Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řadíte podle doporučení palubního pc?

Od: kema® odpovědí: 31 změna:
Ahoj.
Mám Fabii 3 s 1.0 TSI motorem (70 kW) a palubní počítač mi neustále doporučuje abych řadil vyšší rychlost i když jedu v obci padesátkou. Podle něj mám zařadit 4 ale to pak jsou otáčky motoru 1300.
To se mi moc nezdá. To bych řekl že se motor bude dost zanášet, ne?
Já ty rady ignoruji a držím na 3 rychlostní stupeň otáčky kolem 2000 a více.
Jak to máte vy?
Co je správně?.
Díky.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar libor007
Správně je jezdit s citem, ne podle elektrochytrolína. Je rozdíl jet při zmíněných otáčkách do kopce, na rovině, z kopce.
trtr

Tak tak, je to rozdíl, ale obecně je lepší spíše vyšší hranice otáček, než nižší (1300 bylo tuším pro LIAZ 100/110 *smich*) Pokud se to přežene, motor se dudí, kope, karbonuje a celkově se trápí. Často je je vidět u vozidel starších lidí, pak rozjezdit takové auto k životu je prakticky nemožné. Neříkám to rád, ale výrobce skrze doporučení dnes má za cíl vozidlo co nejdříve "poškodit", aby se hodně servisovalo, nebo koupilo nové - tvrdá realita. Downsizing motory právě dohání objem přeplněním a otáčkámi.

Tak dnes se stříkačkou to je samozřejmě jinak, než kdysi s pevně nastaveným předstihem.

 

hodnocení

6x
avatar milancukrar

Již od minulého století, přesněji od sedmdesátých let, řadím dle situace, nálady, pohody, citu a sluchu.

V mládí riskantně, dneska s rozumem.

.

Jsem na tom stejně.

*palec* jj s citem a dle sluchu.

 

km
hodnocení

5x

chce to cit, ale osobně mi 1300 na 4 přijde úplně v poho, jezdím tak podobně. nicméně s jiným a starším modelem.

 

mathew
hodnocení

2x
Kdybych chtěl jezdit na 1300 otáček tak bych si koupil automat a ne manuál. Ovšem přes 2000 otáček na držení 50km/h mi přijde zase moc. Já mám naštěstí normální převodovku takže při 50 na trojku mám asi 1700 otáček.

2000ot./min uplně v poho provozní otáčky...

Tyhle motory potřebujou točit nebo se zadělaj karbonem.

Za obcí, kruháčem klidně podojit až do omezovače.

 

smode2
hodnocení

2x
Záleží na tom, jak dobře to ještě v nízkých otáčkách jede. Jsem otáčkově spíše dieselový typ. Jsou vozy, které ukazují přesně jak bych řadil já, a jiné, co ukazují nesmysly a chtějí abych motor zbytečně vytáčel.

 

kdosi
hodnocení

2x

Já mám benzín a s palubním počítačem se pocitově plus mínus shoduju, že bych to neměl zbytečně trápit na míň než 1500. Otáčky 2000 beru jako pohodu, nad 2500 už chci řadit nahoru a počítač taky. Podle situace mi tam někdy ta šipka nahoru problikne, jindy ne. Ale řadím spíš podle citu než podle ciferníků.

Starší auta měla na otáčkoměru vyznačené zelené pole taky v podobném rozsahu.

trtr

V rámci zachování funkce motoru se doporučuje alespoň občas navštívit i otáčky vyšší. Vzpomínám na kamaráda co testoval 1-2-3 na maximální otáčky, rychlost celkem slušná, oproti normálu třeba 2x vyšší, až "pavouci" z výfuku lítali.

 

hodnocení

2x
Mám s tím omezenou zkušenost, ale 2x jsem měl na týden půjčené Citigo (motor bez turba) a kroutil jsem hlavou, že když jse jel do kopcovitých serpentín "svižně" (legračnï výraz u této motorizace, ale oproti místním přesouvačům s průměrem 30 km/h to bylo svižně) na "3", tak mi to někdy radilo i "5". Přitom jednotka musela vědět, že z motoru beru skoro plný výkon kolem 3000..4000 otáček, tak jak si mohla myslet, že by mi stačil snad poloviční výkon při "5"? Jako by tam byla pevná tabulka pro rovinku. (A ne, nerasoval jsem auto, protože není moje, choval jsem se k němu jako ke svému podle zvuku motoru, který zněl až radostně, že s ním konečně někdo nejede na prdlačku.)

 

vernon
hodnocení

1x
Podle citu, ne podle šipek. Po rovině obcí na čtyřku v poho. I u atmosféry...

klidně i na pětku...:)

 

hodnocení

1x
Žádný indikátor řazení v autě z roku 2001 nemám, ale radim podle citu a okolností. Pro udržení padesátky na ideální rovině běžně používám 4 i 5 (pětirychlostní manuál), klidně i s těžkým vlekm. Naopak při rozjezdu nebo zatáčce v prudkým kopci na těch 50 točím jedničku. Najeto zatím 426tkm a motor mechanicky v pořádku, takže asi mu to vyhovuje ...

 

hodnocení

Já chápu že výrobce chce abychom se drželi doporučení počítače z důvodu CO2, tedy jezdit ekologicky ale na druhou stranu - motoru ty nízké otáčky nemusí vyhovovat. Karbon se usazuje, zanáší se trisky a co já vím co všechno.
Já jezdím jen na Natural 95 + VIF aditiva. Tak třeba by se to s těmi aditivy nemuselo zanášet na těch nižších otáčkách. Kdo ví.

