Dobrý den, hledám vůz pro delší cesty mezi městy (například Brno–Praha-Plzeň-Liberec-Svitavy) a zároveň na kratší trasy ve městě. Měl jsem 3 dny půjčený VW Passat B8 Variant 2.0 TDI 110 kW DSG, posledních 10 let řídím fabii htp bez klimi a už to nezvládám . Nejsem si ale jistý, zda jsem se ve výběru neunáhlil, a rád bych se poradil, zda je Passat pro mě ideální volba, případně jaké jiné alternativy by dávaly smysl. Požadavky na vůz: ✅ Komfort: Elektronicky nastavitelná opěrka řidiče, vyhřívaná přední sedadla ✅ Ovládání: Knoflíková klimatizace, ne čistě dotykové ovládání ✅ Velikost: Přibližně jako Passat B8 Variant, velikost kufru není prioritou ✅ Světla: LED světlomety, případně Matrix ✅ Pohon: Preferuji FWD kvůli jednodušší údržbě ✅ Palivo: Spíše benzín (plánuji i krátké městské trasy) ✅ Stav: Nízký nájezd, ideálně do 30 000 km, s prověřenou servisní historií ✅ Spolehlivost: Jsem člověk, který se o auto stará a mění díly i dříve, než je nutné (např. častější výměna oleje) Myslíte, že je Passat B8 v této specifikaci pro mě správná volba, nebo byste doporučili jiný model s podobnými parametry? Rád bych se vyhnul špatné koupi. Měl jsem půjčený víc aut ale vždy jen maximálně hodinku, například škoda rapid, ale zdál se mi uvnitř fakt malý a to mám jen 180cm a 90kg, psychicky pocit. U 2.0tdi se mi líbila dynamika a zrychlení z 100-170km/, pocit rychlosti, docílim to i u 1.5tsi 110kw? Můžete mi s tím poradit? Předem moc děkuji za váš čas a případnou odpověď!
Ja dam svuj pohled Za mě sou passaty předražený mrchy se kerejma sou furt náký trable a servis je docela drahej Spiš než b8 bych asi honil b7 když uz si nedate říct tu mame jednu v praci a krom tesneni pod hlaou na ni nic nedelali Na tu b8 nak moc chvaly zatim neslyším Pokud bych chtel neco drašího a pohodlnyho naháněl bych volvo V70ka od roku 2015 2D 163kw máme v rodině a mužu zatim jen chválit
b8 mám 6 let v naftě, na dálkové trasy i do města pro mě super, krom výměn oleje a jednoho žhaviče bez poruch
pokud chceš ještě větší komfort tak si pořid i odvětrávané sedadla, v létě nebudeš mít mokré záda, jdou i sedadla s masáží
nájezd kolem 30000 bude dost drahý kup
pohlídej si at to má adaptibilní tempomat, asistenta vedení v pruhu, hlídání mrtvého úhlu atd na dálnici i ve městě to potěší, u jízdy na dálnici si i odpočineš
jinak tvé požadavky splnuje každé auté střední třídy např superb, kodiaq
dabel: chtěl bych vidět b7 co má najeto 30k a nestojí v muzeu :D
Kámoš ho má pátým rokem (v manuálu) a nadává na to vypalování DPF. O víkendu jede dlouhé trasy a nic a vypalování začne zrovna když dojíždí ve všední den krátkou trasu domů, nebo do práce. Jak ráno přijede o 10 minut později, tak vím, že "jel vypalovat". Jistě, dá se to řešit přes konektor, ale to nechce. Prostě mu tam chybí indikace s nožností spustit vypalování ve vhodný okamžik. Teď už vypaluje cca každých 350 km, tedy cca každý týden. S jízdními vlastnostmi je spokojen. S cenou servisu už méně. Poměrně brzy se mu vysypalo něco u spojky a platil 40 tis i bez výměny vlastní spojky.
Mě je i jedno jak to bude vypadat. Hlavně ať je to spolehlivé, chci auto na delší dobu. Fabia nám vydržela 20 let a pořád s ní budu jezdit po městě. Ale rozumím, že opravy budou a můžou být častěji, počítám s tím a vytvořím na to budget dopředu. Chci hlavně jezdit a mít komfort jak v tom passatu b8. Kufr je mi taky jedno.
Komfort jak v Passatu je v každém autě v té kategorii, teda kecám on je v těch ostatních ještě lepší. Problém je, že ostatní nemají žádný použitelný benzínový motor. Ono teda to TSI je taky použitelné jenom, když zrovna funguje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.