Nejste přihlášen/a.
To je normální ojeb servisů. Nemají čas na výplach celé soustavy tlakem pitné vody. Vypustí, vymění motory, nalejou novou a zdar. Starej motor někde stál bez vody na paletě a stihl zreznout. Nová náplń ho propláchla a zdegradovala.
V chladící kapalině jsou inhybitory koroze k ochraně systému. Nejde jen o nezámrznost, ale i zamezení elektrochemické reakce dvou kovů. Typicky vložky válců z ocele v litinovém bloku či hliníkovém přes měděná těsnění, atd... Dnes už se tomu výrobci vyhýbají, takže kapaliny mají doživotní náplně nebo 350 000km u VW.
Kapalina, kterou máš v systému ty, už nemá neutrální PH. Musí ven, jinak za čas několika málo let poškodí těsnění motoru a poteče (rozborka a výměna těsnění motoru pod hlavou + rozvody dle potřeby).
Kapalinu je potřeba vypustit a na několika místech rozpojit hadice a vypláchnout tlakem vody systém. Pak opět vše připojit a náplň do zavakuovaného systému naplnit.
Ideálně G12EVO doživotní. Ne G12++ (neplést).
Případně G13 a pak nezapomenout měnit co 6 let.
...
Nebo se na to vykašli jako většina uživatelů a pak řeš nepojízdnost, náhradní auto a drahou opravu. . Případně zavčas prodat a ať si užije další majitel někde z bazaru. To je realita.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.