoval.
cerveny
hodnocení

Omlouvám se, moc se v tom nevyznam, sú začátečník
Chválím snahu se v tom vrat..jedině tak se časem naučíte opravovat..Jenom doporučuji si napřed zjistit informace od někoho, kdo už to dělal. Jinak se napáchá víc škody než užitku..

 

hodnocení

0x

Skúste rozobrať a vyčistiť výfuk.

 

hodnocení

0x
Pokud dle popisu střídavě táhne a netáhne, nehledal bych příčinu v netěsnosti pod hlavou, to by netahla trvale.
Je za chodu motoru rukou znát únik spalin pod hlavou?
Pokud se projev mění a není pořád stejný, vypadá ro spíš na něco s "motormanagementem", pricpanej nebo netesnej karbec, sytič, odcházející zápalko nebo svíčka.
cerveny
hodnocení

Ona sílu má, i tah, ale přerušovane právě skrze přítomnost vzduchu ve válci.

 

Ve válci má být vzduch..ale jen ten,který si motor nasaje sáním-přes karbec.Ten,který by to nasálo okolo hlavy nebo mezi karterem a válcem je nežadoucí..Taky gufera klikovky by měly být v pořádku..stejně tak i těsnění mezi kartery-ty hliníkové "půlky" motoru
Falešný vzduch přes gufera se projeví nižším výkonem a motor jde do vyšších otáček.

 

hodnocení

0x
Babetta nemá originál těsnění mezi hlavou a válcem. Dodatečně se dá těsnění udělat z hliníkové fólie vystřižené z obalu od kafe.
Střílení a vynechávání motoru je většinou od zapalování. Prvně bych zkusil vyměnit svíčku, ta u babetty vydrží málo kdy přes 2000km.
cerveny
hodnocení

Babetta začne vydávat zvuk póze podobný praskání, jakoby odfukuje, přitom klesá výkon - to ale dělá až při vyšší rychlosti, 30 km/h +

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]