 

riva
hodnocení

0x

Obvykle předběhnu radu od auta. Tedy jakmile sundám nohu s plynu kvůli přeřazení, problikne mi doporučení abych přeřadil (Ford focus benzín).

 

ladinac123
hodnocení

0x

Já teda počítač na Focusu z roku 02 nemám, nemám ani zeleně nebo červeně podbarvené určité otáčky, takže se jezdí s citem tak jak se má.

V obci, myšleno dědiny, kde projíždím po rovince a znám to, dám 4, jedu tachometrových 58 - 60kmh a motor má okolo 1800 otáček a úplně v pohodě plyn jenom lechtám. Pod 1500 už se mu to nelíbí a duní a to je 1,6 atmosféra 74kW najeto 300 000km, to stejné bude dělat ten litrový katastrofa motorek od HitlerWagenu, akorát že bude váhově tak poloviční skoro a uložení bude tak, že to nepůjde do kastle cítět, nicméně se mu to nelíbí.

Je to skrz snižování emisí, aby točil míň atd... No a pak se akorát zakarbonuje, dochází k nedokonalému spalování a ve výsledku je to ještě horší. Sice katalyzátor a další snižovače emisí to vytáhnou, takže za autem není nic, ovšem všechno se motá v motoru a jestli má ta hračka egr, tak to platí dvojnásob s tím zanášením.

Na čtyřku šedesát, to je o sebrání papírů.

ladinac123
To je tachometrových, reálně je to 55 podle radaru, což je v pohodě, cestu mám najetou dlouhodobě a šetřím motor a palivo

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Já bych u TSička pod 3 500 nešel. Zaprvé, je to motor do křoviňáku a ten potřebuje točit, a za druhé nad ty otáčky to krmí pouze turbo a ne ještě kompresor. Ostatně, takhle jsem točil i s čtyřválcovou benzínovou atmosféru.

hodnocení

Tak s tím nemohu souhlasit. Motor má dost výkonu a je svižný na svůj obsah až až. Sám se divím jak se jim to povedlo.
Právě že není problém v obci zařadit pětku a jede to. Já spíše řeším jak to vyhovuje motoru ohledně jeho "zdravotního stavu".
Výrobce píše že i malé otáčky jsou OK a že dokonce při malých otáčkách si řídící elektronika poradí velmi dobře ale zase na druhou stranu je tu ta karbonizace.
Já jezdím z Teplic přes Cínovec tak 2x měsíčně nakupovat do Altenbergu a když jedu těch 12 km stoupák do Cínovce tak motor pořádně proženu, jinak ho myslím šetřím. VIF by se tedy měl postarat o nějaké to vyčištění karbonu z trysek.

Ale jak říkám - ten přeplňovaný litrový tříválec je vážně svižný - trojka je přímo boží :)

vernon
Nesmysl. Nikdo normální nejezdí při takto vysokých otáčkách. A u turbomotoru už vůbec ne...
ladinac123
Ale nenazýval bych to motorem, ať mi ukáže někdo jak bude mít 300 nebo 400 tisíc najeto. Většina dá tak 250 000 a jde to pryč.
Už před 10, možná 15 lety kdy v Boleslavi dělala jedna má známá osoba se říkalo ty horší škodovky tak 150 - 200 tisíc nájezd (právě tady ty 1,0 tříválce apod) a ty lepší 250 a prémiovky 300.
Co najede nad je už akorát zázrak
hodnocení

Pokud vezmu v úvahu že ročně najedu nějakých 10 - 12 tisíc km tak i kdyby ten motor vydržel JEN 200 tisíc tak to řešit nemusím. Je mi teď 62 a za 15 let asi už budu dávno v penálu a nebo už budu bez řidičáku. Kdo ví.
Každopádně jsem s tímto TSI-čkem velice spokojen. Dělá přesně to co od něj očekávám. Spotřeba na dálnici Teplice - Velké Pavlovice s naloženým autem na dovolenou 4,7 litru / 100km a to jsem to pořád držel na 3000 otáček, což je asi těch 130 km/h. Myslím si že kdyby nebyl ten motor dobrej tak ho nebudou dávat do těžších aut jako je Octavia a dokonce ho má i slavný Golf.

 

 

trtr
hodnocení

0x
Jasně podtáčení sice možná redukuje CO2, ale likviduje motor a tak bude stejně produkce škodlivin vyšší, takže zase eko nesmysl.

 

el
hodnocení

0x
Jezdim se stejným motorem v jiném autě.
Do práce to mám lehce z kopce tak jedu na 4 stupeň, ale cestou zpátky tam nechávam 3 při 50km/h ve městě.
Nerad ten motor dusím, mě to trhá uši zvlášť u tohohle 3 válce. Ten ukazatel řazení nerespektuji. řadím až když mám cca o 200-400 otáček víc než původně ukazatel žádá.
4 válcové TSI byly po městě mnohem lepší než tyhle 3 válce se zvukem dieselu.

 

runner2
hodnocení

0x

1.4 TSI, 110 kW - nikdy jsem podle toho ukazetele nejezdil, dost casto mivam zarazeno o jeden stupen mene nez jaky to navrhuje.

 

pavlik
hodnocení

0x

Při tomto tématu, si vždy vzpomenu na tyto "rozumy": idnes.cz/...

 

asd1
hodnocení

0x
Obvykle to těžce podtaci, takže doporučený kvalt je vhodny jen z kopce nebo po rovině při držení stale rychlosti.
Jakékoliv stoupání nebo akcelerace chce aspoň o kvalt níž, požadavek většího výkonu = o dva.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma řazení v autě

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]