Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Názor na Volvo V50

Od: petrs odpovědí: 16 změna:
Zdravím.
Uvažuju o koupi Volva V50, 66kW, 1,6TDI,r.v.2010 a chtěl bych se vás zeptat, zda je do dobrá volba jako volba rodinného auta i co se týče motorizace. A pokud ano, na co si dát při prohlídce auta pozor a na co se zaměřit.
Předem děkuji za rady.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

2024
hodnocení

2x
Na otázku konkrétně neodpovím.
To auto je ale poměrně velké, chcete ho používat jako rodinné (tedy předpokládám více osob i nákladu) a motor jen 66kW?
Já měl dvě o něco menší auta s motorem o výkonu 53kW (benzín i diesel, soukromé a služební) a už nikdy více.
Ale třeba to nějak zázračně jede, nevím.
petrs
hodnocení

Přesně tak, bude to rodinné auto pro 2-3 dospělé, mimčo a hodně často kočárek. Každopádně cestování po republice, ale máme v plánu i dovolenou v zahraničí
glyx
Auto je uvnitř poměrně malé, ale celkově docela těžké. Je to převlečený Focus se všemi výhodami i nevyhodami. Podvozek focusu je velmi vydařený s cenově dostupnějšími díly než na ostatní Volva (jen pro představu samotné originální sklíčko zrcátka stoji 2500). Oproti Focusu je v něm méně místa - s ohledem na bezpečnost jsou přední sedačky blíž k sobě a ve dveřích masivní vyztuhy. Mám v tom naftový dvoulitr (100 kW a jede to fakt skvěle), 66kW motor žádný trhač asfaltu nebude, ale na klidnější ježdění asi neurazí.
Dobře si vyzkoušejte vnitřní rozměry, když dám sedadlo až dozadu, tak "lámu" pětiletému dítěti za sebou v dětské sedačce nohy. Jako rodinné auto by to pro mě ideální rozhodně nebylo, ale měřím přes 190 cm a u všech aut mám sedadlo co nejvíc vzadu, menším lidem může možná vyhovovat víc.
petrs
hodnocení

Děkuji za super názor. Nikdy jsem ve Volvu neseděl, takže nevím a když včera vedle mě jiná V50tka zastavila, tak jsem si říkal, že je dost velká, ale vůbec jsem si neuvědomil, že vnitřní rozměry z důvodu bezpečnosti budou menší než u podobných aut.

 

hodnocení

2x

Volvo a pod kapotou motor od forda.

To není motor od Forda *smich* Od Forda byla 1,6 v benzínu a ta je s nějakou základní údržbou skoro nesmrtelná a dle článků patří mezi jedny z nejlepších motorů v ojetinách. Tady je ale otázka na naftu a to je bohužel motor od PSA. Ve své podstatě je to malinko upravené HDI s filtrem pevných částic se kterým si to úplně moc nerozumí. Takže buď je problém s filtrem a nebo se to rovnou zaklepe na klice. Proč asi je v inzerci tolik Volv a Fordů s tímto padlým motorem. Ruce pryč od motoru jinak výběr auta je dobrý máme ho několik let ale v benzínu.

Asi týždeň do zadu u kamaráta mechanika bolo to auto na zdviháku,ešte som si robil srandu,že volvo s fordáckym motorom,bol to diesel, a majiteľ menil motor,lebo predošlý odišiel na kľuke. Snáď som videl prečítať nápis.

mathew
Ano ten motor je od Forda jenže ten ho má od PSA. Takže ve finále je to úplně jedno, protože to má k dokonalosti daleko.

Pokud je to šestnáctistovka původem od PSA není problém, že původně pochází od PSA, protože v citroenech, peugeotech a dalších značkách mimo Ford fungují hooodně dobře.

Právě ono mimo ford funguje dobře ale ve Fordu/ Volvu to nefungovalo nikdy. Nechápu jak mohli nějakými nepatrnými úpravami tak pokazit docela povedený motor.

On není pokažený, ba naopak je dobrý. Mam ho v c maxu , slaví 17let a je v pohodě. Je to sice verze 80kwh 1,6 tdci, oproti slabší verzi má variabilní lopatky turba, provoz drtivá většina ve městě a ani s dpf nemá problém. Stačí pravidelne měnit olej a i na emisích je jako nový.

 

 

hodnocení

2x

Neznám rozpočet ale když už tak V70/XC70 2.4 nafta, nejlepší motor ale i tak pídit se po původu a po pečlivosti servisu.

Klidně i ta V50 ale s alespoň tou 2.4 naftou.

petrs
hodnocení

Jj, už si taky říkám, že ta 1.6 je málo, že minimálně ten 2litr.
Děkuji za názor.

 

hodnocení

2x

V50 je super auto ale na tenhle motor bacha je to nafta od PSA a jsou s tím problémy. Je lepší volit benzínové motorizace. Co se týká samotného auta tak je to takový překapotovaný fokus, mnohé díly shodné takže levný servis. Jízdní vlasnosti skvělé podvozek s víceprvkem vzadu fakt krásně sedí. A karoserie to je pořád švéd, poctivé tlusté plechy poznáte hned při otevření dveří ten pocit je úplně jiný než u koncernu. Kapota hliník takže žádná koroze od oprejskaných kamínku. Než to auto začne reznout tak stihnout zreznou tři generace oktávky *smich* Interiér kapitola sama pro sebe, sice změt mnoha tlačítek ale v podstatě jich většinu nepotřebujete pokud máte verzi s dvouzonovou automatickou klimou protože tam nastavíte 20C a pak už na to celý rok nesáhnete. Sedačky by si člověk nejraději vyndal do obejváku.

petrs
hodnocení

I vám děkuji za váš názor. Každopádně jsem už rozhodnutý, že auto kupovat nebudu. Hold si počkám na jiné.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Pokud volvo v naftě tak jedině 5ti valec
Mame doma D3ku jeto 2litr 163 koní ve V70ce a mohu jen doporučit

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]