Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr auta

Od: raymond odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

měl bych na Vás otázku - kdybyste si dneska kupovali auto, jaké by to bylo? Chci pořizovat nové auto, jsem ochoten dát maximálně 1/3 uspor čili cca 600 tisíc. Ale.

1. Financování - stále přemýšlím, jestli by nebylo lepší volné peníze investovat a na auto si vzít půjčku a měsíčně jej splácet.

2. Cena - Původně jsem se díval na auta do 350 tisíc, jeden moudrý muž mi řekl, že do ojetiny by víc jak 200 tisíc nevrazil. Za 500-600 tisíc už se dá pořídit nové auto, ale odrazuje mne, že první roky extrémně ztrácí na hodnotě a je zde kompromis ve výbavě a motorizacích

3. Rok výroby - byl jsem se podívat na dvě Octavie RS 245...2018 a 2019. Trochu mě vyděsilo, že stačí jeden rok aby podělali auto stejné generace. Ta o rok novější už měla filtr pevných částic a měla hnusnej lacinej kryt motoru bez loga Škoda a TSI...mechanik co mi to auto prověřoval mi říkal "No víte, šetří se všude. Začal jsem teda přemýšlet nad tím, jestli čím novější auto není horší. A nedívat se po něčem do 2018. Já bych klidně bral dvojkovou Ofc s doložitelným nájezdem do 100 tisíc km, ale to mi všichni říkají, že to je starej krám.

4. Výběr auta - láká mě něco silnějšího, na svezení, ale je mi 26 takže už to mám v hlavě celkem srovnaný. Prakticky se rozhoduji mezi Octavii RS, Golf s 2.0 TSI, zaujala mě i Giulietta 177 kw, která je prakticky o 200 tisíc levnější, jde sehnat za cca 350 tisíc, ale dražší servis...má suché spojky, které nevydrží tolik a na motoře stojí nové 33 tisíc, mokré spojky na koncern stojí 18 tisíc a při výměně oleje po 60k vydrží dvakrát tolik.

Kdybych chtěl něco rozumnějšího, asi bych šel do nějaké trojkové 2.0 TSI 140kw, případně 1.5 TSI 110kw...se kterým jsem chvíli jezdil a je skvělý mít spotřebu 5.5l a nemít pod kapotou naftu.

5. Čas - jak dlouho se vyplatí si takové auto nechat? Kamoš si koupil Octavii RS 180kw, teď ji prodával po roce a čtvrt a nájezdu 50 tisíc km, prý ze strachu, ze ztratí na hodnotě. Kupoval ji za 600 a prodal za 550k. To mi přijde po roce a čtvrt hodně, i když je fakt, ze 50k s ni najel. I kdyz ja bych si to auto asi nechal dyl, pokud by bylo spolehlivé, protoze koupe auta je vždy sázka do loterie.

Díval jsem se i na Toyoty, Renaulty, Korejce. Ale nejvíc se mi líbí ty koncerny...a ta Alfa u které se bojím spolehlivosti a servisu, takže spíš zavrhuji.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Kdybys chtěl něco jednou tolik výkonnějšího a v této cenové relaci, máš za to Teslu 3 LR rok 2019 s nájezdem okolo sto tis. Spíše mám ale obavy z toho, že jakmile si to začnou kupovat mladí nevyjezděni lidé, bude na silnicích dost nebezpečno. Ono vědět, že člověk může předjet kohokoliv, kdykoliv už chce hodně sebeovládání, protože využívat sotva třetinu plynového pedálu málokdo vydrží. I zadokolka má pořád dostatek výkonu a tam se dá vlézt i pod půl mil.

 

hodnocení

0x
avatar regine

Já mívám seznamy požadavků, příklad:
- malé vozítko pro bezdětné pro krátké jízdy do 100 km (na letiště na dovolenou ...)
- maximální poměr výkonu na jednotku váhy (horská oblast)
- ESP (protiprokluzový systém)
- omezovač rychlosti a tempomat
- atermické čelní sklo (absorpce infračerveného/tepelného záření)
- elektrické (nebo okamžité horkovzdušné) odmrazování čelního skla (nežijeme na jihu)
- snadný přístup doplnění kapaliny v ostřikovačí a viditelná indikace výše hladiny při plnění
- signalizace stavu kapaliny v ostřikovačí na palubní desce
- zadní kamera pro couvání
- dvě zadní světla pro couvání
- zcela sklopná sedadla pro naložení dlouhého nákladu (lyže ...)
- rychle/snadno vyjímatelná zadní sedadla
- kromě dálkového i mechanické zamykání s kontrolou zavřených oken/automatické zavření
- hliníkové/ALU disky kol
- průměr kol 15" a více palců vzhledem ke stavu našich silnic, široké pneu
- náhradní kolo se snadnou dostupností bez nutnosti vykládání zavazadel
- 2D seřiditelný volant a přední sedadla (nahoru/dolů, dopředu/dozadu)
- stačí pasivní klimatizace

- servis nejbližší neznačkový nebo značkový neb hodně cest do zahraničí ...

- náklady na servis, nedávno nejlépe vycházel z běžných aut Opel, mám info z opraven, hodně spolužáků bývalých

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]