Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Katalyzátor Škoda Octavia combi

Od: petrs odpovědí: 13 změna:
Dobrý den, vlastním Škodu Octavii II combi, 1,9TDI, r.v. 2006, 77kW, nájezd 245 000km. Dnes ráno je mi poprvé rozsvítila kontrolka katalyzátoru a moje otázka je, zda bude stačit projet pořádně auto po dálnici, jak se doporučuje u novějších aut při vyšších otáčkách a kontrolka zase zhasne anebo se bude muset do servisu na vyčištění?
Děkuji za rady.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lll
hodnocení

0x
Která kontrolka to je?
Fotka?
bear

Kontrolka filtru částic DPF. Ne katalyzátoru. Taková neexistuje.

bear

Ukazuje ji i maxidot

Katalyzátor Škoda Octavia combi
lll
No právě, akorát že okta2 z r.2006 žádný filtr pevných částic taky nemá!
Asi myslí grilované kuře?
bear

77kw v kódu BLS ho měl.

lll
Aha, máš asi pravdu, tady píšou že dovoz ze zahr
skodahome.cz/...
petrs
hodnocení

Tak máte asi pravdu, jelikož jsem úplný lajk, tak mě to zmátlo.
Jedná se o tuto kontrolku. Auto jinak jede a I startuje v pohodě.
Katalyzátor Škoda Octavia combi #2
Já měl dokonce možnost z Německa koupit O1 s DPF filtrem, tedy dodělávaným. Není mi jasné, jak to fungovalo, jestli k tomu byl i upravený soft.
Edit: Tak už se to vysvětlilo, než jsem to dopsal.
bear

Petrs, to je kontrolka MIL. Tedy Malfunction Indicator Light.

Piktogram zobrazuje blok motoru. Dole olejovou vanu, z čela vrtuli ventilátoru chladiče, nahoře karburátor s filtrboxem a z druhého čela přírubu k převodovce. Prostě motor. Někdo tomu říká vrtulníček, ale to jsou lidi, co motor nikdy neviděli mimo auto :-D

Jinak kontrolka elektroniky motoru. Může jí rozsvítit většina čidel, které hlídají hlavně emise. Nejčastěji kyslíkové sensory (lambda sondy), teplotní čidla, vadné vstřiky, tlak paliva, atd...

Bez diagnostiky nelze určit, proč svítí. Možností je mnoho. Nejen lambdasondy.

Můžeš zkusit odpojit mínus pol baterky na hodinu. Smažou se DTC chybové kódy a emisní readiness kód pro OBD2. Pak se vše bude znovu načítat jízdou a pokud závada přetrvává, tak se kontrolka MIL opět rožne.

petrs
hodnocení

Teď si připadám jako úplný hňup, ale vážně mě zmátl popisek vedle kontrolky na internetu. Už jsem se domluvil s kolegou na diagnostice.
Moc děkuji za rady a omlouvám se.
bear

Petrs, není proč se omlouvat.;)

Diag je ideál před čímkoliv u MIL kontrolky. Kdyby vynechával vstřik, tak to trápit jízdou po dálnici na plný výkon není vhodné.

Co vstřik, svíčka kdyby vynechávala, to by teprve pořádně "vypálil filtr" :)
Když jsem segre měnil vyhorelej katalyzator na starým Mondeu na LPG (nebyl čas řešit příčinu, zila v zahraničí a musela jet zpátky), říkal jsem jí, že si tam musí nechat to nedávno namontovaný lpg seřídit, aby se to neopakovalo). No, nenechala a před další technickou opět měnila kat :)
asd1

Svíčka na naftě? ;)

Pokud svítí grilovaný kuře, tak jsou v paměti vypsaný závady - čísla chyb. To napoví kam směrovat pátrání. Na přečtení chyb stačí čínská diagnostika za pár dolarů + mobil..

Dost často jde o trhlinku ve výfuku (vlnovec, svody.. dírka klidně i metr za lambdou) a přisávání kyslíku do spalin, pak jdou hodnoty z lambdy mimo limit a vyskočí chyba.. A servis mění lambdy, katalyzátory atd., borec platí a kuře svítí furt *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]