Dobrý den, řešíme problém s vyměněným motorem. Celé to začalo koupí auta v Áčkách (osudová chyba), v autě se po čase našla skrytá vada. Tu Áčka řešily přesunutím do autorizovaného servisu Citroen. Tam došli k tomu že motor musí být vyměněn. Výměna byla provedena vše docela fungovalo. Ale cca po 9 měsících se ukázalo že v určitých místech (nejspíše rozvody, gufera) se vyskytl únik oleje, a to dost velký. No a jelikož už první oprava neprošla přes pojišťovnu kde byla připojištěna skýtá vada, tak se nám nechce do toho auta znovu dávat peníze. Proto se chci zeptat, na jednom webu jsem četl že dle občanského zákoníku na vyměněné díly nové je záruka 24 měsíců a na použité nebo repasované 12 měsíců. Uznají mi reklamaci motoru a opraví vzniklou vadu bezplatně? (V zakázkovém listu který jsme dostali po výměně motoru není nijak upravena záruka. A navíc když se čekalo na motor tak říkali že hledají motor s "minulostí" tedy že by za něj dali ruku do ohně, ale dnes mi řekli že to je motor z vrakáče...)
Realita: záruka je jen teoretická, v praxi žádnou nemáš a opravu zatáhneš ty. Běžné opotřebení a ahoj.
Oprava může být i jednoduchá a levná např. jen těsnění ventildeklu. Nebo gufero na klice. Záleží i co to je za motor..
colek
Tak zase takového idiota ze mě nemusíš dělat. Nejde o zrovna nové auto takže sehnat nový motor by byl zázrak. Jde mi o to že už samotná oprava byla dražší než cena auta. A dávat do toho prachy nemá cenu, takže pokud ta záruka dle zákona platí, což by měla, tak to nechám opravit (reklamovat) a bude...
Jasně že bude. Bude to běžné opotřebení a zaplatíš to ty. Podobně jako to připojištění skrytý vady.. Proč sis nekoupil jiný auto když oprava byla dražší... Takže motor z vrakáče tak za 50k? Co to máš za citróna...
Nekecali, ten motor nepochybně minulost má.. Žádný servis nebude chtít ručit za použitý motor, protože každý takto získaný motor má na 80 % nějaký problém a tak na 50 % velmi vážný problém. A servis není charita, aby toto dotoval. Kdyby za toto měli opravdu ručit, tak vám řeknou nový motor, nebo nic.
Zdrojem je to, že jediný motor "s historií" je ten z auta, které jsem koupil nové, nebo několik roků jezdil. nebo jsrm ho měl na očích. Na vrakáči konćí většinou motory z aut, kde už se nasbíralo tolik problémů, že se je nevyplatilo opravovat, nebo se rovnou jedná o motor, kterého se nekdo zbavil kvůli vážné závadě. Ovšem na vrakáči vám ho vždy prodají jako málo jetý motor, který nebere olej. Pokud už je venku z auta, tak nepochybně pochází z bezproblémového auta, které údajně bylo havarováno na zadek, nebo otočeno přes střechu, takže motor je netknutý. Prostě klasické pohádky ovčí babičky, ještě horší, než u ojetiny, protože motor si neprojedete. V lepším případě je ještě v kastli, tak se dá aspoň poslechnout. A dají ho i "se zárukou", protože vědí, že práce má větší cenu. než motor, navíc třetí motor už s touto zkušeností do auta koupí málo kdo. No a s nemalou oravděpodobností si pro motor někdo přijel 150 km daleko a zpět ho už nepoveze. Jasně, jsou i auta, kde kastle vyhnije dřív než motor, a tam to skóre bude lepší. Prostě je to loterie, kde zákazník, pokoušející se zachránit auto před šrotem, dost často jen vybodí další peníze. Už proto, že i když ze podaří natrefit na dobrý motor, tak se ještě musí natrefit na slušné mechaniky, kteří něco nezdrbou.
Solidni zavedeny vrakac si v dnesni dobe nemuze dovolit prodavat 50% motoru (ci jinych dilu) s velmi vaznym problemem. Samozrejme cokoliv "mechanickeho" jeteho je vzdy loterie, ale urcite ne s takovym skore, jak uvadite.
Ani ten vrakáč nezná skutečnou historii a závady šrotu. V nejlepším případě, pokud je motor zamontovaný a nikdo si z něj nic nevzal, mohou motor natočit.
Tak to máte zakódováno mj ve VIN kódu ( U synovo C4 : VF7LC9HXC 1236547 motor 9HX, model LC9HX) Jinak na bloku motoru je to taky typ motoru)
Motor KFU, (1,6-NFU... a další ) tedy řada motorů TU je spolehlivá a pokud se o něj jeden trochu stará tak vydrží neskutečné porce kilometrů , tedy oproti výše uvedeným motorům! a tento motor se dá ve velmi dobrém stavu stavu sehnat max do 10 000kč Problém tam činí při výměně motorů jedna věc -kabelový svazek a řídící jednotky! Jediná vada motorů řady TU je v pravo vepředu bloku-hlavy motoru je umístění kanálků kdy "uvaření"motoru způsobí fouknutí těsnění a pak jde olej do vody. Oparva je jednoduchá a samodomo lze toto do 5000kč. se zárukou asi neuspějete (tedy myslet znamená niic nevědět, ale u smuvní servisu Áček?!) Asi nej varianta svěřit (bude Vás to stát korunu,ale auto Vám pak bude docela dobře sloužit) nějakému znalci opraváři-servisákovi (klíďo i garážista) prodkce Peu-Ctr. Pokud byste byl registrovaný v sz bych Vám doporučil některé takové mechaniky... Pokud vám něde teče olej =gufero cca 100kč, těsnění víka hlavy cca200, pod palici od VR do 1000kč tedy to pokud není někde prasklina -pak je to o něčem jiném, ale to by Vám teklo asi téměř ihned po "opravě v servisu.
A ještě postřeh autor.servis si naúčtuji klidně částku od cca 80kkč za "jetý" motor a nový od 120kkč výše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.