Nejste přihlášen/a.
Petrs, to je kontrolka MIL. Tedy Malfunction Indicator Light.
Piktogram zobrazuje blok motoru. Dole olejovou vanu, z čela vrtuli ventilátoru chladiče, nahoře karburátor s filtrboxem a z druhého čela přírubu k převodovce. Prostě motor. Někdo tomu říká vrtulníček, ale to jsou lidi, co motor nikdy neviděli mimo auto
Jinak kontrolka elektroniky motoru. Může jí rozsvítit většina čidel, které hlídají hlavně emise. Nejčastěji kyslíkové sensory (lambda sondy), teplotní čidla, vadné vstřiky, tlak paliva, atd...
Bez diagnostiky nelze určit, proč svítí. Možností je mnoho. Nejen lambdasondy.
Můžeš zkusit odpojit mínus pol baterky na hodinu. Smažou se DTC chybové kódy a emisní readiness kód pro OBD2. Pak se vše bude znovu načítat jízdou a pokud závada přetrvává, tak se kontrolka MIL opět rožne.
Petrs, není proč se omlouvat.
Diag je ideál před čímkoliv u MIL kontrolky. Kdyby vynechával vstřik, tak to trápit jízdou po dálnici na plný výkon není vhodné.
Svíčka na naftě?
Pokud svítí grilovaný kuře, tak jsou v paměti vypsaný závady - čísla chyb. To napoví kam směrovat pátrání. Na přečtení chyb stačí čínská diagnostika za pár dolarů + mobil..
Dost často jde o trhlinku ve výfuku (vlnovec, svody.. dírka klidně i metr za lambdou) a přisávání kyslíku do spalin, pak jdou hodnoty z lambdy mimo limit a vyskočí chyba.. A servis mění lambdy, katalyzátory atd., borec platí a kuře svítí furt
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.