Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak dostat montážní pěnu z nosníků?

Od: skodamen odpovědí: 32 změna:

Zdravím, mám takový problém. Koupil jsem si jako víkendovku starou škodovku. Bohužel jsem zjistil, že předchozí majitel byl takový drobný domácí kutil - myslitel. V rámci snahy auto maximálně ochránit nastříkal montážní pěnu do dutin nosníků, které jsou v motoru za stěnou interiéru (zadních sedadel, jak je baterka). Naštěstí auto pak zavřel do suché garáže a nejezdil s ním, takže se nic nestalo, nosníky jsou pevné, žádná koroze tam není, ale ta pěna tam teď je a já ji tam nechci. Je to svinstvo, co na sebe váže vlhkost. Jak a čím ji z toho dostat?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

4x

Mě napadlo, zda by nešlo malinkým PB hořáčkem pěnu vypálit. Postupně a tak, aby nedošlo k vyžíhání plechů.

Případně chemicky rozpustit. Polystyren nesnáší aceton. Přímo se v něm rozpouští. Polyuetan... co nesnáší netuším co se týče kapalin, aby to nepoškodilo kovy.

možná toto

echemie.cz/...

aceton nepomůže, ten odstraňovač v odkazu funguje výborně. Viz zde:

Ale na dutiny to nepůjde..

Odstraňovač PUR pěny funguje jen na zbytky pěny po mechanickém oškrábání. Nejspíš by fungoval i běžný chemický odstraňovač nátěrů.

 

hodnocení

4x

Nechajte to tak, cokolvek urobite, odolnost voci korozii to len zhorsi.

skodamen
hodnocení

A tak to to mám nechat shnít?

To je len vasa nedokazana teoria. Pur pena mimo uv lucov slnka je chemicky stabilna a silne lepiva, aj na kov.

 

hodnocení

3x

PUR pěnu už odtud nevyndáte, na to zapomeňte. Jak jste přišel na to, že PUR na sebe váže vlhkost? Fakt je, že polyuretan je do jisté míry hydrofilní, takže povrch může zvlhnout, nicméně pak zase vyschne. A jaký je rozdíl když zvlhne povrch PUR pěny v nosníku nebo vnitřek nosníku bez PUR? Tu druhou možnost vnímám jako horší variantu.

skodamen
hodnocení

Řekl mi to každý karosář a každý, kdo trochu rozumí autům. Povrch nosníku vyschne normálně, protože má v sobě otvory, kterými tam proudí vzduch. Pěna přilne na povrch nosníku, ale zabrání proudění vzduchu, takže v sobě drží vodu pořád.

Nesmysl. Problém by vznikl jen v případě, že pěna nebude přilepena ke kovovému povrchu a ve spáře se pak skutečně může držet voda. Ale to je nepravděpodobné. Pokud nebyl vnitřek nosníků nějak silně znečištěn třeba olejem, tak PUR pěna vnitřek vyplní a pevně se přilepí ke kovovému povrchu. Voda tam pak nemá přístup. A dovnitř PUR se také voda nedostane, protože u standardní stříkané PUR pěny je buněčná struktura uzavřená, to není jako molitan, což je též PUR pěna, ovšem speciálně vyráběná, aby měla buňky otevřené a byla prodyšná.

skodamen
hodnocení

Tak proč mi všichni říkají, že je to konečná?

Orione nemáte až tak pravdu-když se tam dostane vlhkost, jakože se tam dostane, tak už NIKDY nevyschne a je to horší než nosník bez pěny, ve kterém dle okolností to zase vyschne!

diesel: Aby se stalo co píšete, musela by do sebe pěna vodu nasáknout. Vy jste někde viděl nepoškozenou pěnu, že by se nasákla vodou? Já asi vím, odkud se berou tyhle nesmysly. Někdo zapění nějakou díru kdesi na spodku karosérie, kde na to působí voda, abrazivní prach, sůl... Běžné pěny mívají nízkou odolnost vůči povětrnosti (především vůči UV záření), takže pochopitelně do cca dvou let degraduje nejen na povrchu, ale částečně i do hloubky, a takto poškozená pěna pak funguje jako houba a vše kolem zrezne. Jenže v tomto případě myslím tohle nehrozí, ta pěna by minimálně 3 roky měla vydržet v dobrém stavu (záleží na druhu a kvalitě). Pokud bude mít poškozený povrch, který rád vlhne, tak bych ji natřel jakoukoli barvou, tím se její životnost prodlouží nejspíš na životnost celého auta.

