Nejste přihlášen/a.
ahoj
Mám dotaz ohledně tažného zařízení . Dnes jsem byl na garančni kontrole a zeptal jsem se , zda - li je mozne dodělat dodatečně TZ . ŘÍKAL , že to nemá předpřípravu , takze bohuzel ne . ( skoda scala . rok 2023 1,5 tsi )
ale doma jsem si o tom hledal a zde se uvadí : informace je ve velkém technickém průkazu vozidla řádek 17, a 01. Povoleno není, pokud v této kolonce není vyplněný zatěžovací údaj, nebo tam jsou vyplněné jen nuly, pak výrobce vozu neumožňuje montáž tažného zařízení.
ale podle mého techničáku , tam mam udaje o tom kolik mohu tahat ... proč to tam vubec je? když neni moznost to dodělat? a žádné 0 tam nevidim , to stejne vidim i v malem Technickem prukazu .. budu rád , když mi to někdo vysvětli . diky moc . btw, tolik mi to nevadí ale myslel jsem , co kdybych to za pár let chtěl . . .
Váhy máte, takže to lze. Kecají. Akorát je potřeba ŘJ tažného + nakodovat zbytek auta k vůli PDC sensorům a dalšího.
Mechanicky příprava v karoserii je. Sundá se jen váztuha zadního nárazníku. Tažák ji plně nahrazuje.
Problém má jen Citigo. Tam je tažák otypován jen jako držák pro nosiče jízdních kol na kouli.
Asi se tu nenajde někdo kdo u Škoda scala nebo jiné škodovky tam má napsané ty 0 v techničáku? Ale i Google říká , že některé scaly co nemají předpřípravu z výroby , tak to nejde . Ale jinde zase uvádějí to co jsem psal ze začátku .
a jak mam v poznámkách u rafku a gum tam je napsaný neco s tažným , dokázal by mi to někdo vysvětlit? A ted se nabízí otázka proč v autorizovaném servisu mi řekli že to nejde kdyz údaje o vaze tam jsou . Jeste schválně zkusim napsat nejake firmě kdo to dela
Podle techničáku dodělat jde.
Ale může být problém, že auto s tažným z výroby má jiný větší chladič, silnější spojku atd., takže podle montážních postupů v dílenským manuálu bys předělal půl auta.. Ale mělo by jít kupit tažné třeba od SVC a k tomu typovou přípojku, s tim že malý chladič v dlouhým krpálu může být málo a neuchladí to (např. Alpy s karavanem, vozík a dvě tuny písku v Krkonoších...), bude trpět spojka (jestli o je jak Fabia tak tam je zoufale slabá i pro auto bez vozíku). Běžná jízda ale bude v poho.. Holt Škoda ty auta osekává úplně na doraz a podle toho to vypadá, už to neni jak dřív kdy se s vozíkem počítalo pro všechny auta a konstrukce nebyla na doraz ale s rezervou...
Zavolej SVC na podporu, určitě ví víc než lama v autorizáku. (Obecně autorizáky mechanikům platí málo tak tam je až na vyjímky odpad který se jinde nechytí)
Problém může být v dlouhým kopci s těžkým přívěsem, při běžný jízdě ne. Typicky ten karavan a výjezd do sedla v Alpách v letním horku kdy jedeš třeba 10 km 12% kopec.. Je tam jen větší chladič, možná i Sahara (větrák) - podívej se na ceny chladičů, např. Nissens, např. na moje auto stojí 1500,- a přehodit chladič neni nic složitýho..
Tažný od SVS vidim sundavací 6k a 5k elektrika = materiál 11k, práce na dvě hodiny, nutná diagnostika a zadat do ŘJ že tam je tažné. Alternativně vyměnit chladič, pokud ale nebudeš v horku jezdit dlouhý kopce tak v poho. Alternátor nevidim důvod proč dávat silnější, na těch pár žárovek navíc musí stačit i ten slabší.
Návrhu ceny z autoriáku rozumim že to je jen tažné + zásuvka, bez chladiče a alternátoru = poslat je do hajzlu.
Silnější alternátor není k vůli vozíku, ale dvourychlostní či dvoumotorové (dvouvětrákové sahaře, ale spíše jednovětráková dvourychlostní) na ten velký chladič na chladičové stěně.
K vůli vozíku to není. Navíc dnešní přívěsy jsou LED.
Dodělat to lze, ale servis neumí doplnit kabelový svazek (protože to nedělají a všem odsekávají, že nelze) pro přípravu na jiný větrák. Vyměnit chladič a alternátor by ještě zvládli.
Bych to zjednodušil ještě víc... Smyčka se uzavřela a je to návrat do starých časů Schade, kdy se do kopce muselo pouštět naplno topení aby se to neuvařilo (i bez vozejku)
Das auto a hrajou si na supr kvalitu.. A má to chladič tak minimalizovanej, že s vozejkem je to v p...háji. Jeden z důvodů proč o Škodovku nemám zájem - kdo chce moc nemá nic, předraženej lacinej šunt...
Z montáže bych autorizák vyřadil a spíš to dal Gumídkovi
Tohle nevim, ale už v dávný minulosti šlo do ciziny kvalitnější provedení než sem.. Ostatně s holobytem by tam ani moc neuspěli..Nebo určitě českej zákazník vyžaduje horší provedení za vyšší cenu
asd1...
Klima má vždy u Fabie a Octy 1 dvourychlostní větráky. Dokonce předface měl z golfa IV dvouvětrákovou saharu. Jeden větrák menší jednorychlostní a druhý větší dvourychlostní.
Kondenzátor klimy (tenkej chladič) totiž téměř okamžitě produkuje teplo.
Právě na hlavním větráku se přes relé při klimě nuceně vždy spouští 1. rychlost.
Pokud se motor přehřívá a sepne termospínač, tak ten připne přes druhé relé pomocný větrák jednorychlostní a dvourychlostní velký přepne z 1. rychlosti na 2. rychlost.
Jsem klimu dodělával, tak vím .
Climatic ovládá relata na větráky, která jsou v krabičce jednotky dochlazování na nosníku poblíž klaksonu. Nejkratší cestou pak vedou silové kabeláže plus na svorky 30 přímo na baterku.
Ten dvourychlostní má na plnej výkon nějakejch 250W a ten druhej kolem 170W, takže nějakejch 420W při 14V to zebere 30A .
Do toho u F1 nebo Pola elektrohydroservo ve špičce 60-70A a Altík nestíhá. Proto tam dávaly 90A z výroby, když byla klima.
Takže německo neněmecko, i češi s klimou měli 90A a dvouvětrák nebo jeden velkej dvourychlostní.
Takže by se dalo říct, že tažák měl přípravu u aut s klimou co se týče chlazení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.