Nejste přihlášen/a.
Zdar, četl jsem vlákno s otázkou jaký motor do Octavie
Rozebírali jste trošku motor 1.8 Turbo 110 kW. Koukám na zrychlení z 0 na 100km/h nějakých 9.1 sekund podle výrobce.
Jak je možný, že z motoru Alfa Romeo 1.6 TS bez turba! vymáčknuli 88kW, ale hlavně dle měřící krabičky co jsem měl půjčenou (s GPS a anténou na střeše na Alfě) jsem dal zrychlení z 0 na 100 za 9.7s sekundy, výrobce píše 10.5 s Jel jsem na Orlen 100 oktanů.
Zajímá mě tohle-jak do toho mýho motoru lze narvat tolik vzduchu bez turba a vymáčknout z tak malýho objemu motoru takový slušný výkon. Po otevření kapoty tam není vidět nějaký velký nasávač vzduchu, ani něco jako je na kapotě jak je na fotce.
Teď když koukám na motor 1.8 TS, bez turba, tak ten má od výrobce zrychlení z 0na 100 za 9.3 sekundy
Proč to Alfa vývojáři zvládnou bez turba a Octávka na tenhle objem musí mít turbo?
Když motor točím nad 5000 otáček a zvlášť nad 6000 tak slyším nasávání vzduchu, navíc motor dost táhne, jako když tlačí turbo, ale jak je to bez turba možný?
88kw z 1.6 je kvalitni, ale nic zas az tak extra.
Honda B16B v Type R ma pri stejnem objemu cca 136kW. Coz uz lze povazovat za blizici se praktickemu limitu u beznych produkcnich motoru.
Povsimni si ale, v jakych otackach je toho vykonu dosahovano.
U 1.8T je tech 110kw pri 5700rpm, 1.6ts ma 88kw pri 6200rpm a ta Honda to ma pri 8200rpm.
A to je presne zpusob, jak dostat do motoru vice vzduchu. Ne na otacku, ale za jednotku casu. Zkratka s motorem musis tocit rychleji.
Cim vyssi otacky, tim vice vzduchu za stejny cas, tedy i tim vice spaleneho paliva za stejny cas a tedy i tim vice energie za stejny cas. A vykon neni nic jineho nez energie za cas.
Není to tedy úplně odpověď, "-jak do toho mýho motoru lze narvat tolik vzduchu bez turba", ale..
Z atmosférické 1.6 je těch 88 kW celkem slušných a dál s tím moc pohnout nejde (výjimky existují, viz výše), zatím co u 1.8T jde v pohodě jít - podle verze motoru - i na 165 kW v sérii, s úpravami i přes 200 kW.
Ten výkon bez turba je tam jen ve vysokých otáčkách, Pokud byste ho využíval stále a točil běžně 5000..6000 otáček, tak ten motor brzy ohoblujete, opotřebuje se a začne brát olej. Navíc už ten výkon úpravami nijak výrazně nezvednete.
U té 1,8T se dá tovární výkon ještě dál slušně zvyšovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.