Jj Holub učí orla létat! S pěnami pracuji od doby co se v u nás používají!

Jinak řečeni Vy p.Orione myslíte že do nosníku ve staré škůdce se vlhko nedostane?! Věříte tomu že byli nosníky 100% suché před aplikací. Pokud tomu věřítem tak věřte ale stejně nebudete mít pravdu!

Polyuretan při vulkanizaci reaguje s vlhkostí a ta tím zanikne, na tomto principu fungují zastavovače koroze na bázi PUR (Festprimer). Čili pokud tam nebylo vody příliš, tak ji pěna zlikvidovala. Jak jsem psal, pokud pán nemá dobrý pocit z toho zapěnění, tak ať to vše natře barvou.

@diesel
Jsem četl místo "Jj holub" "Dj holub"
A říkám si, co to je za divnost dýdžej co pracuje celý život s montážníma pěnama.
Tak jsem si tě vygůglil a vyletěl na mě Dj holub,
- Dj Golubev, nějakej Rusák s beranicí na hlavě *smich*
Až pak jsem si to přečet pořádně a že jsem to celý blbě pochopil... *smich*
Jak dostat montážní pěnu z nosníků?

 

km
hodnocení

3x

vypadá to na koupení jiné škodovky, která není vypěněná... *nevi*

skodamen
hodnocení

To je to fakt tak zlý? Když mi tu dva lidi říkají, že to hrůza není...

km

to ne, já vycházím z toho, že vy to tam nechcete. pokud se s tím smíříte, škodovku samozřejmě měnit nemusíte.

skodamen
hodnocení

No já to tam nechci proto, protože takhle to do pár let shnije na kaši.

Píšete, že je to víkendovka..V zimě a soli s tím jezdit nebudete,tak bych to nechal jak to je..Než to shnije,tak vás to nadšení opustí..A kdo ví,proč tam ten kutil tu pěnu vůbec nacpal? Možná to tlumí hluk..Ty otvory bych zvenku postříkal voskem a nechal to tak..

 

hodnocení

2x

Nevím jaké máš znalosti a zkušenosti s montážní pěnou.

Já co jsem pracoval s montážní pěnou, tak vytvrzená pěna se dá odstranit pouze mechanicky. To znamená pilkou, nožem, nebo dřevěnou nebo plastovou tyčkou - abys nepoškodil karoserii. Ale ten nátěr vždycky nějak poškodíš a dostat pěnu kompletně pryč bude skoro nemožné.

Pěna degraduje a pomalu se rozpadá působením slunečního záření. Ale to by byl velmi dlouhý proces a možná by to auto shnilo dříve, než by se pěna rozpadla.

Pak mne napadá ještě pískování. To sice pěnu asi rozbije, ale dojde i k poškození nátěrů. Krom to na pískování bys potřeboval velký kompresor a nějaký jemný písek nebo jiný pískovací materiál a další vybavení. A při pískování, pokud všechno nezakryješ, tak budeš mít všude nafoukaný písek, protože ten lítá všude.

Takže si zkus vybrat.

skodamen
hodnocení

Pilkou ani nožem se tam nedostanu. Maximálně tak tam, kde je v nosníku otvor, ale zbytek ani náhodou. Pískování je vyloučený. To by bylo na kompletku a na tu aktuálně nemám kapacity.

 

hodnocení

2x
Možná by šlo udêlat si z bowdenů a popř. ocelových kartáčků nástavce na vrtačku, které by se strkaly do otvorů v dutinách a rotací by pěnu z velké části vymlely. Pochopitelně i s vnitřním nátěrem, takže byste musel dutiny ihned ošetřit a vlastně znova něčím vylít, aby se zaplnily houbovité zbytky pěny uvnitř a nemohly držet vlhkost.
Ale nemyslím, že to má valný smysl.

