Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ikony na palubní desce fabia

Od: standazoch® odpovědí: 15 změna:
Čau lidí viděli jste někdy volant a u něho vykřičník? zřejmě servo olej nebo se pletu?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

2024
07.03.25 15:27
hodnocení

2x
Ikony na palubní desce fabia
hodnocení

No zničehonic se rozsvítila když zapnu zapalování svítí žlutě dám na radu

 

asd1
hodnocení

2x

U Fobie klasika.. Už se to tu několikrát řešilo = hledej...

 

bear
hodnocení

2x

První dvě mají elektroservo s hydraulikou (elektročerpadlo) a další generace mají plně elektrické.

Potřebuješ diagnostiku.

 

hodnocení

2x
A vypadlo servo úplně, nebo funguje, ale špatně,jakoby trhavě a poblikává přitom jas světel? Z jakého roku ta fabia je? U prvních nejvíc zlobí snímač natočení volantu, teče do něj voda. A taky do svazku kabelů. Já ten snímač vyřadil a kontrolku taky (snímač úplně a kontrolku trvale diagnostikou, teď jen posiluje pořád na minimální stupeň, ale bez trhání volantem). Každopádně diagnostika je nutná, u jedničkový fabie snad stačí i modrý vag kabel z Číny za 3 dolary.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

přestalo ti fachčit servo zkontroluj hladinu oleje v servu va zkontroluj tavny pojistky v cerny krabičce na baterii a ještě změř jestli dobíjí alternátor jak má

po te diagnostika mohlo odejít čidlo řizení nebo odešlo servočerpadlo

 

hodnocení

Rv 2002 doteď nedělala žádný potíže zajel jsem na parkoviště a ihned chtěl odjet, cítím že jde volant ztuha a žlutá výstraha, vypnul jsem to počkal zapnul a rozjel se, samozřejmě že počítám z prodlevou netrhá pohyb jde hladce ovšem ztuhlé řízení
bear

Máš Koyo nebo TRW?

Poznáš podle víčka nalévaní (jemné vroubkování a zelená barva) -> TRW

Hladké a pár zářezů vypadá jako květinka a je šedozelené -> KOYO

Stejně by jsi měl zkontrolovat hladinu. U 1.4MPi AME, AZF, AQW a 1.0MPi musí baterkový box pryč. Víčko je pod ním. U 1,2HTP a 1.4MPi BKY, BBZ,... se tam dostaneš, protože baterkový box je blíže kabiny a filtrbox je v deklu motoru integrován.

Jak píše dabel. Zkontroluj pojistky nad baterkou. I když budou nepřerušené, tak mohou být vyhřáté a zkřehlé. Rády praskají a nepřenáší dostatečný proud.

Lépe je preventivně vyměnit.

Dále mohla vypadnout CAN komunikace. Svazek totiž vede do kabiny přes notoricky známé místo, kde hnije, pokud nebyl v minulosti při svolávačce rozmotán. Oranžové kroucené dvoulinky.

Pak čidlo na hřebenu.

Bez diagnostiky to dělat nejde pokus omyl. To je nesmysl.

hodnocení

Kámo to je informací jako hovado,no já mám fabii po jedny kravce a zjistuji že na všechno srala, moc fabie neznám ale snažím se pochopit oddekluji víko baterie uvidím co uvidim a samozřejmě že se za vámi zase vrátím páč sám budu v hajzlu díky
bear

Musíš celej box i z podstavcem. A nepolámej ho. Skoro každej ho má domrdanej a polámanej.

Hlavně tam opět nalej zelenou kapalinu. Nikdy jinou!

autodily-pema.cz/...

granex.cz/...




S tím nefunkčním servem při výpadku komunikace si nejsem jistej, fakt by vyplo úplně, nebo by jen jelo v nouzaku na minimálních 1600 otáček, jako když jsem nakodoval výbavu bez serva?
Žil jsem v tom, že pokud má všechny napájení, musí se pomalu točit, ale teď mě vlastně napadá, že je to asi blbost, protože by jelo hned po zapnutí klíčku a ne až po startu.
Jinak k tomu typu kapaliny - když to prvně zazlobilo (kapalinou to nebylo), preventivně jsem nádobku skoro doplna dolil červeným ATF D3, co jsem měl doma a nic se nestalo už přes 10 let :)
bear

Servo bez CAN komunikace neví, že motor běží.

Při zapnutém klíčku na kontrolky a vypnutém motoru taky nepumpuje.

Kdyby jo, tak požere cca 9A. V plném rejdu a rychlém přetočení krátkodobě 70A.

Proto se servo jen tak nedá zapnout na stole.

bear

bery... navíc dokonce to servo dle údajů z jednotky motoru a budíků ubere na pomoci. Při vysoké rychlosti je nežádoucí, aby moc pomáhalo. Naopak při nulové rychlosti nebo mírném popojíždění pomáhá naplno.

A dá se nakódovat s velkou pomocí při úpravě pro invalidy nebo s minimální pro lehké motory HTP. Taky je tam režim RS, kdy při jízdě je pomoc ještě menší.

Při jízdě po rovině a bez zatáčení přestává čerpat úplně nebo při ťuknutí do volantu zcela minimálně nechá kolovat olej (i dle bloku hodnot ve VCDS je to vidět pěkně).

To je rozdíl oproti Octavii1, kde je mechanická pumpa a ta se vrtí pořád naplno. Ovšem zvyšuje odpor motoru a spotřebu paliva. A jen na volnoběh, aby servo motor nezadusilo, tak má tlakový ventil, který ECU motoru zvedne volnoběh. Platí to ovšem jen pro benzínové Octavie1.

 

007cz
hodnocení

0x
Když klesne napětí baterie pod určitou hodnotu nebo když ji odpojíš, rožne se tato kontrolka. Když na místě dáš plný rejd na jednu a pak na druhou stranu a pak se rozjedeš dopředu rovně nad 20 km/h a kontrolka zhasne.

 

hodnocení

Chlapi je vidět že máte rozhled,no dojel sem bez serva sice trochu.no po několika hod, sem do auta zasunul klíč a natočil motor ikona nikde chápu že jen tak by se nerozsvitila, počítám s tím že bude muset pod drobnohled a díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]