Dobrý den, dával jsem na moji mx 2T motorku originál karburátor (předtím tam byl jiný než má být). Šroub bohatosti jsem nastavil podle manuálu, ale když rychle přidám plyn z volnoběhu, tak se má motor snahu dusit. Lze podle toho usoudit, jestli je směs příliš chudá nebo naopak bohatá? Motorka jinak jede dobře, startuje studená i teplá, akorát při rozjezdu musím přidat více plynu, protože má snahu se dusit.
Co vám brání to zkusit a přidat či ubrat na otočce šroubu?
vaclav
Když budu vědět co to potřebuje, tak to snadněji doladím.
bear
Vy se toho moc bojite. Pritom experimentovanim to naladite nejlepe
asd1
Nebo zadře
"nejde za plynem/ dusí se" obecně chudá směs. Napoví barva svíce.
bear
Tak základní otáčky šroubu bohatosti má. Zadřít by neměl, pokud to nezašroubuje o otáčku víc, ale to už ani nepojede a trkne ho, že to chce spíše přidat než ubírat.
Svíčka je nejlepší ukazatel u 2T
vaclav
Bohatší směs se dělá zatočením šroubku, chudší vytočením. Takto je to popsáno přímo v manuálu, ale spoustu lidí to říká opačně. Svíčka je taková do šediva, ale úplně bílá není. Jinak motorka za plynem jde, ale až tak od 1/4 plynu.
bear
U většiny karburátorů, co jsem se setkal je v principu šroubek s hrotem na konci a ten ucpává kanálek bohatosti. Tedy zašroubováním bohatost ubere až ucpe přívod paliva kanálkem.
Karburátory Stihl a SEDR, LEKR u aut... víc nemohu posoudit.
vernon
@bear U malých motocyklových karburátorů je to většinou naopak. Seřizovací jehla uzavírá volnoběžný vzdušník. Při dotahování klesá množství vzduchu a stoupá množství benzínu ve volnoběžném systému karburátoru. Myslím že se s LEKR/EDSR/SEDR mýlíš. I tam je regulační jehla volnoběhu na vzdušníku. Ale nejsem si úplně jistý, musel bych se podívat. U membránových karburátorů žádný vzdušník není a jehla je přímo na přívodu paliva do volnoběžného systému.
bear
Já už ty přesné výrazy snad ani neznám. Ale v principu palivo šlo od volnoběžného elmag. ventilu (zdechal motor) přes štěrbinu pod klapkou na seřizovací šroub bohatosti a ten měl vyústění pod klapkou. Tedy uplatnil se pouze při přivřené klapce, kdy se zvedl podtlak a začalo se skrz šroub bohatosti strhávat palivo.
Ale ruku do ohně za to nedám, protože když se na to dívám zpětně, tak pokud bych zavřel šroub bohatosti, tak strhávám podtlakem veškeré palivo tou přechodnou štěrbinou pod klapkou.
Je to dlouho. Měl jsem raději monotronic systém .
vernon
Jo. Už jsem si podle toho schématu vzpoměl. U SEDR/EDSR je obyčejný šroub bohatosti směsi. Jde k němu směs paliva a vzduchu a on jen škrtí přívod směsi pod klapku. U LEKRu je jehla vzdušníku. Zašroubováním se bohatost zvyšuje, což často mátlo třeba techniky na emisích, když chtěli drbnout se směsí a ono se to rozjeblo na druhou stranu... To v kroužku na tom obrázku jsou přechodové otvory. Používají se při částečném zatížení. Při zavřené klapce jsou nad klapkou. Při pootevření klapky kolem nich projde její hrana a otvory se tak dostanou pod klapku a začne z nich stříkat přídavné palivo.
bear
Aha, díky.
To je kus historie
vernon
Muselo se to štelovat, občas se to ucpalo, časem netěsnily osičky klapek, hromadil se kal na dně plovákové komory, občas proreznul plovák a přeplavovalo se to, když se moc utáhl šroub filtru vzduchu, celý karbec se zdeformoval a začal všude cucat vzduch. No a když náhodou zrovna fungoval karbec, zase nefungovalo zapalování... Byly to krásné časy...
bear
04.03.25 18:22
vaclav
Tak jsem trochu přidal na bohatosti a teď je to OK. Přikládám foto svíčky, co na ni říkáte?
Na zkoumání svíčky je brzo, musí se najet aspoň pár set km, ne moc krátké trasy při pracovní teplotě. A u dvoutaktů mírně bohatší směs nevadí, přidá trošku výkonu a živosti.
vernon
Přesně tak. Je důležitější jak to jede. Ne jak vypadá svíčka...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.