 

trtr
hodnocení

2x

Zdravím, s tím nic nenaděláte, jen snad vzít drát a udělat několik cestiček, do těchto hadičku a nastříkat nějaký olej nebo vosk na dutiny - mělo by se to rozšířit skrze vzlínavost.

 

hodnocení

2x
Co na to jít jinak?
Pokud nemá plech korozi, tak počkat až bude déle sucho,.celá pěna bude bez vlhkosti,pak to celý natřít gumoasfaltem, ten je voděodolný,.takže by se voda a vlhkost nedostaly do pěny.
Nebo tu pěnu na impregnovat něčím jiným proti vlhkosti.
Základ je nepoškrábt lak z nosníků
doplněno 21.03.25 13:00: Nejlepší řešení je zatrit ty otvory gumoasfaltem, ať netahá do sebe pěna vlhkost. Pěna vlhkostí a následným vysoušením v těhle cyklech degraduje.
Pokud se nemá jak jinak dostat voda do pěny, jen těmahle otvory, tak prostě zamezit přístupu vody a hotovo.
Jiný způsob těžko existuje.
To už mě napadá jen vysokým tlakem vody, wapkou, možná by pěna povolila aspoň z většiny a zbytek zkusit odstranit odstranovacem pěny?

Dobrý nápad. Ať si to pán natře, voda pak nebude mít k pěně přístup a pán pak snad přestane mít pocit, že mu auto do roka shnije.

 

asd1
hodnocení

2x

Pěnu už ven nijak nedostaneš, pokusama bys to jen zhoršil. Takže ošetřuj zvenku, nejezdi v soli, nejlíp ani v dešti, káru parkuj v suchý vzdušný stodole a víc udělat nemůžeš.

Nejjednodušší způsob jak pěnu dostat ven je celý nosntíky vyřezat a dát nový. To bych si ale nechal až to shnije, je možný že okolo to shnije dřív, takže by to stejně nepomohlo, leda + výroba celý nový kastle.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Přidám se k ostatním, tu pěnu odtud nedostanete. Smiřte se s tím, věřte tomu, že to tak hrozné nebude.

Ty co to říkají, že je to špatné, vědí u jakého auta byla ta pěna aplikována? Většinou se dávala na shnilé škodovky, kde se pak vytvarovala do správného tvaru a přetřeba, aby to na technické prošlo.

Zkuste to vyfotit, ať to taky vidíme, jaký je to problém.

 

skodamen

Problém je, že to natáhne vodu zvenčí dovnitř. Nosník je sice suchý a zdravý, ale je otázka, jak dlouho tak vydrží. Obrázek přikládám. Vlastně všechno, co byla naokolo z výroby dutina je teď vyplněno pěnou.

Jak dostat montážní pěnu z nosníků? #2
Zas tak úplně zdravě to nevypadá..Prostě to kropit voskem nebo olejem s naftou..Anebo nešpekulovat a začít šťourat drátem tak dlouho,dokud to nebude všechno venku;)

 

hodnocení

0x
Možná tam tu pěnu někdo dal ne jako ochranu před korozí, ale kvůli odhlučnění.
Každopádně, že pěna drží vodu a tím způsobí úplný shniti je všeobecně rozšířený názor a zastávám ho taky, ovšem v souvislosti s jinýma "opravama" - typicky papírový na prach shnilý prahy plný soli, kam někdo nastříká pěnu, aby ji následně prelaminoval nebo rovnou přelakoval, to je jasná konečná, takhle zajistí, že tam bude mokro furt. Ale u zdravých nosníku v podstatě v interieru bych se nebál.
skodamen

Ty nosníky jsou na pohled zdravé. Koroze tam asi nebyla nikdy. Celkově to auto je v nosných částech zdravé. No, v interiéru, je to v motoru prakticky u kola, kam se dostává to největší svinstvo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]