Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrzani na podvozku

Od: danab® odpovědí: 9 změna:

Zdravim,mam nazdu 323.Objevilo se mi vrzani na strane ridice pri toceni volantem.Jelikoz jsem mel vychozene cepy rizeni,tak jsem se domnival,ze jsou pricinou.Kyz jsem zvedl auto za rameno,sundal cep rizenia otocil jsem nabojem,tak jsem zjistil,ze vrzani neustalo,tak jsem se rozhodl,ze vyzkousim odpojit spodni kulovy cep,prehodil jsem zvedak,aby mi zustalo rameno volne zavesene a vrzani prestalo.Kdyz se ale nasadil kolo a rameni se opet zatizilo,tak se vrzani objevilo znovu,Kulove cepy jsem menil,jsou to cca 2 roky.To vrzani projevuje po cele delce rejdu.Diky za tip

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar anzionka

Vrzání při otáčení volantem na straně řidiče u nádrže 323, které nezmizelo po výměně čepů řízení, pravděpodobně nesouvisí s nimi, ale může být způsobeno opotřebenými nebo suchými silentbloky ramene, ložiskem kola, nebo nedostatečným promazáním některých pohyblivých částí. Fakt, že vrzání zmizí, když je rameno volně zavěšené, ale vrací se pod zátěží, ukazuje na problém s pružícími či tlumícími komponenty zavěšení. Doporučuji zkontrolovat stav silentbloků, ložisko kola a případně mazání kloubů, jinak vás čeká pořádný průzkum podvozku.

007cz
Arizonko, ta tvoje AI moc podvozků neviděla, je tak?
asd1
25.05.25 10:39
:-D

Jak takhle odpovď pomohla tazateli? A jak se drží tématu otázky? Nijak. Já a moje rodina / okolí vidělo podvozků dost. Chcete mi říct, že jsem já nebo někdo, koho znám, nikdy neviděli podvozek od auta?

asd1
Anzion,napsala jsi snusku bludu a nesmyslu, jestli ti to pořád nedošlo tak radši mlč, jen ze sebe děláš ještě většího pitomce...

Silenty by vrzali za jízdy při přejíždění nerovností, děje se to mě tak vím.

Tohle bude uložení tlumičů, taky jsem to kdysi na starým autě řešil.

 

hodnocení

0x
Neznám sice Mazdu, ale jestli je tam taky Macpherson podobně jako u škodovek, může to dělat horní uložení/ložisko tlumiče.
Zkuste pomalu otáčet volantem z rejdu do rejdu a ať se někdo postupně dívá na obou stranách nad kolo na pružinu, jestli se až nahoru otáčí s tehlicí plynule, nebo trhaně poskakuje. To by značilo vyrezly ložisko.
asd1
Jj, nejspis zatuhly lozisko tlumiče.. ale umí to i kloub tyčky stabilizátoru, včetně toho že je v horním lozisku cítit lupani kdyz se na něj da ruka.
Krátkodobé může pomoct prolít to lozisko olejem

 

hodnocení

Nazdarek,diky za vase tipy,nakonec jsem to probiral s mechanikem a ten jednoznacne rekl,ze to bude kulovy cep na rameni.I pres to,ze byl v podstate novy,prej se to stava,proste smejd.Nejjednodussi cesta,prej tam mam zkusit vtlacit nejaky mazivo,natlacil jsem tam vazelinu a bylo po problemu.Vymena jista,takze tak

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]